Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18881 til 18900 af 111527
-
HVAD ER MADKEMI???
Forumindlæg1. Hvordan ville i forklare, hvad madkemi er? 2. Og hvad en humanbiologisk synsvinkel på madkemi er? Jeg håber, at I kan hjælpe! :-) Venligst, Mette :-) -
Spændingsforskel
ForumindlægGodaften Hvis man har et Daniellelement, vil der ske det, at zink oxideres og kobberioner reduceres. Heraf medfølger der jo at zinkioner koncentrationen stiger og kobberionkoncentrationen falder. Vil det ikke ifølge Ernst-ligningen medføre at spændingsforskellen/potentialforskellen konstant vi... -
konduktivitet frie ioner
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at konduktivitet det er det samme som ledningsevnen, som måles på de frie ioner. Jeg undrer mig bare over, hvorfor konduktiviteten ændres under reaktionen mellem ethansyreethylester og hydroxid? for vi har at antallet af natriumioner er konstant, mens OH- ionerne aftager... -
Molekyle - kun ét atom?
ForumindlægHvordan kan et molekyle også være bygget op af kun ét atom? Er et molekyle ikke en binding mellem flere atomer? -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut? -
Dannelse af ester med duft af æble
ForumindlægHej kære folk, Så er den gal igen, og jeg kunne godt bruge noget hjælp! Jeg skal opskrive et reaktionsskema i strukturformler for kondensationsreaktionen for dannelsen af ester, som dufter af æble. Jeg er med på at dannelsen af ester er: carboxylsyre + alkohol <--> ester + vand. Men jeg ... -
Faglige ord til NVG
ForumindlægSom overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd -
Organisk stof
ForumindlægHej, nogle der vil forklare mig hvad et organisk stof er? tak på forhånd -
reaktionsentalp
ForumindlægHej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd! -
Buffer - forståelse problem
ForumindlægHejsaUdfra NaH(2)PO(4) og Na(2)HPO(4) ønskes fremstillet 2 L buffer med pH, i det konc. af H(2)PO(4)^- skal være 0,1MBeregn opløsnings molaritet mht. NaH(2)PO(4)Jeg begner vha. bufferligningen og får 0,19 M (vel den enhed, når den anden er opgivet som 0,1M).0,19 er facitJeg troede jeg skulle gang... -
Kan jeg tage HTX?
ForumindlægHej :) Lige nu ligger mit gennemsnit på 7,0 . det har ligget højere, og jeg vil virkelig gerne på HTX men ved ik om jeg kan klare det? Altså de fag der ovre er jeg helt vild med, mit ynglingsfag er mat og lidt fysik . ´Men jeg vil det så f...... meget ! der skal lige siges at jeg går i... -
HJÆLP: Wiedersehen mit Vater
ForumindlægÅh gud.. Jeg har lige været oppe og trække min tysk tekst "Wiedersehen mit Vater" - er der nogen der kender til den og evt. har nogle noter liggende? mb[email protected] - i skriver bare, enten der eller her. HILFE BITTE! -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
bevis for formel vha rumfang?
Forumindlæghvis nu man skal bevise at areal af en keglestub finde ved π*(a+b)*c kan man godt gøre det ved at dreje den om x aksen i et koordinatsystem og så anvende integralregning (bestemt integral mellem øvre og neder grænse)? eller hvordan er det helt præcist jeg skal gribe opgaven an? -
Vektorer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgavenI et koordinatsystem er givet ved vektoren vektor a = (2, -3. Om vektor b oplyses, at Vektor a * vektor b = 4 ogvektor a * tværvektoren af vektor b = -19- Bestem koordinatsættet for vektor b? på forhånd mange tak :D -
Skalarprodukt?
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder, at |a| = 2 , |b|=3 og vinkel(a,b) = 60graderBeregn skalarproduktet a * b.Er der nogle kloge hoveder der kan give mig ideer til løsning af opgaven. Har udmiddelbart ikke nogle ideer.På forhånd tak! -
matematik
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe følgende opgave an.I et koordinatsystem er givet vektoren a=(2/-3). om en vektor b oplyses, at a*b=4 og a*b (tværvektoren)=-19bestem koordinatsættet for b. -
ligning og rødder
ForumindlægHej, håber virkelig at nogen kan hjælpe mig udtryk følgende med (a+b) og (a*b) (1/a)+(1/b) Kan nogle forklare mig hvordan man gør, jeg ved svaret er (b+a)/(a*b), men kan ikke lige se sammenhængen på forhånd tak -
Eksponentiel udvikling og logaritmer... :S
ForumindlægNogen med tiden, der gider forklare mig helt igennem hvad logaritmer og eksponentiel udvikling er..? Min bog er virkelig elendig og jeg skal til eksamen på mandag og tirsdag Er der en sammenhæng mellem en eksponentiel udvikling og hvis man tager log til enten x eller y?Jeg har en måling af en tem... -
reducering
Forumindlæg(a+b)2-b*(2a+b) hvordan løses denne?
