Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18801 til 18820 af 153574
-
Uddannelse
ForumindlægEr der ikke nogen som kan hjælpe mig på vej mod en uddannelse.. Kræver bare en lille skub til uddannelses muligheder.. Jeg er helt lost.. Og det skal meget gerne være en uddannelse som kræver naturvidenskablige fag, dog skal det ikke kræve et snit for at komme ind (Da jeg ikke lige har det beds... -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
Lektiehjælp i København
ForumindlægHej Hvor kan man henvende sig, hvis man gerne vil have betalt lektiehjælp I København? Er der et centralt sted? -
bølgelængde
Forumindlæghvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse? -
Fission/Fusion
ForumindlægHejsa ;) -Hvad er fission/fusion i det hele taget? -det siges at det er det modsatte af hindanden ? på hvilke punkter? -
Udrag fra opgave (filosofi)
ForumindlægJa her er et lille udrag fra en opgave jeg har lavet:D Håber virkelig at i vil læse den for det er min første rigtige opgave som jeg har skrevet i filosofi! HUSK: jeg kan godt tage imod kritik!:) Jeg åbnede mine øjne, men lukkede dem igen. Jeg skulle til at gå, men jeg satte mig ned. Jeg ville væ... -
Eksportteknologi, diplomingeniør
ForumindlægHej Jeg ville høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan det er at læse diploningeniør i eksportteknologi (Aalborg Uni)? Syntes det lyder som en fed uddannelse, men matematik niveaut sætter nogle tanker igang, da jeg ikke er den store matematiker. Dog er adgangskravet blot Mat B. He... -
STX eller HTX?
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær... -
enduktiv og deduktiv metode:
ForumindlægNogle der har styr på hvad disse metoder står for, og om man kan benytte dem sammen? -
Kovalent
Forumindlæghvad har kovalent med det periodiske system at gøre? -
Eftervise formel
ForumindlægJeg skal eftervise en formel: P = (n*R/V) * T Hvad jeg har gjort er at tage udgangspunkt i den teoretiske proportionale sammenhæng og grafisk vise at dette ikke passer, da der i et eksperiment kan forekomme fejlkilder. Dernæst tænke jeg: Hey - hvad med faktisk at eftervise formlen? Jeg laver d... -
Planetbevægelser
ForumindlægJeg sidder med en problemstilling til en SRP, som jeg gerne vil have lidt råd til: "Der ønskes en redegørelse for bevægelse af en planet, der kredser om en stjerne, der ikke er meget tungere end planeten" Hvad er værd at komme ind på, når man har 2 masser, som er omtrent lige store, s... -
Kan nogle checke om det er korrekt? beregning med diameter (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har tilføjet et billede af hvordan jeg ahr beregnet noget omhandledene solen rotationstid (noget i den stil) Kan i hjælpe med at cheke om det er de korrekte tal og hjælpe med at fortælle hvor enheder mangler og hvilket enhed der skal stå? DET HASTER Skal op imorgen. -
valg af linjefag på læreruddannelsen
ForumindlægHvad er de store og små fag i grundskolen? -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer udtrykket 2ab-a^2+(a-b)^2 Løses det sådan her?: 2*a*b-a^2+(a-b)^2 = da 2a er a^2 og a^2-a^2 = 0 står der kun b^2+(a-b)^2 tilbage derfor b^2+(a-b)^2 ? eller b^2+a^2-b^2 = a^2 eller (a)^2 er svaret? -
Teoretisk tegning af (t,s)- og (t,v)-grafer.
ForumindlægOpgave: Tegn de beregnede (t,s)- og (t,v)-grafer ... Jeg ved, at jeg ikke har sat nogle data ind. Men jeg ved ikke hvilke data jeg skal sætte ind .. Kan i fortæle mig hvordan? -
skriv nedestående ..
ForumindlægSkriv nedenstående udtryk på formen b * a^x a^7 * (a^- 2)^3 * √16a -
Befordringsgodtgørelse
ForumindlægGod aften :-) Det er således at jeg lige har fået arbejde i København (her fra januar), og har 92 km. fra mit hjem og til det kontor, hvor jeg skal møde ind hver dag. Altså 184 km hver dag, til og fra arbejde. Fra kontoret bliver jeg så sendt ud til forskellige lokationer i hovedstadsområdet,... -
Søger bøger
ForumindlægHej mennesker, Jeg ville høre om der er nogen der har bøger til salg, til markedsføringsøkonom uddannelsen: - Logistik & Supply Chain Management - Lærebog - Af Poul Eri Christiansen og Lene Buhl. Trojka 2010. - Logistik & Supply Chain Management - Cases og opgaver - Af Pou... -
Anden sortering i BibTeX
ForumindlægHej alle, jeg har prøvet at benytte mig af LaTeX i min SRP, da jeg synes kvaliteten er i top og det ser utroligt lækkert ud. Desuden håber jeg også det kan spare mig noget tid i sidste ende, da jeg ikke skal manuelt tjekke at alt ser godt ud, som jeg ofte synes man gør i Word til sidst. Fin...
