Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19081 til 19100 af 63056
-
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
Hjælp mig!
ForumindlægHvad sker der hvis jeg har fået hhv 7 & 10 i årskarakter i et fag. Men fagene er udtrukket til eksamen (stx) og jeg i fagene får 02 og 00? Er jeg så dumpet i det fag? Og kan jeg så ikke få mit stx-bevis? Mit snit er 8. -
ingeniør uddannelsen?
ForumindlægJeg har længe tænkt på at læse til ingeniør og nu er det tid til eksamener.! Men jeg er ikke sikker på hvad man skal have for et gennemsnit for at blive ingeniør? fx. hvad er den højeste gennemsnit for at blive det? Har tænkt på civilingeniør og nanoteknologi -
Omskrivning ax + b^2
ForumindlægJeg er løbet ind i lidt problemer med en opgave. Den lyder: Omskriv 4x2 - 12x + 9 til formlen (ax + b)2 Min lommeregner siger det skal blive til (2x - 3)2, men jeg kan ikke selv regne det ud i hånden (som vi skal) Er lidt i tvivl om, om der er en formel jeg kan bruge? Håber nogen kan hjæl... -
fra årskarakter til eksamen
ForumindlægJeg går ud fra følgende: Kommer man ikke op i et fag man afslutter, så bliver karakteren flyttet over som eksamenskarakter!? fx års eksa dansk 7 ? religion 9 ? spansk 7 ? MAT 6 5 _ ... -
vektorer
ForumindlægNogle som er styr på vektor regning? Har nogle opgaver som jeg er i tvivl om; jeg skal bestemme koordinaterne til trekantens vinkelspidser og jeg kender siderne i trekanten med ligningerne; m1: x-y=9 m2: 13x+7y+43=0 m3: 9y+x=39 -
klokkeslæt timer min
Forumindlægfra kl. 9.17 til kl. 13.42 Hvor lang tid der er mellem de to klokkeslæt svar: 9×60+17 = 557 min 13×60+42 = 822 min 822-557 = 265 min jeg skal lave det om til timer og min skal jeg dividere med 60? -
vektor
ForumindlægMøjn! har 2 vektorer : l:(x y z) = (0 1 6)+t*(-3 1 2) m: (x y z) = (9 1 7)+s*(3 2 5) skal finde en ligning det det plan som de to vektorer udspænder, ved ikke helt hvad jeg skal gøre, måske finde normalvektoren og såtte det ind i planets ligning? -
Hjælp med Radioaktivitet
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Kan slet ikke finde ud af den og har prøvet!!!! \n\n\nI naturligt kulstof (gennemsnitlig kernemasse: 12,008 U) er en mindre del (1,11%) af kernerne ositopen C-13, mens hovedparten (98,89%) er C-12. Isotopen C-14 (kernemasse 14,000 u) findes i gans... -
1 opg om radioaktivitet
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Kan slet ikke finde ud af den og har prøvet!!!!\n\n\nI naturligt kulstof (gennemsnitlig kernemasse: 12,008 U) er en mindre del (1,11%) af kernerne ositopen C-13, mens hovedparten (98,89%) er C-12. Isotopen C-14 (kernemasse 14,000 u) findes i gansk... -
Resulterende kraft
ForumindlægEn Oliedråbe frigives til tiden t = 0 midt mellem to vandrette plader, der har en inbyrdes afstand på 4 cm. Ved frigivelse er oliedråben i hvile. Vi får nu at vide at oliedråben har en konstant negativ elektrisk ladning. Pladerne indgår i et elektrisk kredsløb der påfører dem en ladning der vokse... -
linjen l tangerer med cirklen C
Forumindlægen cirkel C og en linje l er bestemt ved C: x^2-6x+y^2+4y-3=0 l: x+2y=8 undersøg om l er en tangent til C jeg har først fundet centrum og radius for C (x-3)^2+(y+2)^2-3=9+4 (x-3)^2+(y+2)^2=16 centrum: (3,-2) radius: 4 jeg benytter nu dist-formlen la*x+b*y+cl / ... -
hjælp til en opgave
ForumindlægOm et 2. gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7, 4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. Jeg anvender faktoriserings-formlen: f(x)=a(x-r1)(x-r2) da a ikke er angivet skriver jeg ± og indsætter rødderne nu de givne rødder ind i funktio... -
Industrirobotter
ForumindlægHej, sidder med en aflevering til imorgen som driller. Figuren viser antallet af robotter i industrien i årene fra 1982-1991 1982=62 1983=76 1984=114 1985=164 1986=210 1987=287 1988=349 1989=410 1990=489 1991=552 1)In´dtegn figurens oplysninger i et koordinatsystem, og gør ved hjælp heraf rede... -
Mikroøkonomisk opgave.
ForumindlægHello folks! Står overfor følgende opgave (fra bogen Mikroøkonomi. Allokering og optimalitet.) Opgave 2: Betragt en to-vare forbrugsøkonomi med to forbrugere. Begge fobrugeres fobrugsmulighedsområde er R^2_+ (dvs. første kvadrant med randen). Forbruger 19;s nyttefunktion: S_1 = x_11(x_12 + ... -
Con cesar
ForumindlægHejJeg skal op i spansk til sommer, ville høre om der var nogen der lå inde med noter om teksten "con Cesar"???Det er den eneste af de bøger vi har opgivet til eksamen jeg synes jeg mangler lidt noter i. Håber på der er nogle med nogle noter.. på forhånd tak..knuss.. -
herodot
Forumindlæger her nogen som har læst "herodot i udvalg"(kong kroisos)jeg mangler nemlig noter til det i startens7-20mangler os lidt noter til Herodot, angrebet på grækenland i året 480.hvis der er nogen som har noter til dette, vil jeg blive rigtig glad. -
Tværsnitsareal
ForumindlægEn aksel med en not har et tværsnit udformet som vist på vedhæftet fil. Beregn tværsnitsarealet. Hvad er tværsnitsarealet? Er det den lille not eller hele akslen minus noten? Edit: På billedet som jeg har vedhæftet kan man ikke se højden i højre side, men der er på 26mm -
Søger notater!
ForumindlægJeg går på HA almen og kunne godt tænke mig nogle komplette noter til faget mikroøkonomi. De noter jeg har taget allerede føles ikke helt gode. Så hvis der er nogen af jer derude der har et komplet sæt gode noter, ville det være super hvis i ville give mig del i disse.
