Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18881 til 18900 af 27490
-
Kompleksitetskonstanter
ForumindlægHar en ligevægt: Fe3+ (aq) + SCN– (aq) → FeSCN2+ (rød) Tilsætter mere Fe3+ og opløsningen bliver mere rød, da den forskydes mod højre. Dette giver meget god mening, men nu kommer mit problem. Tilsætter n... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej, jeg ved at der er mange af disse tråde på studieportalen. Jeg har studieretningen Fransk A Engelsk A Psykologi B jeg havde fået den idé, at jeg ville skrive om Charlie og Chokoladefabrikken med engelsk og dansk, dog ville jeg gerne have dansk som hovedfag, hvilket betød at jeg bliver nødt... -
rettelse af lille tekst.
ForumindlægIch persönlich habe viel Freiheit. Ich habe ein ausgezeichnetes Verhältnis mit meinen Eltern. Damit ich zu ihnen kann über fast alles zu sprechen. Und als ich sagte, habe ich eine grosse Freiheit, weil meine Eltern ein enormes Vertrauen zu mir haben. Fast alle jungen Teenager in meinem Alter habe... -
Oversættelse
ForumindlægKan I oversætte dette stykke til tysk? Mange folk var påvirket under 2. Verdenskrig over hele landet, men særligt også i Berlin. Tiden var meget hård og sørgmodig for befolkningen. De fire breve fra en familie til faderen, indeholder bl.a. beskrivelser af den hårde tid, da de troede at fade... -
Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre her?
ForumindlægRumstationen MIR´s sidste mission var en planlagt rejse mod afgrunden, ned i Stillehavet den 23. marts 2001. Vi regner med, at fra en højde på 100 km, falder et brudstykke fra MIR lodret ned mod Stillehavet. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9.7 m/s2 under faldet. Vi regner endvide... -
Bestem ligninger for de 2 skibes sejllinjer og deres vinkel med vandret....
ForumindlægHej Alle :) Jeg kan ikke finde ud af om hvordan jeg skal starte med det der opgave. Spørgsmålet er: “Et sømærke er anbragt i koordinatpunktet (x, y) = (0,0) . Skib A befinder sig på en position (80,80) og skib B på en position (40,100). To byer er placeret på linjen med ligningen ... -
Flere-Planet-Problem
ForumindlægHi med jer. Jeg tænker over problemet med Systemer størrer end to Objekter. (Planet-Sol) Hvis jeg har et Planetsystem som vores, og bruger Kepplers Formel, kan jeg egentlig IKKE bruge Kepplers formel for planeterne enkeltvis. Eksempel: Mars og Jorden er ca. alle 2 år tættest på hinanden og virk... -
Vektorfunktioner. Mat A
ForumindlægMangler hjælp til denne opgave. Opgaven er også vedhæftet, da min beskrivelse ikke rigtig kan skrives korrekt på studieportalen.dk Opgave 4 Vektorfunktioner En bil kører på en landevej mod øst og krydder en tværgående landevej, hvorpå en anden bil kører mod nord. I et koordinatsystem, hvis akser... -
Beregn konstanten k
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? tak på forhånd :) Opgave 3B: Omvendt proportionalitet Med CAS Solcremers evne til at beskytte huden mod solens stråler angives ved en beskyttelsesfaktor der kaldes SPF (Sun Protektion Factor). SPF solfaktor-systemet skal forstås på den måde at ved fak... -
Analyse
ForumindlægJeg skal analysere et digt af Ole Sarvig "Husene" som jeg har nogle spørgsmål til. husene stirrer, husene er helt faldet hen og stirrer tomt frem for sig nede ved havnen, stirrer på skibene, sundets jernsorte flåde. Der går en færdsel af cykler og sporvogne ved foden af husene, men d... -
Hjælp til at beregne grænseværdi.
ForumindlægJeg har en graf for funktionen f(x) = 1/x -- cosx/sinx som ikke har nogen løsninger i intervallet ]0, pi[ og præcist én løsning i intervallet ]pi, 2pi[ . Fra tidligere ved jeg at f er strengt voksende, og at den skal skære x-aksen i ]pi, 2pi[ ét sted. Ud fra dette kan man ihvertfald konkludere at... -
Corsøer, digt Adam Oehlenslager, skal omskrives til nudansk
ForumindlægHej, jeg sidder og skal skrive Adam Oehlenschlagers digt om til nudansk, der er bare det problem at jeg ikke forstår digtet sådan rigtigt, jeg synes det er nogle meget gammeldags ord... Er der nogle der kan hjælpe mig?:-) her er digtet: Her er altsaa den Bye hvor Jens Baggesen fødtes? Hvor... -
Hej, Jeg har brug for hjælp til at finde formlerne i disse to opgaver nogen der kunne hjælpe?
Forumindlæg1. Harpunen rammer nu hvalen og sætter sig fast. Set fra hvalens synspunkt ligger den stille idet harpunen rammer den, og harpunens fart er 60 m/s. Husk hvalens inerti er M = 10 tons og harpunens m = 75 kg. Hvad er hvalen og harpunens fælles fart efter harpunen har ramt hvalen? 2. Hvalen bliver... -
pH - Titrering. Ligevægte
ForumindlægHej. Ved titrering af citronsyre H3C6H5O7 i en vandlig opløsning. H3C6H5O7 har en Ks = 7,41*10-4 M. Har så lært, at når vi titrere med NaOH . Da vil OH- reagerer med Kv (vandets ionprodukt). Som vil blive forskudt mod reaktantsiden altså H2O . Og som et resultat heraf, vil Ks for H3C6H5O7 fors... -
Floden Volga
ForumindlægHej med jer derude:) Jeg ville lige godt høre og spørge jer om man godt kan fortælle om floden volga (Volga er den vigtigtigste flod ad de rusiske floder. Den er 3. 690 km lang og er den længste vandvej i Europa. Langs med volga ligger en række af Ruslands vigtigste industribyer og transportkn... -
Kortprosa
ForumindlægHej, Jeg har fået skrevet noget kortprosa. Jeg ville blive rigtig glad for noget generelt feedback og nogle rettelser ((: Der er en smule intertekstualitet med og komma er ikke rettet. Jeg er en løve i et bur. Befinder mig I et land uden navn - i et land der aldrig er kommet om på den anden... -
Erhvervsjura
ForumindlægHej allesammen ! Jeg sidder med en erhvervsjura aflevering, og har problemer med opgave 1, ved ikke om der er tale om simpel gældsbrev eller .. ??? -håber nogen vil hjælpe .. 1. HERT ApS har rent forbigående en lidt anstrengt likviditet, hvorfor Jakob er meget interesseret i at opnå en kortfri... -
Digt.
ForumindlægHjææææææææælp. mig hvor ændrer jeg oplæsningen? Du skal igen bruge digtet: 'Jeg løfter dig op mod lyset'. Øv dig i at læse det højt. Det er en god idé at markere, hvor du fx vil holde pauser, ændre stemmen mv. . Sammenlign dine 2 oplæsninger - hvor har du fx ændret oplæsningen? Jeg løft... -
AT 2011 - Dansk A + Erhvervsøkonomi C
ForumindlægAndre der som mig ser en mulighed i at koble dansk med EØ? Syntes det er meget interessant at arbejde med hvordan virksomheder anvender den moderne teknologi (herunder facebook, twitter, youtube m.m.) til at iscenesætte deres produkter. Dog har jeg svært ved at finde ud af, hvordan dansk skal kob... -
Selviscenesættelse Hizb-ut-tahrir
ForumindlægHey alle derude, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samf...
