Søgning på: idræt c. Resultater: 18861 til 18880 af 60600
-
Aflevering
ForumindlægHej derude.. er der nogen som kan hjælpe mig med min opgave jeg har vedhæftet filen.. jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad vA er er det vinkel A? :) Jeg håber i kan komme med en god forklaring til begge opgaver.. :) -
hjæp til lidt matematik
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med en opgave som lyder:Sodavand og andre sødede læskedrikke indenholder cirka 10 gram sukker pr. 100mL opløsning. Normalt anvendes almindelig rørsukker også kaldet saccharose til at søde med. saccharoses molare masse er 342,20Hvor stor er den molære koncentration af sac... -
kernefysik - Fusion
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave. Bogen kunne ikke hjælpe mig, selvom jeg har læst det mange gange. Opgaven er, at man skriver en reaktionen, hvor tre helium-4 kerner smelter sammen til en kerne. Hvordan skriver man det? Også, hvordan finder man den massen der forsvinder? Er ... -
Metaller
ForumindlægHejjeg skal lave en fremlæggelse om et af følgende metaller:Fe, Zn, Cu, Al, Mg, Ag, Pb, Sn eller Nijeg skal skrive grundigt om mindst 3 af følgende punkter:Grundstoffer, Ioner, Mængdeberegning, Kovalent binding, Orgnisk kemi, Blandinger, Syre-bare reaktioner og Redoxreaktioner.Problemet er, at je... -
Lille mat-opgave...
ForumindlægHej!En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1.Bestem x således at tangenten til grafen for f i punktet P(x,f(x)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5x+1.Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
Trekant
ForumindlægJeg er gået lidt i stå i opgave 14b her. Jeg har tallene fra opgave 14a, men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg laver 14b -
Hjælp til noget aflevering:)
ForumindlægHej derude.. Jeg har en aflevering men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave en tegning håber i kan hjælpe mig jeg har vedlagt filen:) -
4grads rødder
ForumindlægHej, nogen der kan vise mig hvordan jeg kommer frem til rødderne på denne 4gradspolynomium. 100x^4+900x^3-2300x^2-900x+2200 Ved at rødderne er 2,1,-1,-11. Men hvordan kommer jeg der til?? :) -
A-niveau kemi??
ForumindlægHey... jeg skal have kemi på a-niveau fra næste år, men er ikke SUPER NØRD til det! er nogle som har nogle gode forslag til, hvordan jeg kan forberede mig?? -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvis jeg skal beregne energien i en foton og kun har bølgelængden, hvad gør jeg så? -
Løs uligheder
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to? x+4x/2<2x/2 og 2+x/3≤ 3x+7/6 -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med med denne opg. i integralregningf(x)=x+1 og g(x)=x¨2-4x+5de to grafer skærer hinanden i punkterne 1 og 4. a) beregn arealet af det grundområdeder afgrænses af grafen for f, førsteaksen og linjerne med ligninger x=1 og x=4.b)beregn arealet af det gru... -
Bohrs model..
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over bohrs atommodel... Jeg er ikke sikker men kan den ikke kun bruges til hydrogen?? -
Hydroxyforbindelser
ForumindlægHej Jeg var lige lidt i tvivt angående hydrxyforbindelser, altså alkoholer og phenoler. se dokument :D -
Stofmængdeberegning
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal regne stofmængden ud i 4). Jeg tor jeg skal bruge formlen for formel stofmængdekoncentration, da jeg jo ved der tilføres 0.1 M NaOH, og den molære vægt af butansyre, men lige nu kan jeg ikke komme videre derfra. -
Kemi - opg. koncentration
ForumindlægHey hvordan kan jeg løse denne opgave:I 3 l demineraliseret vand hældes 200mL saltsyre med koncentrationen 4mol/L. Hvad bliver koncentrationen af den fremstillede saltsyreopløsning?Bare giv mig et hint.. for ved ikke hvor jeg skal starte? -
gaslovene
ForumindlægHej.. Jeg er total lost i denne opgaverne så håber nogle kan hjælpe..Beholder med nitrogen:En beholder med rumfanget V=3,0L fyldes med nitrogen N2, Gassens Temperatur T=22C og trykket er lig med atmosføretrykket som er P=101,8kPa. Beholderen er forsynet med en hane oh tilsluttet et kviksølvmanome... -
dansk eksamen
ForumindlægHej! Jeg har trukket fordybelseområdet "Danmark, danskhed og danskere" i dansk 9 klasse eksamen - og jeg vil gerne høre om nogen havde en ide om hvad jeg kunne tage udgangspunkt i? Altså af tekst (noveller, artikler) osv :) Er virkelig blank... -
2 ligninger lig med hinanden
ForumindlægP: y= -½x^2 -6x -16l: y= 2x +14Hvordan sætter jeg de 2 ligninger lig med hinanden og regner den ud? -
et hurtigt spørgsmål
Forumindlæghejsa, jeg ville bare lige hurtigt spørge om, om der er nogen der ved, hvordan man finder arealet af en ligebet trekant?
