Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18961 til 18980 af 48240
-
Haster
Forumindlægvurdér besøgstallet i 2010 for voksne, hvis tendensen forsætter. år: 2002 = 14028 besøgende år: 2003 = 14310 besøgende år: 2004 = 16384 besøgende år: 2005 = 17450 besøgende år: 2006 = ? år: 2007 = ? år: 2008 = ? år: 2009 = ? år: 2010 = ? Har indeks tal for 2002 til 2005. Skal jeg brug... -
Linære funktioner - vil I hurtig rette det her?
Forumindlæg1) y= 56x-62 (har bestemt det ud fra y2 og y1, forstår ikke opgaven siger at det er en lineære linje, når det ikke er det. Man får et andet resultat ved at trække y4 fra y3) 2) 2007 - 2008: 56. 2008 - 2009: 96 2009 - 2010: 96. 2010 - 2011: 70. gennemsnitlig vækst pr år. 63,6 Jeg synes ik... -
eksponentiel
ForumindlægHey Jeg har fået opgaven: Fosforkoncentrationen (målt i μg fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. i en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende. a) benyt modellen til at fremsætte en prognose for fosforkoncentrati... -
funktioner
ForumindlægJeg håber, at nogen vil hjælpe mig med denne opgave. Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte. Fosforkoncentrationen (målt i μg fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende... -
eksponentiel funktion
ForumindlægFosforkoncentration (målt i μg fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende. a) Benyt modellen til at fremsætte en prognose for fosforkoncentration i Kruså Sø i 2010. b) F... -
Genoplivning af den keltiske tiger?
ForumindlægOpgaven lyder:; 1)Redegør for den økonomiske situation Irland befinder sig i 2010. 2)Der ønskes en diskussion af mulighederne for at løse de økonomiske problemer i Irland 3)På baggrund af multiplikatorvirkningen ønskes en vurdering af de samfundsøkonomiske konsekvenser af den irske regerings ... -
Stiger snittet?
ForumindlægHej! Jeg sad og så på KOT tallene og må godt nok sige at jeg er mundlam.. Snittet har stiget gevaldigt fra 2008-2009 og også en del fra 2009-2010. Jeg sad f.eks. og regnede frem til stigning fra 2009 til 2010 og ville spørge jer om noget.. Tror I at snittet vil stige lige så meget på de forske... -
Lån med renters rente
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende problem: Peter påbegyndte et studium 1. september 2004 og optog derfor et SU-lån. Peter fik udbetalt 2755 kr. om måneden i perioden 1. september 2004 til og med 1. juni 2010 (i alt 70 gange). Renten på SU-lånet var 0,30% pr. måned i hele perioden. ... -
Gennemsnitlige procentvise ændring
ForumindlægHej! Jeg sidder med et eksamensæt, hvor jeg sidder fast i en opgave: Tabellen viser, hvordan kursen på en bestemt aktie er faldet fra 2004 til 2010. Hvor i 2004 er aktien på 360 og i 2010 er aktien 179. Jeg skal bestemme den gennemsnitlige årlige procentvise ændring i kursen på aktien i den 6... -
Gennemsnitlig procent
ForumindlægFørst og fremmest lød min første opgave således: Fra 1990 til 2010 har stigningen i flerfoldsfødsler (tvillinger, trillinger osv.) været 3,22 % pr. år. Hvor mange procent er den steget i alt fra 1990 til 2010? Jeg fik det til: 1 + R = (1 + 0,0322)20 1 + R = 1,032220 R = 1,8848 - 1 R = 0,8... -
Eksponentiel og lineær funktion
ForumindlægHvordan kan jeg løse den her opgave, uden at bruge Maple? Jeg kan kun bruge GeoGebra og mit eget papir. Fosforkoncentrationen (målt i g fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponenrielt afta... -
Hey søde mennsker ^_^ <3
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en matematik opgave. Jeg kunne kun løse opgave a, men ikke de b og c. Det er virkelig vigtigt. Gerne med en forklaring tak :) Opgaven lyder: a) Benyt tabellens oplysninger til at opstille en model for antallet af industritrobotter som funktion af antal år efter 2001.... -
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed
ForumindlægHej alle! Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et ... -
Brug af internet!
ForumindlægHej alle, Jeg og et par venner har snakket om, hvorvidt at det er muligt at snyde til en eksamen, eller anden vigtig prøve! - Der er nemlig en fra klassen der formår at få 12 til alle eksamener, og terminsprøver, men klare sig virkelig dårligt i den daglige undervisning. Har lærene på gymnasie... -
Gennemsnit
ForumindlægOkay. Jeg er så heldig at få 12 både skriftligt og mundtligt i et fag i årskarakterer. De tæller begge 0,75 Skal op til eksamen i det fag, hvor karakteren tæller 1,5 I tilfælde af, at jeg får -3 .. Er jeg så stadig bestået? Og vil det fx have indflydelse på, at jeg har -3 i eksamens karakter og 1... -
En tanke.
ForumindlægI 2.g vil jeg kun få 2 eksamener, fordi jeg vælger 5 højniveausfag. Jeg har tænkt mig at afslutte tysk på b-niveau. Ville jeg på nogen måde kunne få lov til at få en ekstra eksamen? Her tænker jeg på at skrive skriftlig tysk med tredje g'erne. Jeg vil stadig blot afslutte tysk mundtlig på b-n... -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
Vurdering !
ForumindlægHej alle jer, som har downloadet Kemi-assistent 2.9 BETA!Jeg vil gerne høre, hvad I synes om programmet, og hvad der evt. mangler/kan gøres bedre.Hvis du endnu ikke har downloadet Kemi-assistent 2.9 BETA, kan du gøre det her:http://kemi-assistent.tripod.com
