Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18721 til 18740 af 92586
-
Et godt råd!
ForumindlægVil bare råde studi-brugerne til at flyve med Quantas....Quantas er det australske luftfartsselskab. Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under flyvningen, som kræver reparation eller rettelse. Blankett... -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Løs xy + y + x = 3 HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har stærkt brug for en erfaren, matematikers hjælp. Jeg skal have hjælp til følgende stillet opgave: "Løs indenfor de hele tal ligningen xy + x + y = 3"Løsninger jeg selv har fundet: (x,y)(1,1) (1,3) (3,1)Håber at i kan hjælpe! -
lektiehjælp søges
Forumindlæghej.. vi er to 3.g´s gymnasieelever, der søger hjælp til matematik på b-niveau.. er der nogen, som er interesseret i at hjælpe ?? vi har i tankerne at mødes en gang om ugen i to timer eller noget deromkring... timeløn gives selvfølgelig... -
HASTERR
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig matematik eksame snart, og skal kunne bevise, at en vinkel og dens topvinkel er lige store .. Derudover skal jeg også bevise, at vinkelsummen i en trekant er 180 grader. Men jeg aner ikke hvordan, hjælpp :( -
Indekstal
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan med lidt tekst forklare hvad et indekstal er og hvordan man regner det ud? :) Måske også nogen der kan svare på (også med tekst) hvordan men regner med procenter. Det er matematik på HF jeg har bare lige så vi er enige om niveauet... Tak på for hånd. :) -
Skriftlig eksamenssæt
ForumindlægHej Jeg går på HTX, og vil gerne gøre brug af jeres eksamenssæt til at hjælpe en til den skrifligeeksamen, men der er kun for STX og HHX men hvad er så bedst i Dansk A og matematik A på HTX? dem fra STX eller HHX? -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Hvis at parablen har ligningen med forskriften
Forumindlægf(x)= -0,005388*x^2 - 0,1106 *x +19 for 0<= x <=50 Parablen er 19 meter høj og 50 meter bred og har en vinkel på 33 grader. Den skærer y-aksen på 19 og x-aksen på 50 -
SSO- omfang
ForumindlægJeg har læst at SSO skal fylde omkring 15 sider...Men er minimum ikke 12 sider? vil bare li være sikker... -
Potensfunktioner og %
ForumindlægHej! Jeg prøver at finde en formel for hvor meget y øges hvis x øges med p% i en potensfuntion. (y=b*xq) På forhånd tak -Anna -
Oversættelse af sætninger - simpel og udvidet tid
ForumindlægHej engelsk eksperter! Jeg har så fået til opgave at lave en oversættelse af nedenstående sætninger om problematikken om brugen af simpel og udvidet tid. Det ville være rigtigt godt, hvis nogle af Jer gad og kigge på dem og komme med rettelser til mine oversættelser. På forhånd tusind tak! 1. H... -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
Rettelse af engelsk... HASTER
ForumindlægHej...jeg vil høre om der ikke er nogle der gadat rette noget af mit engelsk jeg skal aflevere her på Mandag?Jeg kan desværre ikke sætte det ind her, da jeg lige har fundet ud af at en fra min klasse bare nakker det jeg laver...Håber virkelig der er ngole der gider, det er ikke så svært det der s... -
Bestem f udfra halveringskonstant
ForumindlægHej Det er efterhånden noget tid siden, vi på klassen har lavet sådan her en opgave, så håber at kunne finde lidt hjælp herinde. - Om en eksponentielt aftagende funktion oplyses, at f(4)=20 og at halveringskonstanten er lig 2. a) Bestem f(6) og f(0). -
Bedømme
ForumindlægHvad gøre man hvis man er bedømt forkert.. En fra min klasse var oppe i IØ og fik 7. Hun siger følgende. "Jeg kunne ikke svarer på spørgsmålene og kiggede ud af vinduet" hun havde hellere ikke løsningsforslag... Jeg fik 02. Jeg var lidt usikker på 2 af spørgsmålene og havde 3 løsning... -
5 A-fag???
ForumindlægHej jeg går nu på 1.G i en HTX og har følgende fag på A-niveau: Kemi, matematik, dansk og teknikfag. Jeg skal nu vælge mine valgfag, hvor jeg havde overvejet at hæve fysik fra B til A. jeg har haft mange som har frarådet mig det pga sværhedsgraden med 5 A-fag. Mit spørgesmål er til jer, som har... -
Mindre engelsk oversættelse
ForumindlægHeysan!Er der en, der gider kigge min engelske oversættelse igennem. Jeg synes den lyder lidt underlig :)På forhånd tak!Dansk:Det var ikke meningen, at mine forældre skulle vide noget. Jeg har altid haft ry for at være flittig og ambitiøs, nærmest lidt verdensfjern. Da skolen anskaffede de nye co... -
Rette en lille tekst.
ForumindlægVil i ikke være søde og hjælpe mig med denne her tekst. På forhånd tak. It all started in the year 1948 where there was a choice of parties in South Africa. Unfortunately a party that wanted to include apartheid won, and in that time they got the handlebars over the country. There were many prob... -
rettelse
ForumindlægWho is the blind one? The one physically or the other psychologically . Being physically blind is a handicap which limits a person’s ability of moving normally around because of his problems with the sight. Being ignorant and narrow-minded makes a person psychologically blind. A person who has t...
