Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18761 til 18780 af 170365
-
Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg er igang med en meget vigtig fremlæggelse og har om den kolde krig. Jeg har lavet en problemformulering som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg vil meget gerne have svar på: Hvad den kolde krig gjorde det ved samfundet. Hvordan den ændrede det hele verden. Hvordan ville det vær... -
Indbindingsstrategi ? og hård magt
ForumindlægJeg mangler nogle samfundsfaglige begreber- ved at vores udenrigspolitik har ændret sig fra isolations- til indbindingsstrategi, desværre kan jeg ikke finde nogle kilder på, hvad indbindingsstrategi er? Derudover mangler jeg kilder på, hvorvidt Danmark brugte hård magt i deres deltagelse i krige... -
artikler om indvandreres uddannelse
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode artikler/tekster om hvordan kvindelige og mandlige indvandrere klarer sig i forhold til hinanden når det handler om uddannelse? Gerne med statistikker :) -
Formel og reel suverænitet
ForumindlægHvad er forskellen på disse? Nettet gør mig ikke meget klogere God ferie -
En familie af funktioner.....?
ForumindlægHej! Er gået i stå med en opgave. Håber der er nogen som kan hjælpe. En familie af funktioner f_ er givet ved f_(x)=a^2-x^2 for enhver værdi af a>0 afgrænser grafen for f_ og førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. bestem a, så arealet af M er 32/3 Ellers så findes den som opgave g)... -
Neutralisation
ForumindlægHey! Sidder og laver en displotiotion over neutralisation til min eksamen i morgen.. Hvad kan man snakke om ud over: - Syre, base, ph, forsøg: lave en neutralisation, titrering og fortynding? Ved virkelig ikke hvad jeg ellers kan sankke om, og hvilke forsøg jeg ellers kan lave :-/ ... -
Stata (kvantitativ metode) lønnet lærer søges i Kbh
ForumindlægHej jeg søger en hjælpelærer til Kvantitativ metode. Jeg læser på bahelor niveau og undervisningen skal foregå i Kbh. Jeg bruger programmet Stata, så søger en der har god erfaring med dette. Min eksamen er en skriftligt bestået ikke bestået og skal afleveres 10 dec. Der er self løn. Mvh. Cat... -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
Bestem en forskrift for de variable enhedsomkostninger:
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med følgende opgave: De samlede årlige omkstninger ved produktion af varen BR8Q er givet ved: hvor c(x) er de samlede årligeomkostninger (i 1000 kr) og x er produktionsstørrelsen (i 1000 stk) a) Bestem de samlede årlige omkostninger ved en produktionsstørrelse på 14000 stk.... -
Terminsprøve - IØ
ForumindlægHejsa. Jeg skal til terminsprøve i IØ A om lidt over en uge og kunne godt tænke mig at se et eksempel på en opgaveformulering. Dette kunne også være fra en skriftlig eksamen. Er der en derude med en formulering? Mvh Louise -
Fysik: BEVISER!!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik næste uge og kunne godt tænke mig et par beviser jeg lige kunne fyre af til nogle af emnerne. Men vores lærer har bare ikke rigtig bevist så meget (bortset fra eksperimentelt) i løbet af de 2 sidste år, men han kræver at vi kan dem til eksamen!? Så er der nogen d... -
Kønshormoner
ForumindlægDer er en opgave der driller, håber nogen kan hjælpe mig! Urinprøver fra sportsfolk, der bliver taget for doping, indeholder ofte op til 200 ng 19- norandrosteron pr. mL. Den højest tilladte koncentration af 19- norandrosteron er 2 ng pr. mL urin. a) Beregn den højest tilladte stofmængdekoncentr... -
Forskrift bestemmelse
ForumindlægI år 2000 var der 109 millioner mobil-abonnementer i USA. De følgende år voksede antallet med 14% om året. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model, der beskriver denne udvikling i antallet af mobil-abonnementer i USA. jeg ved ik hvilke model der er tale om ? lineær eller eksponen... -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
Forberedelse til Engelskeksamen (HH)
ForumindlægHej!! Hvordan gør i jer Klar til engelsk skriftlig eksamen? Jeg har siddet og læst om en masse sjove ting på wikipedia hele dagen, for at få det engelske skriftsprog ind i hovedet.. Hvad gør i for at gøre jeg klar på en forhåbenlig god prøve imorgen? -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke... -
Jura 2011 ?
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 6,0 og kan nok ikke komme ind på Jura studiet, som jeg ellers virkelig gerne vil. Er der overhovedt mulighed for at komme ind på Jura alligevel? Måske nogle suppleringskurser eller noget helt andet.. Er lidt på spanden. Håber I ved noget. -
Dumpe + bestået?
ForumindlægJeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det?? -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI??
