Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18841 til 18860 af 154719
-
Reduktion!
ForumindlægHej alle. Jeg skal reducere dette udtryk, men har problemer med at finde en fællesnævner... (2ab/a^2-b^2) - (b^2/ab+b^2 )- (a^2/a^2-ab) 1. brøks nævner = a^2 - b^2 2. brøks nævner = ab + b^2 3.brøks nævner = a^2 - ab Hvad kan fællesnævneren være, og hvad skal jeg så forlænge brøkern... -
Svært bevis!
ForumindlægHvordan beviser jeg at a^n * a^m = a^(n+m) for R ? -
udlednings af differentialligning
ForumindlægHej. Er ved at lave SRP i fagene kemi og matematik om reaktionskinetik, og sidder fast, så håber nogle kan hjælpe mig. Har følgende ligning: (2. ordens reaktion) ?1/(([A]0-y)*([B]0-y)) dy = ?k dt Og ved, at jeg skal finde frem til: ln(([B]/[B]0)/([A]/[A]0))=([B]0-[A]0)*k*t Men kommer frem til... -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
parentesregning
Forumindlæghvordan vil man kunne nå frem til dette resultat: (a+b+c)^2 ligesom man ved: (a+b)^2 kommer frem til ---> a^2+b^2+2ab -
Henfaldskonstant (haster)
ForumindlægHej dejlige brugere af Studieportalen. Har været så (u)heldig at trække radioaktivtet til min 24-timers fysik eksamen (STX, c-niveau). Jeg er nu efterhånden godt med, nu er jeg bare nået dertil hvor jeg skal kunne forklar nogle formler. Vi skal forklar alfa, beta og gamma henfald, bagrun... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Et hurtigt spørgsmål...Er det korekt?
Forumindlægreducer udtrykket (a+b)^2-a(a+2b) a^2+b^2+2ab-a^2+b^2 er facit så 2ab? -
Valg af universitetsuddannelse (AU)
ForumindlægHej, Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med mit sabbatår, og er blevet meget usikker på hvilken uddannelse, jeg skal vælge til efteråret. Jeg har planer om at tage hen på AU næste weekend, men inden da, vil jeg gerne have udelukket og undersøgt udannelserne nærmere. Mine interreser: Matemat... -
24 timer med Pamela Anderson!
Forumindlæg.. ville jeg foretrække frem for 24 timers fysiktest.. Men sådan er verden nu engang.. Til gengæld føler jeg at jeg står i lort til halsen, så vær venlig at læs videre, jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd! Er der nogen venlige sjæle som har noget tid tilovers i morgen, og er i stand til ... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Vinkler og vektorer
ForumindlægGivet:Længden af vektor a = 4, længden af vektor b = 7, og længden af vektor (a+b) = 10Jeg skal så bestemme vinklen mellem (a, (a+b)Så har jeg brugt formlen:vektorerne (a (a+b)) / længden af a (a b)= vektor a prik a + vektor a prik b / længden af a (a+b) = 4*4 + 4*7 / 4*10 = 2,15...men det er jo ... -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
ligefrem proportionalitet
ForumindlægLigeferem proportionalitet. f(x) = ax Kan a være negativt -
En ligning for plan....
Forumindlægopgaven lyder sådan: I et koordinatsystem i rummet er givet vektoren j=(0,1,0) samt punkterne A(0,-1,-1) og B(3,2,0). A)En plan indeholder punkterne A og B og er parallel med vektoren a=(3,-2,1). Bestem en ligning for denne plan. Er virkelig lost...Er der nogen der kan komme med nogle hints?... -
Haster
ForumindlægEr der nogen som vil forklare mig den eksponentielle udvikling : y=b*a^x Mange tak :) -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
kemi studentereksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi (mellemniveau) fredag og ikke har nået at fået læst/forstået særlig meget, da jeg har 3 eksamener indenfor 8 dage og derfor så har måttet prioritere! derfor ville jeg høre om der var nogen som har været oppe i kemi der kunne fortælle om det er muligt at nå at forberede sig &quo... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
jokes/grin med matematikken?
Forumindlæghej, jeg går i 3. g. og som tak til min matematiklærer har vores klasse tænkt os at give ham en gave og et kort. Gaven har vi fundet, vi mangler bare at designe kortet. Vi har tænkt os at et eller andet som kunne give ham et smil på læben, det kunne f.eks. være en sjov/god matematisk joke, et sjo...
