Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19041 til 19060 af 32066
-
Planintegral
ForumindlægHej! Ifølge DenStoreDanske er et planintegral " integralet af en funktion i planen (dvs. af to reelle variable) med hensyn til arealmålet". Er det korrekt? Alt jeg søger er en præcis indledning til min redegørelse for planintegralet i en matematik opgave. -
ALT
Forumindlæghvis nogen laver min matematik aflevering, er jeg frisk på at lave deres spansk stil/opgave/alt der har noget med spansk at gør. yo soy espanol, por eso lo hablo perfekto :) -
Ekstra matematiktimer på B-nivuau (STX) søges!
ForumindlægHej med dig, der en god til matematik Vi er to piger, der går på Gladsaxe Gymnasium i 2g og har valgt matematik på B-niveau. Til sommer skal vi op til den afsluttende eksamen, så her til sidst ville vi gerne give den lidt ekstra (vores matematiske evner er nemlig lidt begrænsede, men vi har vilj... -
kryptering
ForumindlægHej. jeg er igang med min srp om kryptering i fagene matematik og historie. jeg har skrevet nogle beviser men er ikke sikker på at dette er rigtigt derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl herinde som vil kigge det igennem? -
Parenteser!!
ForumindlægHey. Har en matematik aflevering til i morgen og jeg er gået helt i stå med ligningen: (x+1)(4x-3)=(2x+2)(2x+3) Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gange parenteserne ud!? Hjælp hurtigs muligt. Mange tak. -
Differenialligninger
ForumindlægHejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd! -
tangent til parablen - bestem p
ForumindlægHej igen igen :b Ville høre om der var et matematik geni der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Linjen Y = -2x - 5 er tangent til parablen Y = x^2 - 6x + p. Bestem tallet p. Tak på forhånd :) -
Eksamen
ForumindlægHej alle!! Er der en eller flere derude som kan hjælpe mig .. Skal op til matematik mundtlig eksamen men har problemer med spørgsmålene ved ikk helt hvad jeg skal forberede mig på Hvis i kunne give gode ideer -
Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4
ForumindlægHej matematikker der ude Jeg har et problem med at løse følgende funktion som lyder: Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4 Være sød at fortælle hvad du gør Mange tak på forhånd -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej studieportalen Jeg er iøjeblikket ved at skrive en SRP i matematik og historie.Er der nogen som kan hjælpe mig med oversættelsen af den aller første side i bogen: http://archive.org/stream/alettressurlesou00sta#page/4/mode/2up ? Tak på forhånd -Peter -
Hvad betyder de enkelte variabler?
ForumindlægDet generelle udtryk for et keglesnit er ax^2 + bxy + cy^2 + dx + 3x + f =0 Hvilken betydning har de enkelte variabler for: ellipsen, cirklen, parablen og hyperblen? Kan ikke finde det i min matematik bog -
Bestem en regneforskrift for den rette linje i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem??
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en matematik-aflevering, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave: Bestem en regneforskrift for den funktion f, hvis graf i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem er den rette linje gennem punkterne P(3,90) og Q(70,200). Er der nogen, der har tjek på den ... -
Find FBestem f `(4) ved hjælp af figuren.
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/HFE073-MAB.pdf link her er figuren Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde f'4 ved hjælp af figuren. Eksamenssættet er fra 2007 december 18 Matematik b niveau HF -
Lineær funktioner!
ForumindlægHej! Vi har fået en opgave for i matematik Gør i generelle vendinger rede for betydningen af tallene a og b, og forklar hvorledes lineære modeller kan anvendes til prognoser. Vil i ikke være søde at hjælpe mig, da jeg ikke forstår det! -
FSA Cirkus :D
ForumindlægHej. Er der nogen der har lavet FSA eksamesæt om cirkus i matematik? Jeg er igang med at rette det, og ved simpelthen ikke hvad der er fejl ved det! Er der nogen der kan sende mig svarene og udregningerne? Vil bilve glad :) Tak.. -
Nulpunkter og toppunkter.
ForumindlægHej. Jeg siden med en emneopgave i matematik der omhandler andengradspolynomier. Jeg er helt på bar bund hva angår top- og nulpunkter, hvad er deres betydning? Og hvordan finder man nulpunktet, toppunktet kan jeg godt finde. Jeg håber at i kan hjælpe. Mvh. Victor Falconer -
Bestem a og b?
ForumindlægHej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile -
En cirkel går gennem punktet..
ForumindlægHej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P. -
Trigonometriske opgaver - manuel beregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med disse to opgaver i matematik, og kan ikke løse dem. Jeg har prøvet med mathcad, men den vil heller ikke. den første er: Sin2(x)+sin(x)-1=0 den anden er: (2/tan2(x))-(7/tan(x))+6=0 På forhånd tak for hjælpen! -
Sproglig.
ForumindlægHej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen?
