Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18801 til 18820 af 156873
-
Hvad er kanon?
ForumindlægHej! Jeg har brug for en lille tjeneste. Jeg har brug for forskellige definitioner af ordet "kanon" i diverse ordbøger.Jeg søger definitioner fra ordbøger på "kanon" i følgende betydninger:1. En slags rettesnor som i 'kulturkanon'2. Den slags kanoner der skyderTak på f... -
samfundsopgave?
ForumindlægKunne godt tænke mig at en samfundsfags lærer/expert eller andre der er har et tilhørsforhold til fagets orintering.Ville se min opgave igennem. Tak på forhånd. evt skriv din mail,så jeg kan tilføje og dermed sende dig opgaven :) -
matematik
ForumindlægHej Jeg har ligning til en kugle og et punkt P(0,4,z) z>0 z skal være større end 0 betyder det så at inden jeg kommer i gang med opgaven skal jeg finde z værdien ved at indsætte x og y værdienerne i kuglens ligning? På forhånd tak! -
Middelacceleration - Haster!
ForumindlægHey,Hvordan finder man middelaccelerationen???Jeg har en opgave der lyder, at en loppe kan springe 0,035m med en afsætsvinkel på 75 grader. Hertil har jeg beregnet en begyndelsesfart og kan principielt også finde tiden herfor. Den eneste information vi ellers har er at begyndelsesfarten blev opnå... -
Dominerende ledigheds typer
ForumindlægHej, jeg har til opgave i en rapport, at forklare hvilke form for ledighed der præger det danske arbejdsmarked... i den forrige opgave har jeg haft om forskellige typer ledighed(fiktionsarbejdsløshed,sæsonarbejdsløshed, konjunkturarbejdsløshed, Strukturledighed, teknologiledighed),men ved vir... -
HJÆLP: Potentiel energi og acceleration
ForumindlægHej, er der nogen der kan finde ud af følgende opgave?: Et fuldt lastet godstog har den samlede masse 1,53*10^6 kg. Den laveste beliggende station på togbanen ligger ved 211 m over havet. a)Hvor meget potentiel energi skal et fuldt lastet godstog tilføres for at bringe det fra 211m til det høj... -
Matematik D almen forbedredesesleksamen emne politi fra dec 2010
ForumindlægJeg har desværre mistet mine notater og facis fra skriftlig matematik D Almen forbedredelseseksamen i dec 2010 - hvor emnet var politi Er der nogle der har facit eller notater liggende til opgavesættet, eller ved hvor jeg kan finde dem, så vil jeg meget gerne se så jeg kan få orden i mine pap... -
Kemi A HTX eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg ved godt at der er lidt tid tilbage, men jeg er nu begyndt at overveje hvordan Kemi A skriftlig eksamen på HTX kommer til at foregå. Er der nogle der kan fortælle om deres personlige erfaringer? Må man fx anvende bog og matematikprogrammer, eller er det helt uden hjælpemidler? Hvordan... -
Dumpet mat a og særlige vilkår
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg er usikker på om jeg er dumpet til min mat a skriftelig, jeg skulle op på særlige vilkår i skriftelig, men ikke i mundtlig. Tager man så stadig gennemsnittet af min mundtlige årskarakter og det 00 som jeg får og dividere det med to. Eller er det sådan så... -
Kronik .. HJÆÆLP!
ForumindlægHeej er der nogle som evt. har noget liggende om arbejdsforholdene i perioden 1830-1890. Helst med udgangspunkt i en eller begge tekster af Holger Drachmann (Det tabte Paradis) og Henrik Pontoppidan (Knokkelmanden) Skal bruge det til en kronik om to andre tekster men jeg skal indrage disse to t... -
Fair karakter?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en bedømmelse på engelsk skriftlig opgave. ummidelbart er opgaven ikke noget der betyder noget vigtigt, men jeg ville dog gerne vide om folk syntes at karakteren til opgaven er fair eller om jeg burde klage. På forhånd tak til dem der tager sig tid til rent faktisk at læse... -
Hjælp til optimeringsopgave
ForumindlægJeg er gået i stå med nedenstående opgave;http://www.fededorit.dk/Eksamensopgave_6B.docDet optimale ville altså være hvis man kunne sælge ( 350 ; 50 ) stk, men det kan jo ikke lade sig gøre da denne ikke ligger i punktmængden, grundet linien y=-x+300Så er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre, skal j... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg har en opgave i matematik som lyder således: I en model for, hvordan en bestemt population udvikler sig i tidens løb, antages det, at populationens væksthastighe er proportional med populationens størrelse. Tiden t måles i døgn, proportionalitetskonstanten er 0,084. Det antages, at der ... -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Betydningen af de økonomiske konjunkturer for befolkningen og samfundsudviklingen
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har fået en opgave af min samfundsfagslære hvor jeg skal svare på hvilken betydning de økonomiske konjunkturer har for befolkningen og samfundsudviklingen. Det ville være dejligt hvis nogle kunne hjælpe mig med det, da jeg ikke helt er mester til samfundsfag. -
Et dukkehjem
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive min sso i dansk om bogen "et dukkehjem". Men vil høre om det er en bog I andre kan anbefale, og er der meget man kan analysere og drage relationer til? Jeg mener, som fx med bogen Den kroniske uskyld af Klaus Rifbjerg, der kunne man se, at der var klare r... -
Let - én fys. opg. 2.g
ForumindlægJeg har en opgave. Først følger opgaven, dernæst følger mit løsningsforslag. Jeg finder, at der ikke er nogen brydningsvinkel. Rigtig mange fra min klasse hævder, at det er der. Er der nogle fysikeksperter, der kan vurdere om min tolkning af opgaveformuleringen er rigtig. Hvad siger i?***"Th... -
Færdighedsregning
ForumindlægEr der nogle som har haft 9.-10 klasses færdighedsregning & perspektivtegning fra Kim Krogh evt. fra www.OPGAVEFORLAGET.dk -
hvor mange point får man, hvis man gør det her?
ForumindlægHvis man til eksamen laver en regression og svarer derefter på spørgsmål (dvs. man har gjort det man skulle = korrekt fremgangsmåde), men man finder ud af, at ens X-koordianter er skrevet forkert ind, fx, at der i stedet for 0,1,2,3,4 skulle stå 1,2,3,4,5.. Man har så fået en anderledes B-værdi, ... -
Gode matematik bøger til selvstudie - grundskole og gymnasie niveau
ForumindlægHejsa, Jeg søger gode grundbøger indenfor matematik som dækker grundskole matematik + ungdomsuddannelse / gymnasie niveau C, B og A Gerne bøger med svarnøgle og mange eksempler. Hvilke bøger kan i anbefale eller fraråde? BØGER JEG OVERVEJER Hjælp dit barn med matematik (grundskole-niv...
