Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19101 til 19120 af 23766
-
Rhyolit Vulkaner?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu og skriver en NaturGeografi-rapport omkring Mount St. Helens i USA, og skal finde ud af hvilken vulkan det er/var. Min lære har givet mig et hint, at det er en Rhyolit/eksplosions vulkan. Jeg ved godt hvad en eksplosionsvulkan er, og har nu brugt en del tid i bøger og på... -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Hey..... ja dig klik her, jeg har brug for din hjælp
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive rapport (om opdrift, forsøg med arkimedes) og foklare fhvordan man beregner tyngdekraften af den fortrængte væske Jeg ved at : mfortrængt vand = Vlod ⋅ 1,00 g/mL = mL og at Tyngdekraften fås ved at sige: Ffortrængt vand = mfortrængt vand ⋅ 9,82 m/s2 = N ... -
blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Komplekse tal - det haster :(
ForumindlægHej allesammen! Vi er en gruppe, som har brug for jeres hjælp! Vi skal afleverer vores rapport om en time, og det kunne være rart, hvis i gad at hjælpe os, fordi vi forstår det nemlig ikke. Vi har brug for hjælp til øvelse 10, men for at kunne beregne øvelse 10, skal vi bruge øvelse 9. (Jeg har... -
oxidation af Ethanol??
ForumindlægHey - Jeg har liget et hurtigt spørgsmål til en rapport jeg er igang med:) Jeg skal finde ud af om ethanol oxideres til ethanal eller ethansyre, og til dette skal jeg med resultat fra en titrering finde stofmængden af ethanol som har forbrugt noget af den tilsatte dicrom.. men hvis jeg havde ha... -
SRP: Forholdet mellem absorbans og koncentration
ForumindlægHej. Jeg sidder med mit forsøg fra SRP og har netop modtaget grafer for hhv. nulte, første og andenordens rekationer af min lærer. Jeg kan se, at han blot har indsat absorbansen, i stedet for at indstætte koncentrationen af min reaktant (som er stivelse). Jeg kan huske, han nævnte noget ... -
Merkur-Hvordan blev den opdaget? hjælp!!
ForumindlægHeii Jeg har brug for hjælp jeg er igang med at skrive en fysikrapport om Merkur (8.klasse). og der er et spørgsmål jeg skal svare på, det lyder således: "Beskriv, hvordan Merkur blev opdaget." Jeg har søgt på nettet og jeg har også lånt en bog, men kunne desværre ikke finde noget, som ... -
Forsøg
ForumindlægHej Er igang med at skrive en rapport over et kemiforsøg, hvor vi skulle fremstille paracetamol ud fra ethansyreanhydrid og 4-aminophenol. Jeg skal forklare syntesen af paracetamol, så tænke, om der var nogen af jer, der kunne hjælpe mig? Først laver vi en opslæmning af 4-aminophenol i vand, og ... -
Evolution & naturlig selektion
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til et par spørgsmål i min diskussion til en rapport om evolution :-) 1. Hvordan påvirker naturlig selektion genetiske varianter i en population? 2. Hvad ville konsekvensen være, hvis vi indførte en mutationsrate? (At der jævnligt forekom en mutation) 3. Hvorfor sker det... -
masse%
Forumindlæghej sidder her og laver kemi rapport og sidder fast ved den anden sidste databeregning spørgsmålet lyder: beregn masse% i de to andre forsøg(har jeg gjort) beregn gennemsnittet af de 3 resultater(kig første resultat i opgaven lige over) dette er således masse% af jern(2) i jern(di)sulfatheptahyd... -
Forsæbningstal
ForumindlægHej jeg er igen med rapport over fedtforsæbningstal og tror jeg er kørt fuldstændig gal i det. Jeg har fået følgende forsøgsvejledning og skal regne de opgaver der er i den, for at nå frem til forsæbningstallet, her er den: http://www.lru.dk/kemi/eleveksperimenter/Au2_V8_3.pdf De resultater jeg h... -
!!??Metoder i Erhvervsøkonomi??!!
ForumindlægHej!! Jeg har rigtig svært ved at finde ud af, hvilke metoder jeg har benytte mig af i erhvervsøkonomidelen i min AT-opgave. Jeg har kigget i en årsrapport, på nøgletallene, og har også set på det de selv har skrevet i rapporten, og ud fra de to ting fundet informationer om hvordan det går firmae... -
Stofmængde OH og beregning af OH
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, men forstår ikke hvordan jeg skal udregne stofmængden af OH- i mine prøver. Efter dette skal [OH-] beregnes i mine prøver Under forsøget sker disse reaktioner Ca(OH)2(s) -> Ca2+(aq)+2OH-(aq) [Ca+2]*[OH-]2=K0(Ca(OH)2) (Ved ligevægt) H3O+(aq)+OH-(aq) -> 2H2O(I) ... -
Fysiologi - hjæælp mig!
ForumindlægHey folkens Tænkte på, om der var nogen, der lige havde et par minutter til at hjælpe mig med en rapport jeg har for. Er gået i stå med 3 spørgsmål, så ville være dejligt hvis i lige kunne hjælpe :) Forklar den fysiologiske baggrund for den lineære sammenhæng mellem puls og iltoptagelse. Forklar... -
calciumhydroxid
ForumindlægI min rapport "Ophedning af natron" har jeg skrevet: Det kan påvises, at natriumhydrogencarbonat ved opvarmning udskiller CO2, da der dannes et bundfald, hvis man leder de dannede gasser gennem kalkvand. Så har min lærer skrevet: Vis dette ved at opskrive reaktionsligningen Ca(OH)2 +... -
bestråling af frø baggrund
Forumindlæghej! jeg har en biologirapport for, som går ud på, at vi skulle lave et forsøg, hvor vi skulle se hvordan frø med forskellige doser af stråling ville vokse. I rapporten skal vi svare på, hvorfor det er relevant. Jeg har læst noget med at der bliver dannet nogle frie radikaler, som der vist også ... -
Saltvandstitrering
ForumindlægJeg sidder med en kemi rapport som skal sendes her i aften og har virkelig brug for noget hjælp med det sidste spørgsmål... Jeg har udregnet en masse tal: Stofmængden af sølvnitrat: 0,0007 mol Stofmænden af natriumchlorid: 0,0007 mol Massen af sølvnitrat i 0,70 ml vand: 0,040 g Ud fra disse... -
Projektopgave om ligestilling - mangler model/produkt
ForumindlægHej.... Jeg har til projektugen valgt at skrive om ligestilling. MIn problemstilling lyder følgende. "I 1915 fik kvinder i Danmark fuld stemmeret. Alligevel er den nuværende situation følgende, at der stadigvæk ikke er ligestilling blandt mænd og kvinder. Hvordan kan det mindskes både glob... -
Afhænger nyttevirkningen af massen ?
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport om mikrobølgeovnens nyttevirkning. Det er forsøgets formål at undersøge om mikrovnens nyttevirkning afhænger af den vandmasse der opvarmes. Der belv opvarmet hendholdsvis 0,5L. 1L. og 1,5 L. vand i 2minutter. Og derefter har jeg beregnet nyttevirkningen,...
