Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18821 til 18840 af 33890
  • Andengradspolynomier og uligheder

    Forumindlæg
    hej guys. Jeg skal til matematik eksamen i 1.g på STX, og på en af mine dispositioner står der at jeg skal forklare hvornår man kan bruge et andengradspolynomium og en andengradsulighed i den virkelig verden. er der nogen der har en idé til det?
  • Aflevering imorgen

    Forumindlæg
    Udfyld tabellen på svararket: Hvordan laver jeg højre side af tabellen? Please hjælp mig jeg skal aflevere denne her matematik aflevering imorgen. Der er en fil under med billede af tabellen.
  • Slette uploadede noter

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har opdateret mine noter og vil gerne uploade den nye revision. Kan I venligst slette den gamle for mig? Det er den, der hedder "Noter til matematik B-niveau". Mvh sfni09
  • Sammenhæng mellem prisændring, OMS og p

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg vise med matematik at: ved prisfald og elastik efterspørgsel, der stiger Omsætningen, idet afsætningen forøges relativt mere end det, prisen nedsættes? Sheldorin
  • Antal pladser på studie?

    Forumindlæg
    Hej Er det muligt nogen steder at se hvor mange pladser der er til en given uddannelse. Kunne bla. godt tænke mig at vide hvor mange pladser der er på Matematik-økonomi studiet og Statistik-studiet - begge på KU.
  • areal beregning

    Forumindlæg
    hej har fået en masse matematik opgaver for og mangler kun lige den sidste: Arealer af en trekantet byggeplads er på 1280m2. grundens længste side er 70m beregn den dertil svarende højde??
  • Løsninger til differentialligninger 2 opgaver pls hjælp

    Forumindlæg
    En som kan hjælpe med vedhæftet opgaver - er ikke så god til matematik! Dog kan i hjælpe med at forklare mig hvorledes jeg løser den . så skal jeg nok prøve! Virkelig virkelig stor tak på forhånd
  • reducer

    Forumindlæg
    jeg skal i matematik reducere dette udtryk 3x-(6x+2)2+4(0,5x+0,5) håber der er nogen, der kan hjælpe mig Hilsen Jakob
  • Hjælp med tegn!

    Forumindlæg
    Jeg har en matematik opg hvor der er noget med 8%0 men hvad er det for et tegn og har i en formel eller noget?? • Beregn højdeforskellen, hvis den gennemsnitlige stigning havde været 8%0
  • Forskrift eller formel?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg bruger: a (x-r1) (x-r2) i min matematik aflevering, men jeg er i tvivl om der er en forskrift, en formel eller noget helt tredje?? Jeg gætter på formel!
  • Hjælp til differentialkvotient

    Forumindlæg
    Jeg håber nogle kan forklare mig, eller give en formel på hvordan man kan bestemme differentialkvotienten, for jeg har ingen ide om hvordan man gør, og min matematik bog forklarer det ikke. tak :-)
  • KORDINATSYSTEM

    Forumindlæg
    Har en matematik opgave, der ser således ud: X = årstal y= møntomløb i mio kr Y = 210 x ( x-1996) + 3400 Indtegn grafen i kordinatsystemet .
  • nogen der en haj til mathcad prime

    Forumindlæg
    hej sidder og roder med mathcad prime da jeg vil bruge det i Matematik men der er nogle ting jeg ikke kan finde ud af bla. kan jeg ikke regne cosinus ud. skriver acos og så tallene men det kan den ikke finde ud af
  • Omskriv potens til brøk

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder og har lidt problemer med en matematik aflevering, og kan ikke lige finde ud af hvordan man gør følgende: Omskriv 4-1 til en brøk. Så jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig, så jeg selv kan regne resten af dem :)
  • plizzs hjælp mig med blækregning

    Forumindlæg
    Skal aflevere på mandag, og er ikke et geni matematik er det omvendte af geni Spørgsmål: grunden herunder er tegnet i målestoksforholdet 1 :600 Mål tegningen, sæt de virkelig på - og beregn grundens areal
  • emne???

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:)
  • gode noter?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har studeret eller studere økonomi, som har nogle gode noter til de forskellige fag ? fagene er : organisation, mikro, makro, matematik.... håber der er nogen der gider dele
  • Svarark til FSA

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står og mangler et svarark til matematik FSA 2005 December, og ville hører om nogle havde eller kendte til et link hvor jeg kan skaffe det? Jeg har dog selv søgt! På forhånd tak!
  • Rummeter

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg sidder og laver en matematik opgave, hvor jeg er stødt på ordet: Rummeter. Er det det samme som rumfag? Skal jeg bare antage at det er det samme som rumfang?
  • Rummelig figurer

    Forumindlæg
    Hej, sidder her og sveder over en matematik opgave. Jeg har et spørgsmål, da jeg er gået død i den opgave. Hvordan regner man det her ud? Link til billedet af opgaven: https://gyazo.com/7793053566519722ad19f4f33a010edb