Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18741 til 18760 af 47497
-
Stemmer denne opg? Differential
ForumindlægJeg vil blive glad hvis i så på denne opg om jeg har regnet rigtigt.. Her er den:En funktion f er givet ved f(x)=x^3+1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,(f1))Jeg gør:f(x)=(1^3+1) =2f'(x)=3*1^2+1=4ind i tangent ligning:y= 2+4(x-1)y=2+4x-4y=4x-2kan det passe? på forhå... -
kommaer...????
Forumindlæghejsa jeg har lige lidt svært ved at sætte kommaer i de 3 sætninger nedenunder....håber i kan hjælpe..jeg har lige selv prøvet, men det er sikkert ikke rigtigt.....:\n\nOfte vil det navnlig i lange og indviklede sætninger være nødvendigt med kommaer, for overhovedet at forstå hvad der står. \nSå ... -
Opgave emner?
ForumindlægEy..Jeg vil gerne skrive om den kolde krig i min 2g SSO (dvs. kun en prøve på den rigtige SSO i 3.g), Men da jeg jo ikke kan/må skrive om hele den koldekrig har jeg brug for nogle underemner:Har i nogle? Kom med så mange som muligt.Jeg har selv tænkt på -Murens fald -Cubakrisen -
Tekst
ForumindlægHej, det er sådan at jeg skal læse denne tekst... Det er ikke det der er problemet, jeg har læst den flere gange, menjeg kan ikke fatte enprik af det...Håber der er nogle der kan forstå den, da jeg skal have besvaret 2 spørgsmål, her kommer teksten:Vores verden har netop fundet en anden verden (o... -
Lectio
ForumindlægJeg begynder på gymnasiet til næste år, og har fundet ud af at skolen, som jeg rimelig sikkert bliver optaget på, bruger et skemasystem, der hedder Lectio.Hvornår vil det være muligt for mig at se mit skema tidligst? Jeg vil gerne se, om jeg er kommet i klassen med nogle af mine venner. -
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
Skole
ForumindlægJeg har fået 2 karakterblad, og det gennemsnit jeg ligger på er 3-4, altså det er ik særlig godt. Så spørgsmålet er, tæller det med til 9 klasse. Om man er egnet til gymnasiet, altså hvad nu hvis man klare sig bedre i 9 klasse, tæller så 8 klasses karakterblad med? og hvornår får man afvide, hv... -
Atomets opbygning
ForumindlægGodaften alle sammen :)Må jeg få Jeres tilladse at spørge om at I kender nogle sider om Atomets opbygning og Ohm'slov og Syre og Baser. Det er nødvendigt for mig at læse op til disse fysiske fænomener.Mange tak på forhånd.Ps: Skal måske bruge det til min optagelsesprøve, hvis de spørger.MVH. ... -
Linære sammenhæng ??
ForumindlægHej allesammen .. jeg har lidt problemer med at forstå denne sætning : Tallet b angiver y-kordinaten til linjens skæringspunkt med andenaksen -
Galla/lancier tøj
ForumindlægHvad er ''kravene'' for lancier tøj? Skal jakken have en lomme ved brystet, så man kan have et lommetørklæde i det? Eller hvad er kravene? -
reaktionskema
Forumindlæghej fandt en reaktion i en bog som jeg forstår helt CH4 + O2 ----> CO2 + H2O CH4 + 2 O2 ----> CO2 + 2H2O hvorfor skal der være 2 foran oxygen 2 O2 -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHi Der kørte en diskussion i min klasse.. Hvis man har bestået på den nye reform, men dumpet på den gamle (ved at omregne) HAR man så bestået eller dumpet....? -
Program til rapport/opgave-skrivning
ForumindlægSom antydet af overskriften søger jeg et tekstbehandlingsprogramm der tager højde for matematisk symbolbrug, ligninger osv. Det skyldes det faktum at jeg inden så længe skal skrive den uundgåelige SRP! :-S PS: LaTex vil under ingen omstændigheder anses som et muligt alternativ (det er for indvikl... -
Vælge B første år?
ForumindlægHej ;) Jeg skal starte i gymnasiet efter sommer, og har valgt en linie, hvor første år samfundsfag så ligger på C. Så ville jeg bare vide, og efter det halve års grundforløb, om man så med det samme kan hæve Samf.C til Samf.B ? Tusind tak på forhånd. Håber i forstod mit spørgsmål:) -
Kovalente bindinger
ForumindlægHvordan regner jeg ud, om denne binding er kovalent, polær eller en ionbinding? C3H8? -
Hjemmefra - et eller to ord
ForumindlægJeg er i gang med at rette en elevtekst, hvor der står: "Han flyttede hjemme fra i et tidligt alder" Jeg skal rette den og forklare hvorfor. Hvad jeg ønsker hjælp til: Jeg mener, at ordet "hjemme fra" skal være i ét ord. Jeg har læst en masse om præpositioner, adve... -
KARAKTERER/REGNEARK/LECTIO??
ForumindlægHej På lectio under karakter kan man se sit "foreløbige" bevis - regnet med de rigtige vægtninger osv. Når jeg sætter mine karakterer ind på det regneark fra Søllerød Gymnasium (linket findes et sted her på siden) så får jeg 2 forsk. snit?? (det fra regnearket er lavere..) - hvilken en... -
en sommerferie i Wales.oversættelse
ForumindlægKan se at denne oversættelse er oprettet før men kan ikke åbne linket. Er der nogen der vil hjælpe mig med at rette den igennem for fejl? den danske udgave: Sidste sommer lejede vi et hus i Wales. Vi havde set en annonce i en dansk avis, og efter at have diskuteret familiens planer skrev vi et br... -
Hjæælpp 1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
Regression :(((
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave????? Jeg synes det er så svært:( Tabellen angiver følgende udvikling i ungdomskriminaliteten:Antal mistænkte 10-14 årige 2001-2009 2001- 2002- 2003 - 2004 - 2005- 2006- 2007- 2008- 2009 5.731 5.608 6.151 7.326 ...
