Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18741 til 18760 af 31756
-
Sproglig.
ForumindlægHej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen? -
HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?
ForumindlægHej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund. -
Nulpunkter og toppunkter.
ForumindlægHej. Jeg siden med en emneopgave i matematik der omhandler andengradspolynomier. Jeg er helt på bar bund hva angår top- og nulpunkter, hvad er deres betydning? Og hvordan finder man nulpunktet, toppunktet kan jeg godt finde. Jeg håber at i kan hjælpe. Mvh. Victor Falconer -
Sinusrelationerne til stumpe vinkler
ForumindlægHej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :) -
Uddannesesparathed
ForumindlægI dag har jeg snakket med matematik lærer angående matematik. Hun siger, at jeg ikke er uddannelsesparat, fordi jeg ikke mødte op til terminsprøven i går. Hun vil give mig 02. Hun mener også, at jeg ikke har lavet mine lektier i matematik, hvilket ikke er rigtigt. Hun har heller ikke fået beske... -
Trigonometriske opgaver - manuel beregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med disse to opgaver i matematik, og kan ikke løse dem. Jeg har prøvet med mathcad, men den vil heller ikke. den første er: Sin2(x)+sin(x)-1=0 den anden er: (2/tan2(x))-(7/tan(x))+6=0 På forhånd tak for hjælpen! -
optimering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone? -
Haster.... Hjælp....
ForumindlægHej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette -
--->FSA<---
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::.. -
Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!
ForumindlægJeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :) -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Skriftlig mat b eksamen..
ForumindlægHejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie -
Lineære funktioner.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :) -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Opgaver - produktreglen
ForumindlægJeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ... -
Find ligning for tangent
ForumindlægHej! Jeg er kommet i problemer ift en matematik opgave, og jeg ville høre om en af jer kunne forklare den for mig:) Opgaven lyder sådan her: f(x)=2x2-5 Find uden Nspire ligningen for tangenten for f(x) i punktet ( 1 , f(1) ). på forhånd tak:) -
LOGISTISK VÆKST MED HØST
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er lige nu igang med en matematik opgave om logistisk vækst og er gået helt i stå og har virkelig brug for hjælp, så jeg håber virkelig at der er nogle derude der har lidt tid til at hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave. Tak på forhånd :) -
Potensfunktioner.
ForumindlægÅh hvor jeg dog ikke fatter en meter af matematik. 1) Angiv hvad konstanterne a og b er, og hvad de fortæller om sammenhængen mellem puls og vægt. 2) Beregn pulsen for en mus der vejer 400 gram (hvordan er det nu formlen for det ser ud?) -
Løsning af ligning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe? -
Terminsprøve?
ForumindlægHey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere?
