Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 18961 til 18980 af 46824
-
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
Hjælp - Matematik
ForumindlægHej alle... Jeg skal til eksamen på mandag og er ved at skrive mine dispositioner færdige.. Men jeg forstår ikke hvad min lærer mener, når der står i det ene spørgsmål: Gør rede for forskriften og grafen for eksponentialfunktioner. Og i det andet spørgsmål står der: Gør rede for den eksponetielle... -
Grammatik
ForumindlægHej alle sammen. Er der en der vil gøre mig en kæmpe tjeneste, at læse min lille opgave igennem, og evt. kommenterer på mit engelske sprog og grammatikken, da jeg gerne vil klare det så godt som muligt? Masculinity in crisis A very discussed topic nowadays is the masculinity. In this assi... -
Rettelse af kort oversættelse.
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der vil være så venlige at rette dette? Øverst står teksten på dansk (som i sikkert kan se), og nedenunder står min oversættelse på engelsk. Tak på forhånd :) Centralt for dette synspunkt er den opfattelse, at mennesket i sit væsen er historisk. Man taler om mennesk... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Engelsk oversættelse
Forumindlæg"Debatten fortsætter". Unge mennesker har altid haft travlt med at gøre oprør mod den ældre generation. Mens de stadig er børn, har de ikke noget imod, at de skal følge visse regler, men i deres pubertetsperioede begynder de at ønske mere frihed. De vil være uafhængige og bestemme sel... -
Engelsk på B - HF
ForumindlægJeg skal begynde på vuc, hvor de har en HF pakke, der henvender sig til dem der vil ind på sygeplejeskolen. Men jeg blev noget skræmt da jeg læst at der er engelsk på B niv jeg har dog haft engelsk på c men mit problem er det mundtlige det er ikke lige min stærke side. Det skriftlige kan jeg hent... -
FysikForsøg :|
ForumindlægHejsa allesammen...Jeg går i 9'ende og jeg skal snart til fysik eksamen, og mit problem er at jeg ikke er helt så go' til det med forsøg..Eller retter sagt...jeg aner ikke hvilke forsøg jeg kan lave?????Hvis der er nogle af jer som kender nogle gode forsøg i fysik/Kemi som er nemme så ple... -
kvadratrods regning som hovedregning!?
ForumindlægHej (= Jeg sidder her med nogle matematik eksamen B opgaver (hovedregning). Mit spørgsmål er: Hvordan dælen regner med kvadratroden ud af hvilket som helst tal? Jeg har altid brugt den forbandede lommeregner, så hovedregning har jeg slet ikke brugt. Og nu hvor jeg skal op til eksamen til maj/juni... -
Harmonik/Melodik og bluesskema
ForumindlægHej alle! Håber det går gotd med eksamen.. Skal selv til Musik A-niveau eksamen i næste uge (god tid.. :P)..Men rytmisk musik er ikke min stærke side, så håber at nogen der er seje til det kan svare mig på mine spørgsmål.. Mange gange er jeg stødt på det, og nu bliver jeg simpelthen nødt til at... -
sygeksam
ForumindlægHej alle.... Jeg har fået en lille hjernerystelse da en personalbil igår kørte i mig. Jeg har fået at vide at min læge at jeg ikke skal op til eksam da jeg har lidt sværet med at koncentrer mig. Mit spørgsmål er så nu når jeg først skal op til sygeeksamen i august, hvordan ka jeg så sende min ... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
Studie Område 2 (HTX)
ForumindlægHej! Jeg har min sidste eksame på HTX på Tirsdag, i SO-2 (Studie Område 2). Jeg er ret blank for hvordan man skal sætte sådan et powerpoint op, altså hvordan jeg skal fremlægge det, og hvilke informationer jeg skal have med. Tænkte derfor om ikke der var nogen der har et powerpoint fra tidligere ... -
Hjælp til læseferien
ForumindlægHej folkens. Jeg går i 3.g og skal snart til eksamen. Desværre lider jeg af eksamensangst, som påvirker min præstation negativt, og jeg føler ikke, at jeg præsterer på det niveau, jeg ønsker. Denne gang tror jeg ikke, at der vil være nogen forberedelsesmuligheder til spørgsmålene, og at vi kun ... -
Ligger min opgave på et 4 el. 7 tal?
ForumindlægJeg valgte at skrive en kronik til dansk eksamen, og jeg ved, den ikke blev specielt god. Især pga. tidspres. Men jeg vil gerne lige høre jeres mening.. Ligger den på et 4. eller et 7-tal?? Håber, at I gider at tage jer tid til at læse den!! :) Jeg bliver nød til at sætte den ind her, da stud... -
The Horses by Edwin Muir - hjælp til eng digt
ForumindlægHejJeg skal op til engelsk eksamen torsdag (A-Niveau) og synes at have rimelig godt styr på opgivelserne. Men dette digt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til. Digtet er fra 1956 og behandler temaer som 'total destruction' og 'war'. Hvis nogle gad hjælpe med evt. analyse eller har n... -
SRP/SRO i Word - Sådan gør du
ForumindlægDenne guide fokuserer på de funktionaliteter i Word, som er nyttige i forhold til at skrive et studieretningsprojekt eller andre større projekter. Funktionaliterne er sågar også anvendelige til senere projekter, som bacheloropgave og speciale. Kender du til disse funktionaliteter, kan du vende Wo...
