Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18821 til 18840 af 92586
-
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
Funktioner i virksomhedsøkonomi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, godt nok i matematik men spørgsmålet går: Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner? Hvordan bruges det i virksomhedsøkonomi? Jeg er lige startet, og er ikke nået så langt i vø, så har ingen anelse om hvordan de hænger sammen. -
Division? Hjælp.
ForumindlægHej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik. -
Kemi og fysik råd
ForumindlægHej i hjælpsomme bruger på studieportalen! Jeg er i gang med at fuldføre min hf uddannelse. Og min plan er at læse medicin, hvis jeg nu kommer ind. Jeg har i alt seks fag og kæmpe med, men frygter mest fysik kemi. Jeg ved ikke om det bare er i starten man bære denne følelse. Som det kendt, sk... -
kvadratrod
Forumindlæghej sp jeg sidder her med et problem. jeg skal bestemme hvilke tal, tallet kvadratrod42 ligger imellem? hvordan finder jeg ud af det? kan i hjælpe? altså, ligger det imellem 9 og 10 eller 13 og 14 eller? hvordan regner jeg det ud? -
Hjælp med grammatiken!
ForumindlægHej jeg har skrevet en Tysk stil, men da jeg ikke er så god til det, tænkte jeg på om nogen herinde kunne rette dette: Das Jahr nach der 10. Klasse In 10 klasse, Ich möchte anderes ausprobieren. Etwas Praktikum, aber ‘‘ Brückenbau‘‘. Ich habe bereits gewesen in Praktikum... -
Prøveform B
ForumindlægHvordan foregår denne i selve prøven? (ikke de 10 lektioner) -
Logoritme
ForumindlægHvorfor giver log(10) = 1 -
differentiering
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i matematik i morgen og har i den forbindelse siddet og regnet nogle opgaver for mig selv... Jeg har løst dem alle undtagen én, der irreterer mig grænseløst - nu er det jo også lang tid siden jeg har differentieret, men: Gør rede for, at funktionen f(x)=(2+3)*ln(2x+... -
Renters rente + årligt tillæg
ForumindlægHej derude Jeg har ikke haft matematik i mange år, hvorfor jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Henrik har i 2010, 500.000 kr investeret i aktier i banken. Aktierne giver et årligt afkast på 6 % Hvert år påføres 100.000 kr yderligere i puljen. Hvor mange penge har Henrik efter 5 ... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Fysik dispositioner?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her på mandag. Jeg skal have lavet dispositioner til 9 forskellige emner. Jeg er helt vildt blank på, hvordan de her dispositioner skal se ud. Er der ikke nogen, som vil komme med et eksempel? På forhånd tak! -
Besøg i fængslet - dansk skriftlig eksamen 2007
ForumindlægJeg så i et af indlæggene herinde hvor i kort havde snakket om emnet 5. der hed Besøg i fængslet. Jeg diskuterede med en af mine venner om at jeg-fortælleren sad i døren med håndjern på der hvor han opdagede den arresterede mand som gav ham den havle cigar. Havde jeg-fortælleren virklig håndjern ... -
2 sætninger
ForumindlægVi begyndte at snakke. We started to talk,ville jeg mene.Ikke we started talking Jeg var meget overrasket I was very surpriced. Er det korrekt? Tak på forhånd. -
nazisme/fascisme
ForumindlægHej,Går nazismen ind for privat ejendomsret eller ej? Er ved at søge mig død i det!Og hvad er forskellen på italiensk og tysk fascisme/(nazisme?), udover at tyskland er antisemitiske?Håver nogen kan hjælpe for har søgt på nettet, men synes at få ret mange modsigende svar. -
Fysik Eksamen
Forumindlæghalløjsa derude.. er der andre uheldige mennesker til stede der ligesom mig skal op til fysik eksamen :( alt kommer jo til at foregå på en helt ny måde på grund af den nye reform... er det ikke rigtigt? så det er ikke engang muligt at spørger folk herinde om råd..:( -
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHey derude Jeg har fået følgende engelsk oppgave: "In a short essay (200-300 words) discuss how fiction differs from non-fiction in terms of expressing ideas." Jeg er fuldstændig blank. Nogle der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive her? Jeg skal også inddrage nogle eksempler... -
Eksame- i folkeskolen..-
ForumindlægHeej, Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan eksamen fungerer, hvis der er nogle der ved det...
