Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19021 til 19040 af 102572
-
Hjælp til forberedelse
ForumindlægHej alle Da jeg snart skal til afgangsprøve i skriftlig matematik, ville jeg hører om i havde nogle gode råd/tekniker som jeg kunne tage med mig? Det ville være en stor hjælp da jeg har det lidt svært med de forskellige regneformer (især i problemregning) så hvis i har nogle gode metoder, så ... -
Optimering
ForumindlægHej Derude Jeg skal op til matematik skriftlig i morgen, og det emne optimering der. Jeg synes det er enormt svært, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte for synes at jeg ingen oplysninger får. Specielt opgaver hvor et produkt skal sælges til det mest maksimale osv. nogle der har nogle fifs ... -
Bestem forskrift for f'(x)
ForumindlægHej sidder og forbereder mig til matematik skriftligt. Funktionen f er givet ved forskriften f (x) = 2x^3 − 4x . a) Bestem en forskrift for f '(x) . Er der nogen der kan forklare hvad man gør? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. -
Bestem ligning for en plan i vektorer i rummet
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser op til matematik skriftlig eksamen på A. Jeg er dog kommet i tvivl. Når man har fået givet tre punkter og skal finde ligningne her ud fra, skal man jo finde en normalvektor. Denne normalvektore finder man ved at krydse to vektorer, men er det ligemeget om det er ATx... -
Bestået?
ForumindlægHejsa, Jeg har lige været oppe til mundtlig matematik B på HHX, jeg dumpede med 00. Min årskarakter var følgende: Skriftlig: 02, Mundtlig: 4. Er jeg bestået samlet set? Altså kan jeg komme ind på uddannelser som kræver Mat B? -
Lineær funktion
ForumindlægHej folkens. I forbindelse med min matematik opgave er jeg stødt på et problem. Opgaven er vedhæftet. Det er lidt kringlet, at foklar opgaven på skrift. Opgave A har jeg fået til; f(x)=34.15x + 581.25. Hvis nogen kan indsætte billedet vil det være en hjælp for andre. Ved ikke helt, hvordan ... -
Eksamen
ForumindlægDet er sådan, at jeg har gået i en bærbar klasse i 3 år i gym. Vi skal op i skriftlig matematik eksamen på A-niveau. Jeg vil gerne lave det på papir i stedet for bærbaren. Hvis der er en opgave med en funktion, er det så nødvendigt at tegne grafen? Der står jo for det meste ikke, at man skal teg... -
Hjælp til asymptoter!
ForumindlægJeg skal til skriftig matematik i morgen, og har nogle seriøse skavanker ved at finde asymptoter og alt hvad der hører med - derunder også polynomiers division! Hvis jeg fx får et eksempel som følgende: f(x)= (2x^3 + 3x^2 + 4x + 5) / (x^2 + x - 2) Hvad stiller jeg så op først? En enkel gennem... -
karakter hjælp
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Går på HHX lige nu og er lige færdig med andet år. Når jeg nu begynder på tredje år og så til sommer skal til eksamen Hvis jeg nu har fået f.eks 7 i skriftlig matematik A og så går til eksamen og får 10 eller 12 hvad kommer der så til at stå på eksamensbeviset? -
Formler udledt af pythagoras sætning
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive et større skriftlig projekt om Pythagoras. Jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvilke matematiske formler som er blevet udledt vha. Pythagoras læresætning. Jeg har indtil videre fundet følgende matematiske formler: • Cosinusrelation • Afstandsformel Er de... -
Gamle eksaminer med svar ?
ForumindlægHej, Jeg skal op i min AVU FED Matematik skriftlig på næste torsdag, og den måde jeg forbereder mig på, er at lave gamle eksaminer, og kigge på svarende efter. Jeg kan bare ikke finde svararket til nogle af de eksaminer jeg har fundet, er der nogle der ved, hvor man kan finde det henne ? Tak på ... -
Et par dage inden skr. eksamen mat A niveau
ForumindlægHej, På fredag skal jeg til skriftlig eksamen i matematik A niveau på STX. Nogle råd til hvad man lige kan gøre her i de kommende dage, så man er 100% klar til eksamen og til at score 12-tallet? PS: jeg har regnet 17 eksamenssæt og samtlige vejledende opgaver fra EMU tak :) -
point og karakter?
Forumindlæghej. jeg var op i matematik skriftlig her december 2007, men jeg har ikke modtaget min karakter endnu, men hvis jeg rigtig kritisk overfor mine egne resultater, regner jeg med med at få minimum 70 point ud af 100. så derfor vil jeg gerne vide hvad 70 point ud 100 svarer til i den nye karakter s... -
Interval på x-aksen
ForumindlægHej alle. Er ved at løse Forberedelsesmateriale til 5 timers skriftelig terminsprøve i matematik. Nu er jeg så gået stå i a) i den sidste opgave. Mangler kun at regne opgave 7 så ville blive glad hvis nogen gad give et hint til a) http://www.ditalbum.dk/matematik.gif På forhånd mange tak :) -
Eksamenshjælp - Gymnasial Mat A
ForumindlægHej. Går i 3.g og skal her til sommer afslutte matematik på A-niveau (ved skriftlig og evt. mundtlig eksamen). I den anledning søger jeg hjælp, mod betaling selvfølgelig. Bor i København. I kan kontakte mig på: syggoness@hotmail.com. Håber at høre fra dig! Med venlig hilsen, Anders. -
Reducer
ForumindlægJeg skal snart til skriftlig eksamen i matematik, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere, og det skulle jeg meget gerne nå at lære inden.. Derfor ville jeg høre om det var nogle der ville reducere følgende udtryk for mig, og forklare hvad de gør skridt for skidt, tror det er min enest... -
hjæælp
Forumindlæghej alle. jeg skal op i skriftlig matematik imorgen og der er nogle ting jeg er meget usikre på /: 1: hvad er formlen når man regner med procent? f.eks. renten af 6000 kr. i et halvt år til 4% p.a. er? 2: hvad er en stjernes symmetriakse? 3: hvad er medianen? håber i kan hjælpe mig, det v... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej, jeg sidder lige og øver til matematik skriftlig termins prøve. Jeg har stødt påfølgende opgave: (a+b(a-b)-(a+b)^2 og jeg er simpelthen i tvivl om fremgangmåden?? Jeg har prøvet at få et svar, men ved ikke om det er det rigtige: a^2-b^2-a^2-b^2 -
Hvordan kan jeg finde 1 procent hurtigt?
ForumindlægSå jeg var i gang med en matematik opgave og jeg studsede lidt over hvordan jeg fx. kan få 25 elever og finde 1 procent så det svarer til antal elev. Men nogen der kender en funktion eller skrift til fx 25 elever og 7 af dem er syge. Hvor mange procent er syge? Er der en formel som gælder til al... -
spredning, kvartilsættet, blokspot
ForumindlægEr totalt lost... kan i hjælpe mig?? :) En klasse har været til eksamen i skriftlig matematik. Tabellen viser, hvordan karaktererne fordelte sig. (Tabel) nedenunder. Karakter, x -3, 00, 02, 4, 7, 10, 12 Hyppighed, h(x) 1 3 4 6 8 5 3 a) Spredning b) Bestem kvartilsættet
