Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18761 til 18780 af 48240
-
vedrørende billedkunst?
Forumindlæghej allesammmen Hej, jeg skal til eksamen i billedkunst.Er der nogen der har en slags oversigt over ismerne og perioderne.evt: har jeg brug for hvordan det foregår selve eksamen og brug for nogle hits til hvordan man for gode karakter? meget nervøsMvh. Deniz -
Sygeeksamen
ForumindlægJeg tog op til matematik årsprøve idag, den jeg får kommer til og tælle 1/3 af min matematik årskarakter når det hele er omme.Tilfældet var imorges da jeg kom at det slud regnede da jeg cyklede ned til skolen, og da jeg kom ind var mit tøj helt gennemblødt, jeg gjorde mig dog klar og begyndte på ... -
Skrift. Frem. Råd
ForumindlægHej min klasse og jeg skal til eksamen næste uge. Har i nogle gode råd til dansk skrift. frem eksamen. -
Genre beskrivelse
ForumindlægNu har jeg fundet denne genreoversigt, men kan jeg ikke også finde en side, der beskriver, hvad fx, novelle, roman, lyrik osv. er...Har virkelig brug for sådan en guide. Er der nogle der ved hvor den kan findes, har søgt forgæves på nettet.Mange af genrene der skal beskrives må meget gerne være d... -
Hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide?
ForumindlægJa, titlen siger vel det hele... - hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide? Og kommer de bare ind på lectio? Mvh. -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Grammatik - NB: dead line i aften
ForumindlægNogle som vil give mig feed back på min opgave? Evt. hvad jeg kunne gøre bedre, eller hvad der er godt? Der Krimi „Liebfrauenmorgen“ ist von Jan Flieger im Jahr 2010 geschrieben. Der Text handelt von einem vermittelten Tod. ”Liebfrauenmorgen” handelt von einer Lateinlehre... -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
Svær opgave
ForumindlægHej derude jeg har nu i 2 dage bøvlet med en opgave som jeg ikke er kommet ret langt med. Kan nogle hjælpe mig igang? Opgaven ligger på dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAB2%20V_vejl1.pdf Det er opagve 7. -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå). -
P= P0*a^t opgave???
ForumindlægHej :-) I dette opgave har jeg ingen idé om hvad for en formel jeg skal bruge, eller hvad for et ''emne'' i vil give opgaven, sådan at jeg ved hvad det drejer sig om. Her kommer opgaven: Følgende tabel viser for hvert af årene 1992- 2006 mængden af udvundet solenergi i S... -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
Er det fair?
ForumindlægHej Jeg har brugt rigtig lang tid på at se en masse videoer på yt omhandlende beviser for forskellige sætninger, eftersom jeg synes, at min matematiklærer kører det hele alt for hurtigt igennem. Jeg har spurgt ham idag, om det er okay, at jeg beviser nogle af de sætninger på en anden måde, end ... -
Bestem konstanterne
ForumindlægHvad betyder dette? a) Bestem konstanterne c og d, således at grafen for r bliver sammenhængende og uden knæk i hele sin definitionsmængde. Ved enden af rampen, danner denne en vinkel v med vandret, se figur 3. (figur 3): Rampen kan beskrives ved hjælp af en stykkevis defineret funktion r. Alle... -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
Hvordan bliver...
ForumindlægHvordan bliver man klog og får gode karakter? Snakker om gennemsnit tæt på 10 eller over.Jeg laver stortset altid mine lektier og jeg for også nogenlunde karaktere (8,6 1.g trukket ned pga musik og idræt). Men hvordan bliver man rigtig klog. Både til at skrive en stil bedre, men at man også bare ... -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Salte/ioner - Vigtigt!
ForumindlægHej SP. Jeg har et spørgsmål, når vi snakker omkring salte og ioner (OG INTET ANDET!) hvor stor en del spiller polær / upolær stoffer så ind i emnet? er det meget vigtigt eller er det ikke så stor en del af det? Synes nemlig ikke jeg kan finde særlig meget i min kemi bog om det, så hører det mer... -
Forskerspire
ForumindlægRegner med at deltage i forskerspire projektet, men leder lige nu med lys og lygte efter en god ide. Hovedsageligt inden for mat,fysik,kemi,geografi genren men sociologiske emner kunne også være interessante. Derfor er jeg interesseret i at høre fra folk som har,eller regner med at deltage i et p... -
Zn-ion
ForumindlægHey kloge mennesker! Jeg sidder her med en raport og kan virkelig ikke finde noget om hvordan Zn-ionen er opbyget? og vi har ingen fysik-kemi bøger at læse i og ingen lære hjælp da han er syg! -.-' og jeg ved det virkelig ikke.. ja people håber i kan hjælpe mig .. Knus :) !
