Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18781 til 18800 af 149177
  • Idræt og kunstnertisk fag

    Forumindlæg
    Jeg har hørt noget om, at idræt og det kunstneriske fag kun tæller halvt, når man skal regne gennemsnit ud. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte det? Det er for elever under den nye reform.
  • Kombinationer

    Forumindlæg
    Der er 3 stole og 3 personer. Antallet af kombinationer er så 3! = 6. Hvordan beregner man det, hvis de godt kan side på samme stol? Så der er en stol, der er tom? Skal man så bruge multinomialkoefficenterne?
  • Formel - Atommasse

    Forumindlæg
    Heij ., Er der nogen som kan formel for atommassen ., takker .,
  • Funktionsanalyse

    Forumindlæg
    Hej. Som en del af funktionsanalyse på stedvektoren s(t)=x(t)+y(t)+z(t)=200*cos(0,10*t)+200*sin(0,10*t)+1,5*t skal jeg finde ud af stigningen i procent. Nogle der har en go ide til hvordan jeg gør?
  • Bestem a i en tangentligning: 4y = 4x + a

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har fået en opgave der lyder: Linjen med ligningen 4y = 4x + a er tangent til grafen for f(x) = √x. Bestem a. Hvordan gør jeg det, når der er to ubekendte værdier på højre side af lighedstegnet?? Mvh. Sara
  • Bestem de værdier af t for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60 grader

    Forumindlæg
    vektor a (t,1+t) vektor b (-t,1+t) Bestem de værdier af t for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60 grader jeg havde forestillet mig at jeg kunne opstille en ligning udfra formlen om vinkler mellem vektorer, hvor vinklen "v" så sættes til 60 grader men ligningen kommer til ...
  • hjælp.. skal skrive om puffer

    Forumindlæg
    hej venner.. jeg skal til at skrive en opgave om PUFFER... ER DER NOGLE AF JER DER KAN ANBEFALE NOGLE GODE BØGER/LINKS HVOR DER STÅR NOGET GODT OM EMNET.. har fundt lidt på google, men det er ikke ret meget.. er der ogle der har skrevet en opgave om emnet? mange tak på forhånd
  • %

    Forumindlæg
    hej der står hvordanudregner man den årlig rentesats hvis et beløb forrentes med 1,7 % om året i 4år skal man sige 1,7opløftet til 4
  • stofmængde opgaver

    Forumindlæg
    hvor stor en stofmængde er 1,204 * 10^24 søvatomer? Jeg har simpelt hen ingen anelse om hvordan man gør.. noget med formlen m=M*n er mit gæt :)
  • befolkningstallet

    Forumindlæg
    Befolkningstallet i NY var i 1790 36300 Opstil en matematisk model for udviklingen i befolkningstallet i NY, når det oplyses, at den årlige vækst i årene efter 1790 var 4,4% Hjælp!
  • Absorptionslinjer i vand

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, ved hvilke bølgelængder vand absorberer lys?
  • Dividering med 0

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe?
  • algebra

    Forumindlæg
    2 - -3(4 + -5) = (2 - -3) (4 + -5) = Nogle der kan regne dem ud og skrive en gennemgang af hvad i gør?
  • Sekantens hældning

    Forumindlæg
    En funktion f(x) = 1/4x^2 har en tangent i (2,1) Opgave lyder: Giv x=2 tilvæksten 1og beregn hældningen for den tilhørende sekant. i formelsamlingen står skrevet en forskrift As = deltay/deltax, men er usikker på hvorledes denne skal udfyldes med ovenstående tal?
  • Matematik/gennemsnit/rente

    Forumindlæg
    Yo alle. Nogen der har nogle bud på denne opgave? i 4 på hinanden følgende år stiger prisen på en vare med 3,6%,7,2% og 4,7%. Hvor meget må den gennemsnitlige stigning (i procent) per år være i de følgende 6 år hvis nu at den gennemsnitlige stigning (i procent) per år i hele tiårsperioden skal...
  • Rentefoden

    Forumindlæg
    12000kr. sættes i banken og efter 5 år står der 15300 kr. på kontoen. Hvis rentefoden har været uændret i de 5 år, hvad har den så været?
  • lignig

    Forumindlæg
    hej har snart eksam i skriftlig vil i ik giv mig 2 ligninger så jeg kan løse dem det skal en være med brøk sttreg fx ligeso den 6x + 2 ------=10 5x
  • Supplering

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skulle høre om der er nogen som ved hvor lang tid det tager at supplere engelsk A niveau? :)
  • differentiering

    Forumindlæg
    er der nogen der ved hvad e*ln(e) bliver når man differentiere det ?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hvorfor har man den hyperbolske trigonometri, og hvilke egenskaber har den udover den cirkulære trigonometri?