Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18721 til 18740 af 60202
-
Kemi eksamen - Det periodiske system
ForumindlægHej.. Jeg er i den situation at jeg skal op i kemi B-niveau eksamen. Et af vores emner er "Det periodiske system og atomernes elektronsystem", men jeg synes det virker meget tyndt og let, hvis man skal nå at vise hvad man kan. I min dispostion er jeg indtil videre nået frem til: 1.Over... -
1,2dibromethan
ForumindlægEr der nogen der ved hvad bruttoformlen for 1,2dibromethan er ?? -
fenylhydrazoner
ForumindlægEr der i kemiens verden noget der hedder: Fenylhydrazoner? hvis ja hvad er det så? -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til fysik/kemi eksamen imorgen, vil gerne spørg om hjælp i forbindelse med organisk kemi, om hvilke forsøg jeg kan vise ? : ) tak -
udregning af vinkel
Forumindlægnår jeg har strl på en trekant, hvordan regner jeg så vinklerne ud? ved at den ene vinkel er 90 grader. men hva med de 2 andre? -
Densitet
ForumindlægHej venner... Hvordan kan det være is fylder mere pr. g end flydende vand? Når man fryser ned i en lufttæt isterningepose, er det jo ikke muligt for luften at slippe ind. Molekylerne ligger jo også mere stille i fast form end i flydende, så for mig at se burde det også veje mere... Håber I k... -
Trigonometri - Dragen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for en der kan hjælpe mig med at beregne opgaverne a) b) Selv opgaven er vedhæftet. Det kunne være meget sødt af jer, hvis i vil sige hvordan i gør step by step -
Centripetalkraft
ForumindlægNår summen af kræfterne på et legeme peger ind mod centrum, er betingelserne for en jævn cirkelbevægelse opfyldt. Når dette er sagt, kan jeg ikke helt forstå udtrykket "når kraft_1 leverer den til cirkelbevægelsen nødvendige centripetalkraft". Med dette udtryk lægges der jo op til, at ... -
Oxidation af tertiær alkohol
ForumindlægNormalt snakker man jo om oxidation af primære og sekundære alkoholer da tertiære alkoholer "nedbrydes" når de bliver oxideret, hvad menes der med nedbrydes? Fx. hvis man har 3-methylpentan-3-ol vil den så, hvis oxideret ikke blive til en keton og en carboxylsyre? Eller er jeg helt ga... -
Orbitaler
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare forskellen mellem alm pi-binding og pi* binding? Og hvad er en n-binding (en non-binding)? på forhånd tak :D -
HJÆLP MATEMATIKKK!!!!
ForumindlægHej alle!! Er I ikke lige søde at hjælpe mig med denne opgave, har virkelig prøvet alt og kan slet ikke finde ud af den!! det er det vedhæftede billed, hvor der står opgave 2! Tak på forhånd. -
dybeste tone
Forumindlæghej der står i min opg at en ung person hører 20 Hz til 20 kHz bestem bølgelængde for den dybeste tone han/hun kan høre er det denne formel jeg skal bruge v=lamba/T tak på forhånd -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
Hjælp til denne opgave
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave -
Vægt
Forumindlægprotoner og neutroner siger man jo vejer 1u hver, men jeg mener at have hørt, at det bare er et ca. tal?? Nogle der ved deres eksakte vægt?? -
Matematik på maskinemster studiet?
ForumindlægHvordan er matematikken på maskinmester studiet? Er den MEGET svær? Eller kan det overleves? Overvejer nemlig maskinmester efter 3G (næste år) men hvis det er totalt sindssygt matematik med de vildeste problem opgaver tror jeg desværre at studiet vil blive for svært! -
Forklaring haster
ForumindlægHvorfor er det der helt præcis står -δ og δ. Ved det har med polaritet at gøre, men hvordan man finde frem til det? -
Komposanter
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en forklaring af komposanter, eller en definision ? Mange tak :) -
ligevægte
Forumindlæghvordan beregner man molære koncentration af vand i vand dvs. antal mol vand pr. liter rent vand ???????????????? jeg håber atjeg få svar hurtigst muligt for skal bruge den til en opgave:) -
endnu et problem
Forumindlægjeg skal løse ligningen: 2x^2+9x-5=0 jeg ´synes jeg har prøvet alt for at få x til at stå alene, men når jeg regner efter på lommeregneren, giver den forskellige resultater hver gang. jeg har en lommeregner med solver, men må ikke bare tage resultatet fra den. x skal enten være -5 eller 0,5. ...
