Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18801 til 18820 af 149177
  • Bestem to stamfunktioner?

    Forumindlæg
    Funktionen f f (x) = x^2 - 2x - 3 , har to stamfunktioner, hvis grafer begge har linjen y = 2 som tangent. Bestem en forskrift for hver af de to stamfunktioner til f. Nogen som har et hint eller to?
  • Antal meter

    Forumindlæg
    Måske en meget dumt spørgsmål men hvor mange meter er 1mm^2??
  • Folkeeventyr analyse hvordan skal jeg gribe det an?

    Forumindlæg
    Hey mangler en folkeeventyr analyse. Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal gribe teksten an, når jeg sidder til eksamen. Fx hvad skal jeg starte med at fortælle, og hvad jeg så skal sige derefter..
  • Hurtig

    Forumindlæg
    Er d(arcsin x) /dx = arccos x ?
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Nogen der kan svare mig på om denne eksponentielle udvikling er voksende eller aftagende? Og hvordan jeg kan se den er det?
  • up and off

    Forumindlæg
    If I say so he will just "up and off" Hvordan oversættes det ? kan man sige she would fight him back, hvis der er tale om at kæmpe for at få en gammel kæreste tilbage?
  • Punkt

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man egentlig at højderne eller medianerne i en trekant skærer hinanden i et punkt?
  • afbildningsmatrice

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe?
  • lidt underlig

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave fra " vejledende eksamensopgaver" og kan ikke finde ud af at differentiere denne ene opgave. O(x)=0,2x + 100 + 30 sin(0,006x), x tilhører [0;1000] - Jeg skal ved at benytte mig af O'(x) vise at O(x) er en voksende funktion af x. Og når jeg differentie...
  • Skæringspunkt ved at bestemme b

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme b så parablen og linjen har præcis et skæringspunkt. Parablen hedder y=x^2+9 og en ret linje som hedder y=x+b
  • stamfunktion-tangent

    Forumindlæg
    Jeg skal finde den stamfunktion til 2x+4 der har linjen y=x+3 som tangent! Hvad gør jeg?
  • hjælp til endnu en opgave.

    Forumindlæg
    Funktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej?
  • Vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, nogen der kan fortælle mig hvordan jeg løser denne opg, er simpelt helt lost i den.. opg lyder : På en dåse maling står, at en liter af malingen kan dække 10m^2 væg. -Hvor tykt et lag maling svarer det til når malingen smøres ud i et jævnt lag ?
  • lille opg.

    Forumindlæg
    En far siger til sin til 11 årige søn: Om 14 år er jeg dobbelt så gammel som min søn. Hvor gammel er faderen nu? Og kald falderens nuværende alder for x. Hvor gammel er faderen så om 14 år? Hvor gammel er sønnen om 14 år? Opstil en ligning og bestem fadernes alder dvs. x. Ved ikke hvad jeg skal...
  • HVornår kan jeg søge ind?

    Forumindlæg
    Simplet spørgsmål - hvornår ÅBNES der for ansøgning til videregående uddannelse med optagelse i 2013? Det er nemt nok at finde fristen, men hvornår starter ansøgningsperioden? Desuden: Hvordan fungerer det, hvis man gerne vil søge ind fysisk (ikke over internettet)?
  • familie af andengradspolynomier :O

    Forumindlæg
    en familie af andengradspolynomier er gived ved fc(x)=x^2-2x+2+c beregn c, så grafen for fc går gennem punktet (1,5). pleease hjælp på forhånd tak (:
  • matematik :)

    Forumindlæg
    hej Jeg har en brøk er der nogen der kan lave den om til en partialbrøk, så jeg kan se om jeg har fået den rigtige svar. håber nogen kan hjælpe
  • Indledning- længde?

    Forumindlæg
    Hvor lang skal indledning være i SRP?? Mit eget bud er 15-20 linger
  • differentialkvoienten af kvardrod 5-x^2

    Forumindlæg
    ????
  • 12000 tegn

    Forumindlæg
    Hvor mange sider kan 12000 tegn være på? (cirka?)