Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 19101 til 19120 af 33718
-
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t... -
hjælp til opgave 4.024- haster
ForumindlægHvis der er nogen der har løst opgave 4.024 så hjææælllppp -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
integral regning.
Forumindlæghvordan tager jeg integralen af følgende x*sin(2x) i intervallet -pi til pi? For så vidt jeg kan se er det en funktion ganget sammen med en sammensat funktion. Dette vil vel sige at man skal bruge en blandning af partiel integration og integration ved substitution, men kan ikke få det til at gå ... -
Layout med maple! Sidehoved og sidefod..
ForumindlægHejsa :)Jeg har endnu et spørgsmål til maple.. Hvordan får jeg maple til at lave sidehoved og sidefod og indsætte sidetal?Er der ikke en god måde at tegne figurer i maple?MVHMichelle Corydon -
Hvordan reducerer jeg dette udtryk
Forumindlæg[1/(x^2-1)^{(1/2)}-((x^2-1)^{(1/2)}/x^2)] Hvordan reducerer jeg ovenstående udtryk? Jeg kan via WA se, at det kan reduceres til -
Fysik eller Kemi
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ???? -
pH i mættet opløsning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe -
Hjælp det Haster ???? Forskrifter..
Forumindlægnår spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5*0,887^t hvor t er tiden a) bestem t udtrykket ved y nitratindholdet i spinat ændre sig samtidig og følger forskriften z = 20,3+61,4*0,887^t hvor t er tiden b) bestem en forskrift for nitrat... -
Bestem en ligning
ForumindlægHvordan bestemmer man en ligning for linien gennem punkterne P(2,3) og Q(4,8). Jeg har prøvet mig lidt frem, men jeg kan stadig ikke få det til at passe. -
Afledede funktioner
ForumindlægI et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng?? -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
regneregler: (x + Δx)^2
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde... -
eksamen i 9.klasse
Forumindlægnår man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-) -
At beregne X?
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan man beregner X Betragt linjen med ligning y=7*x+13. Beregn x, når y er 0, og når y er 117, og når y er -53. -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Hvad betyder ^ ?
ForumindlægHej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak! -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
