Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18881 til 18900 af 117955
-
Skriftligeksamen i kemi
ForumindlægJeg skal til skriftligeksamen i kemi om en uges tid og jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede mig til det. Jeg er ret dårlig til dette fag så jeg har brug for en grundig gennemgang af eksamenspensum, men hvordan gør man? Hvad gør i, jer der også skal til eksamen? -
Filosofi på RUC eller KU?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg står i det valg at jeg skal vælge mellem KU eller RUC. har hældt lidt til RUC da jeg deres filosofi hold hedder Filosofi og Videnskabsteori og synes det med et større blik i den videnskabelige verden tiltaler mig meget, samt det med at være me... -
Annuitets opsparing(hjælp haster)
Forumindlæghej jeg skal til eksamen snart men jeg har nogen problemer med beregningen. formlen hedder A = b * (1+r)^n-1 / r b = terminsbetaling r = rente fod n = antal terminer A = efter sidste indbetaling jeg sætter de her tal ind, samme tal som mit lære har beregnet A = 2000*(1+0.09)^14-1/0.09 probleme... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
STUDIERETNINGSRAPPORT?
ForumindlægJeg skal op i AT her i næste uge, hvor jeg har emnet integration under psykologi og samfundsfag. Min klassekammerat var oppe sidst, hvor hun sagde at hendes manglende perspektivering til en studierapport vi havde lavet tidligere, trak hendes karakter ned. Men hvad mener de med perspektivering til... -
forklaring til ligning!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0? -
Er det rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har hørt af en masse at hvis man bare kan pythagoras i folkeskolen udenad så burde man kunne sikre sig en god karakter`? "Er det rigtigt?" -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Vektorer!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave .. a= vektor a og b= vektor b. |a|=2, |b|=3 og |a+b|=3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. -
Studentereksamen - Trekant
ForumindlægHej folkens :) Jeg har følgende opgave, men jeg sidder lidt fast i den til halsen, og håbede på, om I kunne hjælpe mig med hvordan jeg skal løse den? Opgaven er Opgave 2 fra Eksamensættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-6_MED.pdf Håber at I kan hjælpe ... -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg er simpelthed kørt fuldstændig død i opgave 5 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/2004-8-5V-MED.pdf?menuid=150560 I første spørgsmål skal man bruge grafregneren til, at bestemme x0. Hvordan?? -
Lektiehjælp tilbydes i Engelsk og Matematik
ForumindlægSkal du til eksamen og har du problemer så kan jeg hjælpe. Jeg er en 27 årig mandlig tidligere studerende der godt kan li at undervise. Jeg har evner indenfor matematik på meget højt niveau. Engelsk er næsten et modersmål. Send en sms til 50654603. Morten -
Integration af en lineær funktion
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til den mundtlige matematik eksamen på A-niveau. Jeg skal vise, hvordan en lineær funktion integreres, men er dog lidt i tvivl fordi ved at anvende integrationsprøven lyder det alt for simpelt. Er der ikke nogen som kan hjælpe? -
Kogepunkter
ForumindlægHej, er der en rar sjæl som kan hjælpe med denne kemi opgave omhandlende stoffers kogepunkter. Det ville virkelig hjælpe mig til eksamen, hvis der var en som kunne forklare hvordan man løser opgaven samt giver svar som jeg kan bruge til fremtidige beregninger af samme opgavetype. Opgaven er vedhæ... -
Læreruddannelsen- håber nogen kan hjælpe?
ForumindlægHej alle Jeg går nu i 2g, og efter 3g vil jeg gerne læse til lærer. Mine karakterer er meget fine i alle fag, undtagen i billedkunst, hvor jeg mindst skal have en karakter på 7, men desværre afsluttede jeg billedkunst med et 4 tal. Jeg vil gerne læse på Zahle UCC. Hvad skal jeg så gøre nu? - Har ... -
Trekantsberegning -længde, VÆR SØD AT HJÆLPE:)
ForumindlægHej alle, håber virkelig at der er en der vil være så sød at hjælpe mig, med en enkel opgave fra et tidligere skriftligt eksamens sæt i naturfag. Det er opgave 3 på siden: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001171.pdfHvor en længde skal beregnes, udfra opgivede mål, håber der s... -
bekymret for mit gennemsnit
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg ved ikke hvaad jeg skal gøre, jeg er meget bekymret for mit gennemsnit.. jeg ved det ikke blive til noget godt.. Er helt vildt stresset... Skal op til eksamer i nu, men er helt færdig, har mistet håbet.... Ved ikke hvad jeg skal gøre....... :( -
Effekt
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave godt og vel en time, og jeg kan ikke løse den, er der en, som vil give mig en hjælpende hånd med den? Opgaven er: Til fremstilling af blyhagl blev flydende bly båret op i tårnet i spande. Hver spand indeholdt 5,0 L flydende bly. Densitet af flydende bly: 10,21 g/c... -
Salt i menneskets tjeneste
ForumindlægHej jeg laver en evalueringsopgaven i tværagligt naturvidenskab. Som jeg skal skriv om salt i menneskets tjeneste. er der nogen der kan hjælp mig hvad jeg kan skrev om i biologi? -
SRP om nikotin
ForumindlægHey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge?
