Eksamensforberedelse

Brug af internet!

09. marts 2016 af denforviredeelev - Niveau: B-niveau

Hej alle, Jeg og et par venner har snakket om, hvorvidt at det er muligt at snyde til en eksamen, eller anden vigtig prøve!  - Der er nemlig en fra klassen der formår at få 12 til alle eksamener, og terminsprøver, men klare sig virkelig dårligt i den daglige undervisning. 

Har lærene på gymnasierne, et system der kan se hvilke computere der under en eksamen, som bruger internet? - Og hvilke sider personen er inde på? 

Er nysgerrig fordi at jeg her på fredag skal op i Matematik og engelsk terminsprøve. Men kan jeg i prensippet godt bare gå på nettet, selvom at jeg ikke må ,uden at jeg bliver opdaget? (det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre!!!) 

Håber i kan gøre mig lidt klogere :-)

William 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2016 af Skaljeglavedinelektier

Lad, for alt i verdenen, være med at snyde! I disse dage er eksamensvagters eneste funktion(stort set) at kigge på, om folk snyder. Din skole har ret til at undersøge din computer under mistanke for snyd. 


Svar #2
09. marts 2016 af denforviredeelev

Tak for dit hurtige svar! - Som jeg skrev, så er det ikke fordi at jeg selv har tænkt mig at snyde! Men derimod mig selv der tror at en fra min klasse snyder.... - Så du svare slet ikke på mit spørgsmål!? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2016 af Christikjær (Slettet)

har du engelsk på A? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. marts 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det virker dog som om du føler dig lidt fristet: Men kan jeg i princippet godt bare gå på nettet, selvom at jeg ikke må, uden, at jeg bliver opdaget? Også selvom du skriver, du ikke har tænkt dig at gøre det. 


Svar #5
09. marts 2016 af denforviredeelev

Hahahha, Jeg tror i misforstår mig 100%!!! Jeg har ikke tænkt mig at bruge internet til en eksamen! ALDRIG!!

- Man snyder kun sig sev!!!

Jeg var bare nysgerig, i forhold til hvordan det var muligt for en fra min klasse at få 12 i alle sine eksamener/prøver, når han klare sig dårligt i daglidagsundervisningen!!! - Så jeg tænkte på om han muligvis snød ved hjælp af internettet?? - Men jeg mener at jeg har hørt at skolerne kan se hvilke ip-addresser der er på hvilke hjemmesider...

Så skrev blodt dette indlæg af nysgerrighed, og for at blive klogere :) 


Brugbart svar (0)

Svar #6
09. marts 2016 af Stats

Dansk, Spansk og Engelsk er begyndt at kræve at man også finder kilder fra internettet. Specielt i Spansk er det acceptabelt at anvende internettet til eksamen (nye regler). Dvs at Google Translate og andre hjælpe programmer er acceptable. Men det er påkrævet at man skriver sine kilder ned i en fodnote. Hvis dette ikke sker, og man finder ud af, at den pågældende har snydt, så vil vedkommende skulle op til en om-prøve - og i værste tilfælde vil det medfører bortvisning

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. marts 2016 af Studscientpol (Slettet)

Vel, der er et program der hedder Exam Monitor. Det er et program, der tager screenshot af din computer hvert 30 sekund under eksamen. Måske skulle din skole overveje det?


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. april 2016 af mette48

Hej studieportal

Da jeg og sikkert andre, ikke har forbindelse til undervisningsverdenen mere, ved jeg/vi ikke hvornår der er skriftlige eksamener. For at undgå at sidde ved min pc og ved et tilfælde komme til at hjælpe under eksamen, vil jeg opfordre studieportalen til at "holde lukket" medens der er eksamen og/eller give os uvidene en liste over eksamenstidspunkter.

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #9
21. april 2016 af Studscientpol (Slettet)

#8

Det er en dårlig idé. Der er mange som sidder og læser op til eksamen i eksamensperioden? De vil jo gå glip af hjælp til oplæsningen - en hjælp der er af stor betydning. Jeg kan hjælpe dig med, at du kan finde eksamensdatoer på UVM.dk


Skriv et svar til: Brug af internet!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.