Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 18941 til 18960 af 33566
-
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
opgave b
ForumindlægI en model for Kinas andel af verdensøkonomien antages det, at: g(t)=3,7*1,081^t hvor g(t) betegner Kinas andel af verdensøkonomien (målt i procent) til tidspunktet t (målt i antal år efter 1999) a)Beskriv, hvad konstanterne 3,7 og 1,081 fortæller om udviklingen i Kinas andel af verdenøkonomie... -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle ligningen x^2+y^2+z^2=29 Punktet p(0.2.5) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning for kuglens tangentplan i punktet P Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave :) Nogle der kan give mig et clue :) -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Rumfang og omdrejnings legemer.. Hjælp!
ForumindlægJeg har disse opgaver for til imorgen. Jeg har prøvet at løse dem, men uden hjælp! jeg håber at nogen kan hjælpe hurtigst! OPGAVE 1 - RUMFANG OG OMDREJNINGSLEGEMER Rumfanget af en cirkulær kegle er givet ved V=1/3h*pi*r^2 hvor h er keglens højde og r radius i grundfladen. Keglen kan dannes ... -
Eksponentielle vækstmodeller
ForumindlægHvad er forskellem mellem disse to eksponentielle vækstmodeller: og -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
Løs ligningen
Forumindlægx-(4-x)=8 Hvordan kan man lave denne ligning? :-) -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Forklaringsrad
ForumindlægHar bruf for fandens meget infor omkring forklaringsgraden, det skal gennemgåes til sømmene.. har i et par links? kan ikke finde noget som helst :-S -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk? -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
EN der vil se min opgave igennem?
ForumindlægEN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den? -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter?
