Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19141 til 19160 af 158923
-
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
To linjer i rummet
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med opgaven? det er især a jeg er lidt i tvivl med. Skal jeg bestemme t og s først eller hvordan? -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Matricer og vektor
ForumindlægMatematik A. Muntlig. - har burg for hjælp til dette spørgsmål. Ved ikke hvordan den skal løses eller hvilket bevis jeg skal fremføre løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte med inddragelse af determinant -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
ellipsis
ForumindlægHej!Min matematiklærer fortalte mig i går kort om "ellipsis". (ved ikke helt om det er det, det hedder, hvilket også gør det ret problematisk at finde noget omkring det. Kunne fx ikke finde noget på mathworld)Ellipsis er(så vidt jeg forstod det)nogle prikker, der viser at antallet af en... -
Talteori
ForumindlægHey.Har lige lidt problemer med følgende to opgaver:1) Findes der to positive hele tal a og b, så sfd(a,b) = 7 og a + b = 311?Her tænkte jeg på at omformulerer den til sfd(311-b,b) = 7 og så løse den der fra...2) Lad a være et helt tal. Vis, at 4 ikke kan gå op i a^2 + 2.Her har jeg tænkt på at d... -
Lommeregner
ForumindlægHey! Jeg ville bare lige høre om, I kender forskellen mellem TI-Nspire TouchPad & TI-Nspire CAS Touchpad? Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe, men prisen er det samme for begge modellerne. Jeg ville bare spørge, hvilken der vil egne sig bedst for mig? Jeg skal snart starte i gymnasium og... -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
MAJ 2012 opgavesæt - HJÆLP!
ForumindlægHEJ! Jeg har virkelig brug for hjælp til to opgaver i følgende eksamenssæt som jeg øver mig på, da jeg skal til terminsprøve snart. Det er opgave 9 og 10 i sættet der kommer frem på linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/... -
Gode begreber til AT-eksamen
ForumindlægHer er meget centrale begreber, der er vigtigt at have styr på til AT-eksamen. Alt efter fagkombination (og de teorier, man bruger i sin opgave) kan man gå ind og samle sig et overblik til eksamensdagen. Enkelt - let - og struktureret. _________________________________________________ Vigtige be... -
Antal moduler forskellig studieretning
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Mat A, Kemi A, Fysik b. Kan det passe dem der har Mat A Samf A har færre moduler på de her tre år på STX end os der har naturvidenskabelig fag!!! -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Konfidens interval opgave spg.
ForumindlægStår med denne opgave fra et gammelt eksamenssæt, som jeg vil være sikkert på at jeg har forstået korrekt. link til billede af opgave https://imgur.com/a/pSlwgbI Løsning a) 2*sqrt(1216*0.04*(1 - 0.04))/1216 = 0.01123902974 (4 - 1.123902974, 4 +1.123902974) = [2.87... -
Reducering
ForumindlægHalløj matematik eksperter :) Jeg har glemt alle regler omkring reducering. Nogen der kan hjælpe mig med, at reducere dette stykke, så meget som muligt: (a+b)^2-a^2-ab -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Studieretningsprojekt hjælp
ForumindlægHey ;D Er der nogen som har skrevet studieretningsprojekt i fysik(a) + matematik(a) om enten det skrå kast, rakkerts besvægelse eller penduler?? Har vireklig brug for hjælp, er helt lost! På forhånd tak :o) -
kronik og essay
ForumindlægHej, hvad er forskllen mellem en kronik og en essay andet end en kronik er lidt længerer og kan blive skrevet i en avis? -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen
