Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18781 til 18800 af 47497
-
Hjælp - energi
ForumindlægNogen som vil rette denne - http://peecee.dk/?id=5715 ????Det er meget vigtig - skal afleverer det i morgen. -
Er det muligt?
ForumindlægUndskyld jeg spørger. Og jeg undskylder, for at spørge om de samme ting, hele tiden. Det handler om karakterer: Ja. Kan man få et snit på 10, hvis man fik dårlige snit i 1g- Kan man så nå at få 10 i snit. Og i så fald, hvordan!? En anden ting, bedømmer lærerer ud fra skrift.aflveringer når der... -
fission/ fussion
Forumindlæghej nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på fussion- og fissionsprocessen ?? -
Opgave hjælp
ForumindlægHejsa. Vi sidder 3 piger her og øver os på opgaver til eksamen. Vi er stødt på et par (eller mange), som vi ikke helt kan finde ud af, er der noget der har lyst til at kigge lidt på dem? Vi mødes igen søndag, så det ku være nice hvis nogen havde hjulpet os der (: Dem der er under 10 point værd ... -
andengradspolynomier
ForumindlægHej jeg skal til matematikeksamen i morgen og jeg sidder og læser op pt. jeg er dog stødt på lidt problemer ang. følgende spørgsmål: "Gør rede for andengradspolynomiets graf og bestemmelse af toppunktet. Herunder ønskes toppunktsbestemmelsen ud fra differentialregning behandlet." jeg h... -
Milna Moser: Mein zweiter Mord?
ForumindlægHej, jeg har trukket denne tekst af Milena MOser: Mein zweiter Mord. Jeg har forstået teksten godt, men er i tvivl om teamerne og slutningen. Er der nogle herinde der er har læst den? Svar tilbage tak :). -
Politik spørsmål/debat?
ForumindlægHej allesammen. Mig og min veninde har en opgave for i samfundsfag om politik. Vores opgave er at vi skal ud til et gymnasium og stille nogle spørsmål angående politik. Men vi ved ikke så meget om Politik, vi har søgt lidt frem og tilbage på nettet... Vi vil gerne have 2-3 spørsmål om astr... -
Føler I nogen gange at I 'snyder' læreren?
ForumindlægHej... jeg tænkte om der var nogen, der nogle gange har det som mig. Jeg føler at lærerne tror, at jeg er meget bedre end jeg egentlig er. Og at jeg bliver nødt til at leve op til det, de tror om mig, selvom jeg ofte bruger rigtig lang tid på afleveringer som de andre elever (alle dem, som lærer... -
Blodtryk og puls
ForumindlægHej Jeg har en biologirapport for, og der står nogle spørgsmål i diskussionen, som jeg ikke kan finde svar på. 1. Hvad er afgørende for hvor hurtigt pulsen falder efter dynamisk arbejde? 2. Hvad sker der med det systoliske blodtryk under dynamisk arbejde, hvad med det diastoliske? Hvorfor? 3... -
produktreglen
Forumindlægf(x)=4kvadratrodX at bestemme f `(1) hvad gør man?skal man bruge produktreglen og sætte 1 ind på x plads? f(x)=-x^0,5*(-2x+7) at bestemme f `(1) hvordan regner man den ud? -
Historie overblik!!!
ForumindlægEr der nogen der kan give mig et overblik over det vigtigste i historie? har meget brug for det -
Tysk tekst
ForumindlægHey, jeg vil gerne have jer til at rette en tekst. Den behøver overhovedet ikke at være oversat præcist. bare at den er fuldkommen rigtig Ich Wohne in die zweite großest Stat in Dänemark. Meine stat heise Aarhus. Es ist ein sehr schön Stat mit beinahe 300.000 Einwohner. Aarhus liegt in Osten Ju... -
Er jeg umulig?
ForumindlægOkay, jeg er i et lille dilemma... Lige siden jeg har været mindre ville jeg gerne tage en HHX, det har bare altid været mig. Selve det at starte på STX eller HTX har aldrig været en del af mine tanker. Så altså jeg startede sidste år på HHX. Jeg kunne meget godt lide det men her til Maj droppe... -
Succeshistorier med kvote 2 :)
ForumindlægHej Hej Studieportalen! Jeg vil egentlig bare spørge om nogle herinde på SP havde lyst til at dele deres succeshistorier med deres kvote 2 ansøgninger. Jeg tænker primært på Odontologi, Medicin og andre uddannelser(CBS) med høje adgangskvotienter. Grunden til min efterspørgsel er at jeg oplev... -
Fysik (AT10) - telefonens opbygning
Forumindlægjeg skal i min AT synopsis skrive om telefonen (fysik c niveau). jeg har lavet et forsøg med at der er en magnet der sendes igennem en spole og dermed kan man se der kommer svingninger, og det er også det der sker i en højtaler/telefon røret. Men, noget jeg ikke har fået helt fat i er: Hvordan ka... -
hjælp!
ForumindlægMin forklaring på begrebet DNA : (Hvordan kan jeg forklare den) MIn forklaring på begrebet gen : (Er det ikke noget man arver) Min forklaring på begrebet kromosom : (Det er noget med celledeling Nogle der vil forklare det kort, når jeg siger kort mener jeg meget meget kort ! Please ! -
Corona-virus (co-vid 19) og eksamen
ForumindlægHej SP Som nogle nok har hørt, så er der blevet vedtaget en ny hastelov her for nylig, som kan betyde, at sommerens eksamener bliver aflyst, og at ens årskarakter vil stå som eksamenskarakter. https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12022419/nu-kan-undervisningsministeren-aflyse-sommerens-eksamener... -
SÆTNINGSANALYSE!
ForumindlægHej alle sammen! Står altså med et problem, da jeg er rigtig dårlig til det med sætningsanalyse :( Er der nogen, som gider hjælpe med disse sætninger? ? Det er nat, da kvinden vågner og opdager, at manden ikke ligger i sengen. ? I køkkenet står manden, der har skåret brød – men han fortælle... -
Hvad er eksamen?
ForumindlægJeg har fået afvide at jeg skal til eksamen (Og jeg skulle have været til 3 andre men jeg vidste det ikke) Jeg ved ikke hvad eksamen er eller hvad man skal, det er i morgen. Hjælp mig. -
Maple-nørder, get in here!
ForumindlægEmma blev født 10. august 1994 og vejede ved fødslen 3.1 KG. Hendes vægt i den første tid fremgår som følgende: Alder i dage / Vægt i KG = (0/3.1 , 8/3.3 , 22/4.1 , 35/4.7 , 51/5.5) Bestem en regneforskrift for en lineær funktion f, der med god tilnærmelse angiver Emmas vægt de første 5 dage. Bes...
