Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18821 til 18840 af 119569
-
hjælp søges!
ForumindlægG(t)=3,7 x 1,081t hvordan regner jeg fordoblingskonstanten? formelen har jeg, men jeg kan ikke sætte det ind her. problemet er at jeg ikke ved hvor jeg skal placere talene i formelen. hvis nogen lige kunne hjælpe, ville det være en enorm hjælp :-) er ikke lige den skarpeste til matematik. -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Naturlig selektion
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe med følgende opgave. a) If natural selection selects for the black moth (møl), will the recessive b allele be eliminated from the population over time? Why or why not? Jeg går ud fra at den recessive allel (b) ikke forsvinder, idet at den kan gemme sig som heterozyg... -
Linjens ligning
ForumindlægHvordan kan linjens ligning skrives sådan her:ax + by + c = 0? -
Svingninger
ForumindlægHvordan aflæser jeg en forskydning på x-aksen og hvordan gør man det på y-aksen? -
samfundsfag skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle Skal op i samfundsfag skriftlig eksamen (A niveau, STX) d. 31/6. er der nogen som har ideer til hvad emnerne for denne bliver i år? jeg har hørt at det muligvis kunne blive noget med ulighed. -
REDUCERE
Forumindlægreducere (a+3b)"2 + b(a-9b) - 7ab -
længden af en vektor
ForumindlægUdregn længden af vektor c; når det oplyses at vektor c = vektor a+ vektor b og vektorerne a og b opfylder at vektor a = 4; og vektor b= 3 samt at vektor a×b = -8: www.harremoes.dk/BrockA/emnespoergsmaal1A.pdf er der en der gider at give en detaljeret beskrivelse af hvordan man gør -
Stationary Models and the Autocorrelation Function
ForumindlægJeg skal vise følgende: Let xt = a+bt, a, b ≠ 0. Show that for each h ≥ 1, ρˆ(h) → 1 as n → ∞, where ρˆ(·) is the sample autocorrelation function: ρˆ(h)??γˆ(h), −n<h<n. γˆ ( 0 ). Håber, at nogle kan hjælpe... -
Bachelor studieskift og ungdomsbolig
ForumindlægHej, jeg bor i en ungdomsbolig og er på 3 semester på AAU, men vil gerne skifte bachelor til sommer. For at komme ind på den nye uddannelse, så skal jeg læse Historie 0-B i april og maj, hvor jeg får 2 måneders SU til det. Jeg vil dog være uden SU i juni, juli og august. Historie 0-B er kun et ... -
Differentialligning
ForumindlægGod aften! Er i gang med at lave eksamensspørgsmål til mundtlig matematik A, og sidder fast i denne her bevis. "Bevis at den fuldstændige løsning til differentialligningen y'=ky er en eksponentiel sammenhæng" Her set at der er en del videoer, der minder om det, men er usikker om ... -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Udregning af højde i vilkårlig trekant
ForumindlægHej! Jeg skal snart til matematik eksamen og er ved at skrive nogle noter, der skærer tingene ud i pap. Jeg er her ved at lave en guide til mig selv om, hvordan man udregner højden i en vilkårlig trekant. Men jeg er simpelthen gået i stå ved det sidste punkt. Er der nogen der kan hjælpe mig det... -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Geometri og trigeometri
ForumindlægHej allesammen:) Jeg skal op til mundtlig matematik på B niveau og har fået stillet et spørgsmål der hedder: hvordan kan man udlede cosinurelationerne for en vilkårlig trekant? Jeg tænkte på at svaret kunne være at bruge pythagoras. Men er det nu rigtigt? -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak . -
Potensmodel?
ForumindlægHej derude, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal forklare hvad en model er og give et eksempel på en potens model. Menes der med model bare funktion? altså et eksempel på en opgave med y=b*x^a? Er der nogle der har et forslag? Venlig hilsen, Julie -
Hvordan lærer jeg monotoniforhold?
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve imorgen. og jeg har stadig svært ved qat bestemme monotoniforhold. jeg er ikke særlig lærernem. Er der en der ville give mig en grundig forklaring på hvordan man finder monotoniforhold? Altså forklare mig i punkter hvad jeg skal gøre. Tril for trin. Og evt., give et... -
TI-89 Titanium til salg - 700 kr - Odense C
ForumindlægFlot og vedligeholdt lommeregner (grafregner) sælges til en fordelagtig pris. Næsten som ny (brugt omkring 5-10 gange). Ring til 31 41 74 79 hvis du er interesseret!
