Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 19041 til 19060 af 109300
-
Vektorregning uden koordinater
ForumindlægOpgaven lyder som følger...I planen er givet to vektorer, for hvilke det gælder:|a|=5 , |b|=3 , vinkel(a,b)=60Beregn skalarproduktet.Regnes ved vinkelformlen ud til a'b=(15/2)Beregn længden af projektionen af b på a.Fås vha sinusrelationerne til |b1|=(3/2)Beregn længden af a+b.Af cosinusrelat... -
vinkel . hjælp
ForumindlægJeg skal finde vinkel c. har valgt følgende formel: cos-1 ( a^2+b^2-c^2) / 2ab kender alle siderne. a= 498 b= 528 c = 362 ligemeget hvordan jeg sætter det in i formlen så giver det ikke det rigtige tal hvad gør jeg forkert? -
Forståelse af opgave
ForumindlægHej jeg vil bare høre om jeg læse denne opgave rigtig http://peecee.dk/?id=45441 Altså der står at BD halvere vinkel B dvs at vinkel B er 30 grader i trekant ADB og ligeledes i trekant DBC ikke?? Samtidig står der at det gælder at AD = 2 vil det sige at AC er 4 ?? -
vektorer
ForumindlægLad der om vektorerne a og b gælde, at: vektor a= (7,0) og vektor b = (2cosv,2sinv) Arealet af det parallelogram som vektorerne udspænder, må ikke overstige værdien 8. Bestem gradtallet for de vinkler v i intervallet )0 grader,180 grader( hvor dette er opfyldt. -
Dværgvækst - 2.del
ForumindlægJeg har fået en biologi opg. for, der hedder Dværgvækst. Der er to dele, A og B. Og jeg har lavet del A. Jeg har prøvet at finde opg.arket på internettet, men er ikke lykkedes. Det ville jo være lidt nemmere at få hjælp, hvis man også kunne se tegningerne osv.. Men hvis der nu er nogle som har op... -
Mat - samme fra før men med nyt spørgsmål
ForumindlægFor ethvert reelt tal b er y=0,5x+b ligning for en ret linje. Til hver af de rette linjer på figuren hører en bestemt værdi af b. Parablen på figuren er graf for funktionen f givet ved: f(x)=0,5x^2-x+1,5 Beregn for b=1,5 koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem den tilhørende lin... -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
HJÆLP mat problem
ForumindlægReducer udtrykket (a-b)^2- 2a(a-b) og reducer udtrykket 2a-ab/ac -
andengradspolynomier
ForumindlægF(x)=a*x2+b*x+c hvad betyder b og c i andengradspolynomier? -
En som kan hjælpe! det haster
Forumindlægfind tallene a og b, når der oplyses at a/b=3/2 og a+3b=27? -
Reducér .. ^2 ??
ForumindlægHej .. Hvad skal man gøre når der pludselig står noget i anden når man skal reducére ? fx : 4a^2 + 4ab + b^2 / 2a + b ? Mvh Dianna -
Hjælp med reducering
ForumindlægReducer idet A og B er positive tal, U= (2a+b)2-(2a-b)2 a håber i kan hjælpe mig :) -
Reducer
Forumindlægopgaven lyder (a+b)^2-2ab-a^2 Jeg har fået den reduceret ned til b^2-2ab Kan den reduceres mere? -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Lav et Spansk forum!
ForumindlægBeskeden er kort... Lav et Spansk forum! -
metoderne!!!
Forumindlæghej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Jeg kan ikke slå følgende ord op - er der nogen der ved hvad de hedder: -Den samfundsvidenskabelige metode -Den hermeneutiske metode -
English essay - Hey! Hvis der en en, som har mod på lige at rette den igennem og markere fejlene(så jeg kan se hvad jeg gør forkert) ville jeg være super glad
ForumindlægWhat Is Success in Life?The Poem “What Is Success” is written very positive. Ralph Waldo Emerson mentions many posi-tive things and as I see it he doesn’t mention negative things. He expresses his personal feelings and opinions in the poem, which I think is the second best way &... -
punktum, komma eller ??
ForumindlægNår man skal skrive et brev skal man så have punktum, komma eller noget helt tredie i "overskriften"??EKSEMPEL:Kære Anne,Jeg skriver til dig fordi..._____________I normale overskrifter skal der vist ikke være hverken komma eller punktum. Men er det det samme her? Jeg ville mene at et ko... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Estar+ gerundium
ForumindlægHvorfor bruger man estar+ gerundium og Jugar + gerundium? og hvordan bruger man det?
