Søgning på: filosofi c. Resultater: 18821 til 18840 af 60665
-
Issens smeltevarme og faste stoffers varmekapacitet
ForumindlægJeg har næsten skrevet min fysikrapport færdig om henholdsvis et forsøg omhandlende faste stoffers specifikke varmekapacitet og issens specifikke smeltevarme. Jeg har læst hvad der er her på siden, men er alligvel uklar i visse henseender om forsøgene.I forsøget om faste stoffers varmekapacitet s... -
Konstruer en andengradsligning uden rødder
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal konstruere en andengradsligning, hvor parablen ingen rødder har, altså d<0. Er der en metode til at gøre dette, eller må jeg bare prøve mig frem? ;) Hilsen Julie -
Bølgelængde
Forumindlægfrekvensen på bølge er 6,3 * 1014. Hvad er (Bølgelængden ) -
Slette et program!?
ForumindlægHejsa alle der gider at kigge!Jeg har et spørgsmål omkring TI-83. Hvordan sletter man et program??En fra min klasse har nemlig lagt en masse spil ned på den. Og det er ret irriterende.Håber i kan hjælpe :D -
Toppunkt for følgende andengradspolynomium
ForumindlægJeg sidder med dette tilsyneladende ganske simple andengradspolynomium. Jeg får det toppunktet til at være (-0,5; 20). Rettelserne i opgaven siger imidlertid, at resultatet er (-0,5; 20,25). Nogen der kan forklare hvorfor? -
Sumkurve
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om en opgave med en sumkurve. Jeg skal lave en sumkurve ud fra nogle intervaller og frekvenser. Jeg er i tvivl, om man skal finde intervalmidtpunkterne, eller om man bare skal bruge det sidste tal i intervallet til x-aksen? Håber nogen kan hjælpe. Mvh. -
Hjælp til fysik (energi)
ForumindlægHej alle, jeg skal aflevere en fysikopgave her iaften, og jeg kan ikke finde ud af det... håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe... :)))) -
det elektriske felt
ForumindlægJeg har brug for hjælp med den vedhæftede opgave -
Aflevering
ForumindlægHej derude.. er der nogen som kan hjælpe mig med min opgave jeg har vedhæftet filen.. jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad vA er er det vinkel A? :) Jeg håber i kan komme med en god forklaring til begge opgaver.. :) -
Hjælp til noget aflevering:)
ForumindlægHej derude.. Jeg har en aflevering men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave en tegning håber i kan hjælpe mig jeg har vedlagt filen:) -
kernefysik - Fusion
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave. Bogen kunne ikke hjælpe mig, selvom jeg har læst det mange gange. Opgaven er, at man skriver en reaktionen, hvor tre helium-4 kerner smelter sammen til en kerne. Hvordan skriver man det? Også, hvordan finder man den massen der forsvinder? Er ... -
Hydroxyforbindelser
ForumindlægHej Jeg var lige lidt i tvivt angående hydrxyforbindelser, altså alkoholer og phenoler. se dokument :D -
Trekant
ForumindlægJeg er gået lidt i stå i opgave 14b her. Jeg har tallene fra opgave 14a, men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg laver 14b -
hjæp til lidt matematik
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med en opgave som lyder:Sodavand og andre sødede læskedrikke indenholder cirka 10 gram sukker pr. 100mL opløsning. Normalt anvendes almindelig rørsukker også kaldet saccharose til at søde med. saccharoses molare masse er 342,20Hvor stor er den molære koncentration af sac... -
4grads rødder
ForumindlægHej, nogen der kan vise mig hvordan jeg kommer frem til rødderne på denne 4gradspolynomium. 100x^4+900x^3-2300x^2-900x+2200 Ved at rødderne er 2,1,-1,-11. Men hvordan kommer jeg der til?? :) -
Metaller
ForumindlægHejjeg skal lave en fremlæggelse om et af følgende metaller:Fe, Zn, Cu, Al, Mg, Ag, Pb, Sn eller Nijeg skal skrive grundigt om mindst 3 af følgende punkter:Grundstoffer, Ioner, Mængdeberegning, Kovalent binding, Orgnisk kemi, Blandinger, Syre-bare reaktioner og Redoxreaktioner.Problemet er, at je... -
Lille mat-opgave...
ForumindlægHej!En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1.Bestem x således at tangenten til grafen for f i punktet P(x,f(x)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5x+1.Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
A-niveau kemi??
ForumindlægHey... jeg skal have kemi på a-niveau fra næste år, men er ikke SUPER NØRD til det! er nogle som har nogle gode forslag til, hvordan jeg kan forberede mig?? -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvis jeg skal beregne energien i en foton og kun har bølgelængden, hvad gør jeg så? -
Løs uligheder
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to? x+4x/2<2x/2 og 2+x/3≤ 3x+7/6
