Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 18901 til 18920 af 20599
-
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
hjælp til rettelse
Forumindlægnogen der vil se om jeg har lavet nogle fejl. har det ikke i dansk. men håber der er nogle der kan se om jeg har bøjet den rigtig eller skrevet de rigtige ord.på forhånd tak.Mi casa es grande, y 134 metro cuadrados. In casa viven mi padres, mi hermana y tu. Mi casa es nuevo. Tiene cocina, una cua... -
Rettelse af en kort aflevering.
ForumindlægHej, studieportalen! Jeg skal aflevere den her lille aflevering på små 300 ord imorgen og jeg tænkte på at hvis nogen af jer har lyst til at rette den for mig? Det haster virkelig meget. Bemærk at dette er 8 klasse folkeskole niveau. Tusind tak på forhånd. :-) Mon nem est Mikkel et je suis &atil... -
Kan man sige dette?
ForumindlægHej :-) Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål. Min klasselærer, som også er min dansklærer, siger/skriver tit sætninger som denne "Det har vi gennemgået på klassen", eller "vi snakker om filmen på klassen". Det kan man da ikke sige, vel?? ville bare lige spørge herinde! -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
HjÆlP TiL OvErSæTtElSe aF 5 sÆtNinGer
ForumindlægHåber at i lige gider at hjæpe mig:)I den første del er der en snedker som siger til en biskop at han kan flyve med nogle vinger han har lavet. så går han op på kirketaget, men biskoppen siger til folk at det er løgn og at mennesker aldrig kommer til at flyve.I den anden halvdel har snedkeren prø... -
Student imorgen..
ForumindlægHej, mit indtryk siger man at ikke særlig mange bliver studenter imorgen.Dog blivier jeg selv student imorgen (Sproglig) og vil da lige høre om jeg har nogle "compañeros" som også bliver imorgen?Hvad skal du op i og hvad tid?Jeg skal selv op 10.15 i religion, så kryds lige fingre ;)Venl... -
Resumé af bogen prins faisals ring!!!
Forumindlæghej!!har virkelig brug for hjælp...jeg skal skrive et resume på en side af bogen prins faisals ring, men kan ikk rigtog finde ud af det!! er der ikk nogen der allerede har lavet et resume??det haster for jeg skal aflever det om nogen dage!!!! -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
Kort oversættelses hjælp
Forumindlægjeg har en sætning som jeg bare ikke kan fidne ud af:\n\ntil sidst bliver moderen straffet.\n\nhvilken til skal verbet være i? og hvis nogen ville oversætte det ville det være til stor hjælp\n\ntak -
svar/spørgsmål rate?
ForumindlægKan vi ikke få en anden indikator under vores navne end en som kun er afhængig af antal posts? \nDet ville være mere fristende at svare på spørgsmål hvis man fik belønning i form af en "svar-rating" for det. \nOg omvendt med spørgsmål som stilles.\n\nSå når der stilles et spørgsmål, kan... -
Videreførelse af "Besværlig sætning."
ForumindlægDuffy rettede til: Re: Besværlig sætning. Skrevet den: 23-02-2006 00:43:29 -------------------------------------------------------------------------------- A. Oversættelse Carlos er fra Pamplona. Han og hans ven Ignacio sidder (=er) i en bar, som ligger i centrum af byen. De snakker om Ignacios k... -
Mundtligt Tysk, læse
ForumindlægJeg skal op her i morgen. Vil i den anledning høre om, hvor meget man skal kunne fra de stykker man nu læser. Jeg skal læse omkring tolv stykker på tysk, som jeg skal huske til i morgen. Hvor meget skal man så kunne fra stykkerne. Det skal dog lige siges at man selvfølgeligt trækker, og i sidste ... -
Kombinatorik
ForumindlægEt skakbræt har 8 gange 8 firkanter. Hvis man starter nede i venstre hjørne og skal op i højre hjørne, hvor mange måder kan det gøre på? Man må ikke gå skråt eller baglæns. -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
Sætning
ForumindlægHej Er der nogen problemer i denne sætning: In the year 2016, the modern world is, in several ways, highly depending on technology, which exists in many forms one of which might has affected humanity the most; information technology. Vil det være mere hensigtsmæssigt at udskifte det førs... -
Vidergåendeudd?!
ForumindlægEr der nogen herinde, der allerede ved hvad de skal efter 3g. Jeg skal læse psykologi- men der er endnu 1 år- til dette., Hvad skal I læse? -
Oversætte/gerundium
ForumindlægHej.. er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette her: De forenes i døden: Deres forhold er ikke godt: (her er jeg i tvivl om der skal bruges bien eller buena) Han er undertrykt af moderen: Tak.. Skal bruge det til i morgen.. eksamen
