Eksamensforberedelse

Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?

09. februar 2018 af Michel0 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Om ca. 3 uger har jeg terminsprøver. Jeg har terminsprøver i 4 fag, dage efter hinanden.

Så jeg har 4 terminsprøver efter hinanden...

Ja, men altså, jeg vil jo rigtig gerne klare mig meget godt - det skal lige siges at jeg går i 3.g - så terminsprøve resultaterne vil påvirke ens standpunktskarakterer, derfor vil jeg gerne klare dem godt.

Jeg skal op i Dansk A, Engelsk A, Matematik A og Fysik A

Jeg håber på at få 12, det vil jeg gerne og er jeg er også villig til at arbejde meget hårdt for at nå det.

MEN ALTSÅ DET JEG VIL SPØRGE JER DERUDE OM, er, hvordan man bedst muligt forbereder sig til de enkelte fag, hvad skal gøre for at score højt og ja, bare generelle gode råd (tips og tricks)... 

Jeg er nok mest nervøs for fysik terminsprøven, men ja alle gode gyldne råd bliver taget imod med glæde.

MVH 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2018 af peter lind

I matematik og fysik. Regn masser af opgaver. Nogle af opgaverne skal du ikke nødvendig ´vis regne på; men blot finde ud af hvilken metode i detaljer du skal bruge


Svar #2
10. februar 2018 af Michel0 (Slettet)

Okay. Tusind tak. Ved du om jeg kan finde en oversigt et sted, over alle de typer af opgaver, der kan forekomme til hhv. matematik og fysik?


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2018 af peter lind

nej


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. februar 2018 af OliverHviid

Mht. dansk og engelsk: tjek dine gamle stile igennem og se om der er fejl der går igen. Hvis der er, så vær ekstra opmærksom på dem til prøven. Husk også at have en rød tråd i opgaven; det tæller op... og selvfølgelig husk også på at det er bedre at lave kortere og mere præcise sætninger frem for lange, komplicerede sætninger man ikke kan finde hoved eller hale i.


Svar #5
11. februar 2018 af Michel0 (Slettet)

Okay, mange tusind tak for rådet :)


Skriv et svar til: Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.