Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18761 til 18780 af 95434
-
pH-beregning
Forumindlæga) Hvordan beregner jeg pH i en 0,1 M natriumcarbonatopløsning? Jeg kan ikke finde pKa for NaHCO3, derfor er jeg gået lidt i stå...\n\nb) 1000 mL 0,1 M NaHCO3 tildryppes en opløsning af 1 M HCl indtil pH viser 6,37... Spørgsmålet er så hvor mange mL saltsyre, som skal tilsættes for at opnå det øn... -
strukturformel
ForumindlægEr der nogen som ved hvad strukturformlen er for denne alkohol? 1-octanol? -
Fuldstædig forbrænding
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe med denne opgave? jeg forstår ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Et organisk stof analyseres ved en elementaranalyse. Stoffet viser sig udelukkende at indeholde carbon, hydrogen og chlor. Ved fuldstændig forbrænding af 1,676 g. af stoffet dannes 2,323 g. carbondioxid. a) ... -
matematik
Forumindlæger der nogen der gider og skriver formlen til dette opgave? en byggegrund har en form som en firkant ABCD. tre af siderne har følgende længder AB=25,7m BC=25,1 og CD=23,8m. længden af diagonalen AC er målt til 38,2 m. endelige er vinkel D målt til 94 grade. 1)bestem vinkel B -
skal der bruges sinusrealtion?
Forumindlægi trekant ABC er BH højden fra B. det oplyses, at vinkel A=70, siden AB=5 og AC=12 Beregn BH og BC 5*cos(70)= 1,710 og derefter bruge sinusrealtionen til at bestemme højden BH? -
varmemængde
ForumindlægNu har jeg bøvlet med denne opgave i noget tid, og jeg kan bare ikke finde ud af den. Opgaven: Du skal lave en portion iste. Hertil anvender du 600 g te med temperaturen 50 grader Celsius og 400 g isterninger med temperaturen 0 grader Celsius. Spørgsmålet: Beregn den varmemængde, teen skal afgiv... -
HJÆLP
Forumindlægvands brydningsforhold for grønne lys er 4/3 b ) hvor langt bevæger lyset sig i vand i løbet af 2.0 ns ? -
Alkoholer
ForumindlægAlkoholer har jo en hydroxy (OH-) gruppen men hvordan ved man om man skal skrive OH eller HO i strukturformlen? -
Permutation og p-cykel
ForumindlægHej derude, Jeg har en opgave som hedder: Lad være en p-cykel. Vis at er en p-cykel, når p er ulige og at ikke er en cykel, når p er et lige tal forskelligt fra 2. Jeg har svært ved at forstå hvordan denne opgave skal forstås. Jeg har allerede lavet et eksempel hvor jeg havde en permutation... -
chiral carbon
ForumindlægHej, er det sandt denne her kun har 1 chiralt carbonatom, og i så fald er det en R eller S form, og hvilke substituenter har højeste og laveste rangnumre? se bilag -
Engelsk oversættelse
ForumindlægNogen der gider rette min engelske oversættelse, primært for kommafejl:C TranslationThere are still Welsh, Scots and Irish people who speak a Celtic language like the one spoken by the Celtic tribes who lived in the British islands for two thousand years ago. Celtic has however not had a major in... -
OLD! billeder.
Forumindlægjeg skal til examen i old og er ikke helt klar over hvordan man skal gribe de billeder (af skulpturer, vaser, etc) man får udleveret an... Lidt hjælp ville være rart. -
Nogle ideer? :)
ForumindlægHej!! jeg er en pige som går i niende klasse. Jeg ved godt at skolen lige er begyndt, men jeg ville spørge om i har nogle gode ideer til forberedelsen af eksamnerne.. Jeg ved godt at det lyder åndsvagt men kunne godt lige tænke mig, at hører jer andres meninger...Er MEGA nervøs :O - Sahar... -
Engelsk grammatik :)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et par sætninger i en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvor fejlen ligger og begrunde hvorfor? er der nogen af jer som kan hjælpe mig med dette :)? "He seemed to be a man which only interest was football" "Many people are satisfied with their life... -
truth tabel(ikke det samme)
ForumindlægVi anvender + som symbol for ekslusiv og således at P+R betyder P eller R men ikke begge. a) Lav en "truth tabel" for P+R, det har jeg gjort b) Find en formel hvor du bruger ∧∨¬ som er ensbetydende med P+R. Ville svaret på b være: ¬(P∧R)∧(P∨R) -
Gode råd..
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk på tirsdag d.26 og skal lave et 9-tal for at bestå eksamenskarakterne og dermed få huen.. Så jeg ville spørger om du har nogle gode råd/tricks og noter til dansk mundtlige eks.. mange gange på forhånd TAK!!! vh Henrik -
HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende: 1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til? 2)En lampe... -
løs følgende opgave: -0,0581x^2+x+2
Forumindlæghej hvem kan hjælp med at, løse den opgave en kulgestøder støder sin kugle skråt op i luften. ifølge fysikkens love beksriver kulgen herefter en parabelformet bane. indtil en lander. i et bestemt kulgestød er ligningen for banekurven (parablen) Y=-0,0581x^2+x+ tegn banekurven.(find toppun... -
Frekvens, bølger osv. HJÆLP
ForumindlægHar nogle problemer med fysik afleveringen. Er der evt. Nogle der ved følgende Beregn perioden for en bølge med frekvensen 30 Hz I en jerngryde med massen 850g opvarmes 700mL vand fra 10oC til 100oC. Opvarmningen sker på en kogeplade med effekten 1600 W. a) Beregn hvor meget energi ... -
BRYDNINGSLOVEN!
ForumindlægHej. Sidder her med noget fysik, og vil gerne have bevist brydningsloven : sin(i)/sin(b) = v1/v2 Jeg ved videre hen, at jeg skal bruge formlen: sin(i) = (v1*t)/(x) og sin(b)=(v2*t)/(x) Men jeg forstår ikke hvor jeg har udregningerne fra? Hvorfor skal det divideres med x(grænsevinkl...
