Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19121 til 19140 af 119569
-
Ideæt - fysisk form
ForumindlægHej Kan det virkelig passe, at ens lærer i idræt kan trække end ned i karakter på grund af hvor stor/tynd på man er? -
Biologi terminsprøve!!
ForumindlægHejsa. Hvad er det man høst sandsynlig vil komme op til i biologi terminsprøve? altså hvilket typer af emner? der er 5 opgaver i alt, hvor ma skal lave mindst 4 af dem. Jeg tænker vel at det er forskellige emner helt fra 1.g og op til 3.g, hvilket er ret obvious, men jeg har en eller anden forne... -
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
Parablen til venstre eller højre for y-aksen
ForumindlægHvordan kan man forklare hvorfor a og b bestemmer hvorledes et andengradspolynomium/ en parabels toppunkt ligger på, til højre eller til venstre for y-aksen? Jeg ved at når a og b har forskellige fortegn ligger toppunktet til højre for y-aksen, når de har samme fortegn ligger til venstre og når... -
Beregning af indextal?
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til en opgave jeg har fået for i matematik. Det drejer sig om indextal, som jeg håber at få svar tilbage på :) Opgaven lyder: Årstal. 1982 1983 1984 1985 1986 ... -
Bevisførelse
ForumindlægHvordan beviser man følgende:a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A)b^2=a^2+b^2-2ac*cos(B)c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C)Håber i lige gider skrive beviset for lærersætningen i dette forum - formoder det står et sted i jeres matematikbøger, men idet jeg er samfundssproglig, så..På Forhånd Tak !vh,Christian -
HJÆLP TIL INTEGRALER !!!
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en opgave om integraler. (Opgaver er vedhæftet) Jeg har lavet a og b, og får: a= -(2/3) b= 4/3 Jeg har bare lidt problemer med hvordan den sidste del skal formuleres. Kan godt regne ud hvad arealet er. Det må jo være arealet fra 1-2 plus arealet fra 2-3, ... -
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ... -
Stokastisk variabel /bionomalfordeling
ForumindlægEn som kan hjælpe med B og C - jeg har lavet A. Men kan slet ikke løse den... -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Forklaring til en opgave
ForumindlægEr der en som kunne være behjælpelig med at forklare nedenstående opgaver. Det her er en opgave uden hjælpemidler, men synes ikke jeg kan finde noget som kunne give mig et hint i formelsamlingen. To linjer er givet ved ligningerne: 2y - 4x = 8 og y = a x - 1, hvor a er en konstant. a) Best... -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Sin cos tan
ForumindlægKan ikke finde ud af opgave B :-/ billede er vedhæftet med opgave og trekant -
differentialkvotient
Forumindlægjeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at finde ud af opgaverne b-e -
it
Forumindlæghttp://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/naturvidenskabeligeuddannelser/matfyskemidatalogi/it.aspx Paa denne uddannelse hvad jeg kan jeg blive ?? Hvad kan jeg arbejde med ?? Jeg er meget interesseret i it, men jeg mangler mat B og Eng B Fys B og Samf B desvaerre.. Nogen der kan sige... -
Potensfunktioner - relativ tilvækst.
ForumindlægHej Brugere. Sidder her og nørkler med den allersidste opgave af eksamensopgavesættet fra HF Matematik B, fra december 2007. Opgaven omhandler barringer-krateret i USA, forholdet mellem kraterets diameter (f(x)), energien i nedslaget (x-værdien) målt i megaton TNT og en konstant k. Formlen ser... -
rettelse.. Ca 1.side
ForumindlægHey derude... Nogle der gider en tekst jeg har skrevet.. Ved godt der er en del gentagelser men kunne ikk finde på andet at skrive... Det er også ok hvis i bare retter halvdelen... Can we not remain a child? Why we grow? They starts with having her mother and father by your side, and believe... -
Rettelse af min engelsk-oversættelse! :o)
ForumindlægHejsa! :)Jeg har lavet en engelsk-oversættelse, men jeg synes, den lyder meget 'kluntet'... Den er lavet udfra en dansk avis-artikel! PÅ DANSK:"Når de store dyr kommer ind i manegen, stiger intensiteten. Børnene får en oplevelse for livet i mødet med dyrerne og i den samklang, der op... -
Terminsprøve
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :) -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
