Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18821 til 18840 af 48240
-
HMMM?
ForumindlægJa altså nu snakker man om det der med at der skal lægges 8% til ens snit hvis man fortsætter på en videregående inden der er gået 2 år. Er der nogen der ved om det er blevet vedtaget og hvor man evt. kan læse noget om det? -
Gensplejsning
ForumindlægNogen der kender en god hjemmeside, der gennemgår gensplejsning af planter vha beskydning af guldpartikler? -
Stofmængdekoncen......
Forumindlægjeg er stødt ind i problemer er der nogen der kan hjælpe?? "Følgende ligevægt har indstillet sig i en vandig opløsning af bariumsulfat": BaSO4 (s) <--> Ba^2+ (aq) + SO4^2- (aq) a) Beregn stofmængdekoncentrationen af bariumioner i en mættet opløsning af bariumsulfat ud fra opløseli... -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg har endelig fået valgt min hylde, efter lang tids betænksomhed, i øvrigt med god hjælp af nogle brugere herinde fra. Antropologi er det så blevet til og har tænkt mig at søge ind i denne omgang(Ku), og så forhåbenlig komme ind. Jeg tænkte på om, der er nogle herinde som læser Antropologi(elle... -
PUNKTET P - ligning
ForumindlægHey guys, nogen der kan hjælpe med en opgave der går ud på at bestemme en ligning til cirklen. Billedet bliver vedhæftet Tak på forhånd -
Studenterforvirring
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student fra stx på tirsdag. Som det ser ud nu, kommer jeg ud med et snit mellem 9,4 og 9,5. Min passion er at blive tandlæge, og vil gøre alt for at nå mit mål. Jeg skal efter sommerferien supplere matematik og kemi, for så efterfølgende at søge på tandlægestudiet i ... -
God fysik b bog? HJÆÆLP
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN!! :D Jeg sidder her i starten af 2.g og indser at min fysikbog for svært stof (den hedder Spektrum b, men kender flere der har brugt den på a-niveau) og en lærer der er knapt så god.. MEN det vil jeg ikke lade gå ud over min studentereksamen, så vil spørge jer: HAR I NOGLE GODE... -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, jeg sidder og øver mig til skr. kemi A i morgen. Jeg regner opgaven fra d. 24. maj i år og faldt så over et spørgsmål. Lorcaserin stimulerer nogle serotoninreceptorer i hjernen og virker ved at give en større mæthedsfornemmelse, så patienten spiser mindre. Forskere har undersøgt omsætnin... -
SRP om Star Wars, Ringenes Herre, etc.???
ForumindlægGoddag! Mange af de emner jeg har fundet vedrørende SRP fanger ikke min interesse - med undtagelse af SRP-emner som beskæftiger sig med popkultur i en eller anden art. ___________________________________________________________ Følgende er serier, film og bøger jeg finder spændende (... -
Tværfaglig
ForumindlægHejsa, mig og nogle veninder er ret dårlige til at placere, om det er et geografi, biologi, eller fysik/kemi spørgsmål. - Vi har om megabyer, og vi har vaglt tokyo Hvordan ville I/du placere dem her? Hvad er Tokyos fattigdom og rigdom i %? Hvad er forskellen på de rige og fattige, og hvordan ... -
Endelig eksamenskarakter?
ForumindlægHejsa...Lige et spørgsmål?Hvis jeg i de to rækker hhv. x og y sammenlagt får et gennemsnit på 9,07, bliver det endelige gennemsnit så på 9,1 eller 9,0?Temmenligt væsentligt, da jeg skal til sidste eksamen på mandag :)Mvh. Jacob -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen. -
Eksamenssnyd..
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har hørt rygter om at flere har fået udleveret spørgsmålene til deres eksamener, inden eksamen, så de bedre kan forberede sig og på den måde kan flere bestå! Er der andre der har hørt det, eller selv oplevet det?? -
dumpet supplering
ForumindlægHar jeg fået betinget optag, men desværre dumpet mit sommer suppleringskursus i matematik A. Har bestået den ene eksamen, men dumpet den anden. Er der overhovedet nogen mulighed for at begynde på studiet, selvom man har dumpet? -
Hjææælp
ForumindlægHeej.. ´Det går finT med Lektierne . Men jeg et problem jeg "stinker" Til Diktat. Ved ikke hvorfor:( men hvad skal gøre for at blive bedre. Der er jo ikke så lang tid til eksamen:(Hvad Skal Jeg Gøre???? -
Spørgsmål til denne formel -> NH4NO3.
ForumindlægNH4NO3. De indgår i et iongitter i forholdet 1:1 og så står der "Hver NO3- ion er bundet sammen med 6 NH4+ ioner." Er der nogle der kan fortælle, hvor 6 pludselig kom fra? PÅ forhånd tak. -
Fischer-projektion
ForumindlægHej, Jeg skal navngive stoffet med følgende fischerprojektion efter R,S-systemet .. Har jeg vendt stoffet ordenligt (har vendt det på to måder)? .. Jeg regner med, at navnet er: (R)-bromchlorflourmethan -
HHX, HTX, STX
ForumindlægHvad er forskellen egentligt på disse tre gymnasiale uddannelser? (Hhx, htx og stx). Jeg er selv (nærmest) helt overbevist om, at jeg vil tage på det almene gymnasium - men jeg er stadig nysgerrig efter hvad der foregår på de to andre. :-)
