Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18961 til 18980 af 158923
-
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
HJælp
ForumindlægJeg har fåët en opgave som lyder ; Redegør for at den generelle løsning til en ligning af typen a*c+b=c*x+d altid er : x= d-b/a-c Og da jeg langtfra er god til matematik kunne jeg sku godt lige bruge en hjælpende hånd med den! På forhånd tak! -
Potensfunktioner
ForumindlægHeeey Everybody Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg mangler lige at få svar på et af mine spørgsmål.. "Du skal gøre rede for potensfunktionen , og forklar betydningen af konstanterne a og b." Jeg kan godt finde ud af det med at gøre rede for potensfunktionen, men jeg k... -
snitfunktioner
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp, da jeg ikke helt har fanget det med snitfunktioner. opgaven lyder hvordan finder man snitfunktioner til f(x,y)=-x^2+xy- 1/2 y^2+8 -
isoler x?
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med -
Linenær regression
ForumindlægHej vi har en matematik opgave om linenær regression og har fået nogen spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på. -Hvordan finder vi a og b ud fra to punkter (beviset for hældningen skal ikke med). -For hvilke værdier af a er linjen henholdsvis voksende og aftagende. -
oplevet før?
ForumindlægEr der nogen af jer herinder, der har oplevet dette; I gymnasiet fik I meget dårlige karakterer. Men efter 2g begyndte I at tage jer sammen, og fik MEGET gode karakterer i slutningen af 3g. Det er fag I normalt havde svært ved, Hvad gjorde I for at forbedre jeres talent på det område? Vil bare ... -
STATISTIK - behandling af grupperet observationssæt
Forumindlægjeg har fået udgivet mine eksamensspørgsmål til min mundt. mat. eksamen. Et spørgsmål lyder som følgende: 7. Statistik Gør rede for statistisk behandling af et grupperet observationssæt, gerne med udgangspunkt i et talmateriale. Jeg var oppe i statistik til årsprøven sidste år og fik 00, så je... -
To parabler med ens tværprofil. Integralregningsprojekt
ForumindlægJeg vil med dette spørgsmål trække på andres erfaring. Opgave 3: Bestem forskriften for de to parabler, der går fra henholdsvis punkterne A til B og fra C til D, når det er givet at arealet af det færdige tværprofil skal være det samme: Punkterne: A(-13;58) og B(15;58) C(18;58) og D(40;59) Mi... -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Lektiehjælp i Århus tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp på alle gymnasielle niveauer i fagene matematik og fysik. Har du en mundtlig eller skriftlig eksamen i sigte, tilbyder jeg derudover også hjælp med forberedelsen. Undervisningen kan enten foregå ved dig eller mig eller et tredje sted. Du bestemmer. Mit navn er Lars, og je... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Strømstyrke, -spænding og resistens
ForumindlægHej studieportalen. Jeg sidder med en gammel skriftlig Fysik A eksamen fra 2013 (HTX), som jeg er kørt fast i. Der er tale om opg. 4. c) og d). http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# I opgave c), har jeg opstillet en funktion af de mest nærliggende punkter i forhold til ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver med sandsynlighedsregning. :-) opgave 1) Hvor mange seksere kan forventes ved kast med en terning 1.000 gange? Opgave 2) Hvor store P (en syver) ved udtrækning af et kot fra et almindeligt spil kort? Opgave 3) Beregn følgende ved kast med en terning: a) P... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?
ForumindlægHej Om ca. 3 uger har jeg terminsprøver. Jeg har terminsprøver i 4 fag, dage efter hinanden. Så jeg har 4 terminsprøver efter hinanden... Ja, men altså, jeg vil jo rigtig gerne klare mig meget godt - det skal lige siges at jeg går i 3.g - så terminsprøve resultaterne vil påvirke ens standpunkt... -
Medicin - supplering
ForumindlægHej, Jeg overveje at søge ind på medicinstudiet eller lign. studier, men da jeg har en sproglige linje vil det betyde, at jeg skal læse en del fag op: Jeg har MAT B, BIO C & Fysik C. Jeg skal derfor enten supplere: 1) Matematik B-A & Biologi C-A eller 2) Matematik fra B-A, Kemi ... -
Reducer
ForumindlægHvad er a: 5x+2(4-x)= b: (4+10)x-(x+2)= c: 5-(-a)+9(a+b)=
