Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19001 til 19020 af 119569
-
2-årigt mat?????
Forumindlægjeg er en matematisk 1.g'er der gerne vil have matematik på højt niveau.Men jeg står lidt i et dilemma:Jeg kan enten vælge matematik på et, eller to-årigt højniveau.Lige meget hvad jeg vælger kommer der til at stå det samme på eksamensbeviset. jeg har hørt at man går mere i dybden, og koncent... -
Det haster rente regning
Forumindlægb) Jens Peter sparer op til en cykel, som koster 5335 kr. Hvor lang tid skal han spare op? termin er ukendt derfor bruger formelen . c) Jens Peters fætter Aksel sparer op til den samme cykel, men han får 7,5% i rente pr. år på sin opsparing. Hvor lang tid tager det for Aksel at spare op ti... -
Bestem k, så arealerne af M1 og M2 er lige store.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har allerede løst opgave a, og den fik jeg til 10.7 enheder2 Men hvordan løser man opgave b? -
question!!
Forumindlæghejsan kunne virkelig godt bruge et hint til, hvad jeg skal gøre i denne opgave.. Bestem en ligning for den linie, der går gennem punktet P(2,3) og er parallel med linien bestemt ved ligningen: 4x + 5y - 7 = 0 på forhånd tak! -
Betydning
ForumindlægHej. jeg stødte på et ord i matematik hvor der står at der findes entydigt bestemte hele tal. Hvad betyder det? på forhånd tak :) -
Er igang med at skrive opgave, nogle opgaver jeg kan bruge som inspiration?
ForumindlægHey jeg er i gang med at skrive SSO(HF opgaven) med Engelsk B. Så jeg ville høre om der er nogle derude med en opgave eller kender et sted hvor jeg kan finde nogen, for at have lidt inspiration til hvordan jeg kan tage det hele an? Kunne være super fedt hvis det var en SSO, men det er fint hvis d... -
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg søger en som kan hjælpe mig med nogle matematik afleveringer, selvfølgelig mod betaling :) Send en pm hvis der har interresse.. -
Priv. hjælp til eksamen.
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i både mundtlig matematik og kemi. Og jeg har dem begge på B-niveau. Jeg er RIGTIG dårlig til begge fag og det ville bare betyde rigtig meget for mig, hvis jeg kom ud med en flot karakter. Så derfor kunne jeg godt tænke mig noget hjælp i løbet af denne mdr. ... -
HHX maj 2000 matematikprøve!?
Forumindlæghej :) sidder og skal lave en aflevering som er en gammel terminsprøve vil jeg tro, den er fra maj 2000, og er i Matematik Niveau B på hhx... Den omhandler blandt andet noget om "gør-det-selv"-opgaver, og indholder 5 opgaver + bilag.. hvis nogle har den og kunne sende, ville det være... -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
Trianguleringsmetoden?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen og pga. at jeg ikke har haft matematik på b-niveau, hele tiden er jeg ret lost i landmåling og korttegning. Jeg har læst op på disse to ting, men i mit eksamensspørgsmål står der at jeg skal give et eksempel på beregninger i forbindelse med trianguleringsmetoden. Er d... -
Bestem arealet af denne trekant når ... ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave 13b i dette link http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090813_opgave_matB_stx_uden_kode.ashx -
Rettelse af "stil" 400 ord.
ForumindlægHej!Vil nogen rette min ministil på 400 ord?På forhånd tak! -
vedr. MCQ testen
ForumindlægHej Venner Jeg har vært så heldig at blive inviteret til multiple choice test på Syddansk Universitet. Grunden til jeg henvender mig til jer at er der nogen af jer der kender steder hvor man kan hente de tidligere multiple choice teste så man er lidt forberedt og ved hvad man går ind til ? På f... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Trigonometri
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en matematik opgave, så håber der er nogle der vil hjælpe mig? opgaven lyder: Trekanten ABC er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de resterende sider og vinkler når A = 43 grader og c = 5. Jeg kan godt finde ud af, at regne grade antallet, men jeg er lidt i tvivl... -
Er det lineært??
ForumindlægHej! Jeg har lige et rigtig hurtigt sprøgsmål til en matematik opgave (se nedenstående): Bestem regressionslinjen svarende til følgende sammenhørende værdier af x og y: x 2 4 6 8 10 y 4 5,5 8 9,5 11 Bestem ved hjælp af regressionslinjen den y-værdi d...
