Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18781 til 18800 af 102572
-
Bevis, Parallele vekoters krydsprodukt er lig med nulvektoren
ForumindlægHey, jeg har eksamen i Mat. A her i næste uge, og indtil videre har er stødt på et mindre problem i mine noter. I et af de mange spørgsmål, mangler jeg lidt fyld til et bevis, som er et underspørgsmål. Overskriften: Vektorer i rummet - Vektorprodukt Underspørgsmålet: Bevis at vektorproduktet a... -
Andengrads og cos
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår man bruge cos og andengradsligning sammen når man skal beregne sider/vinkler? På forhånd tak. -
polynomier
Forumindlægsidder med denne matematik opgave et andengradspolynomium p er bestemt ved p(x)= 3*(x+5)*(x+7) Bestem konstanterne a,b og c når p skrives på formlen p(x)=a*x2+b*x+c nogle der kan hjælpe? -
Parabel problemer
ForumindlægHejsaJeg har nogle problemer med at knække denne her. Har matematik B, og er ikke så skarp endnu... :-)Parablen Y = 2x^2 + bx + c har toppunktet (2,b) Hvordan bestemmer jeg b og c?Vi skal jo have fat i noget med en 2. gradsligning, kunne jeg forestille mig, men kan ikke rigtigt komme igang.Nogen ... -
Kan en fuld Hf se sådan ud?
ForumindlægHej. Kan en fuld HF bestå af følgende fag og med de niveauer, eller skal jeg have løftet nogle til A niveau? Jeg er nemlig i tvivl omkring valgfagene osv, jeg ved fx der er 9 obl. fag... Dan A Mat A Rel C Eng B His B Geo C Bio C Kemi C Billedkunst C Psy C Sam B + større skrift. op... -
eksponentielle funktioern
ForumindlægHej! Jeg sidder i et kæmpe dilemma! jeg kan simpelhent ikke finde ud af denne opgave: Alkohol er det eneste rusmiddel som nedbrydes med konstant hastighed. For alle andre rusmidler gælder det at man i løbet af et fast tidsrum nedbryder en vis procentdel af rusmidlet. Dette betyder at mæng... -
\tableofcontents
ForumindlægJeg er i gang med at skrive studieretningsprojekt og har valgt at benytte mig af LaTeX. fordi jeg er træt af alt besværet med Word, der alligevel udarter sig til et grimt dokument ift. LaTeX-dokumenterne. Lige i øjeblikket er jeg dog stødt på lidt problemer. Jeg har kigget i daleif's bog, men... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
"logik"
ForumindlægKan man udlede på følgende måde? (p→r)∨(q→r) ¬(p∧¬r)∨¬(q∧¬r) ¬(p∨q)∨r (p∨q)→r -
ret fejl i sætning
Forumindlæghej. jeg sidder med en sætning hvor jeg skal rette fejlen og skrive hvorfor. nogle som gider hjælpe mig med denne sætning: He had seen uncle Simon twice before, but he did not recognize him jeg har prøvet at lave den om til dette, da jeg synes det er den eneste fejl, men jeg ved ikke rigtig hvord... -
1-hexen
ForumindlægHvad er molekylformlen for 1-hexen? På forhånd tak! -
Hjælp søges!
ForumindlægHej Alle Jeg har en opg. i en afleveringsopgave i matematik b, som volder problemer. Den lyder således: I en kasse lever nogle bananfluer. Udviklingen i antallet af bananfluer i kassen beskrives ved den logistiske vækstfunktion f givet ved: f(x) = 700 1+69*e^-0,22*x hvor f(... -
Vektorer - bestem koordinatsættet
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt A(2,3) og en vektor_v = (4 over 1). Punkterne B og C er bestem ved Vektor_AB = vektor_v og vektor_BC = (0 over 2). a) Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og C. Jeg går helt død her.. Har gennemrodet... -
hej
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med c++ -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
Polterabend, Personkarakteristik
ForumindlægHvis der er nogen der har læst polterabend, så må i meget gerne hjælpe.. Jeg skal lave en personkarakteristik af Simon og døden, men kan ikke finde ud af det? Please hjælp ;) -
Theogonien
ForumindlægHvad skal myten om delingen af oksen forklare? Bliver Zeus overrasket over indholdet af den del, han valgte. ? I øvrigt vers. 501, fadrenes brødre, hvem er det? -
Hukommelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående hukommelsen Når man taler om at korttidshukommelsen kun kan holde på op til 7 informationer på en gang, hvad menes der så præcist med informationer som man skal holde styr på på engang i forhold til dagligdagen eksempelvis, og hvordan er det at disse information... -
Uomrørt oscillerende reaktioner
ForumindlægHalløj! Jeg skal op til eksamen imorgen og tænkte på om der var nogle der sad inde med en rapport/journal ved navn "uomrørt oscillerende reaktioner"? På forhånd mange tak Malfoy
