Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19141 til 19160 af 24857
-
Optagelse på gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien. Jeg er blevet indlagt og kan ikke komme til eksamen nu her i 9. klasse. Jeg har fået lov til at tage de mundlige eksamener, men de skriftlige skal jeg vente med til sygeeksamen til august. Jeg regner ikke med, at det er noget problem i forhold til ... -
medlemmer af EU-Parlamentet
Forumindlæghey!jeg er i gang med en større skriftlig opgave om EU-Parlamentet.. undervejs stødte jeg med et par spørgsmål, jeg ikke kunne besvare.. fandt desværre heller ikke hjælp ved at søge på nettet.. kunne faktisk ikke finde oplysninger om medlemmer af EU-Parlamentet…altså:hvordan bliver man (et land) ... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej ale sammen! jeg sidder her med en matematik opgave som giver mig sved på panden. Så ville høre om nogle af jer har haft den skriftlige afgangsprøve i mat. om får jeg mener den er fra 1997. Hvis nogle af jer nu har haft den kan i så ikke lige hjælpe mig??på forhånd tak, og fortsat god dag.PS: ... -
EKSAMEN :S !!
ForumindlægHey St .Ville lige hører om folk ikke vil hjælpe mig sidste gang :Det drejer sig om eksamen, har i nogen tips & tricks til følgende eksamner: 1. Retstavning ( Diktat )2. Matmatik ( gerne noter osv )3. Dansk skriftlig fremstilling (Tips & tricks4.Fysik/kemi & biologi ( multichoice )Og nogen der h... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej, jeg har siddet med denne opgave i over en time nu og kan bare ikke finde ud af den! Please hjælp mig!! En tube tandpasta indeholder 50ml. Diameteren i den cirkelformede åbning er 7mm. Hvis man tager hul på en ny tandpasta i dag, hvornår er den så tom? Se evt. dette link. D... -
Engelsk - råd
ForumindlægJeg har lige været op til terminsprøven i engelsk og efter at have tjekket min stil i gennem, har jeg fundet ud af, at stilen indholder rigtig mange ideomatiske samt sproglige fejl. I alle de engelsk-afleveringer, jeg har været i gennem, har jeg fået 10 i en af stilene samt 7 i de resterende st... -
Differential ligning
ForumindlægHej alle, jeg sidder lige og læser op til en skriftlig mat eksamen jeg skal op til imorgen. Har dog et problem med en opgave som jeg gerne ville have lidt hjælp til at løse. Opgaven lyder: Accelerationen a er givet ved 10-0.5V hvor V er farten i m/s. Ved at skrive a som en differential, find e... -
Tilvækst.
ForumindlægSkriftlig mat. eksamen ligger for døren, og sidder lige og går nogle gamle eksamensopgaver igennem. Jeg er stødt på et lille problem med en delopgave:"Bestem den tilvækst i højden, der svarer til, at trykket falder med 80%" der er taget fra opgave 7a i http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/ek... -
Logistisk vækst - max væksthastighed?
ForumindlægHejSkal snart til skriftlig eksamen, og vil lige ha noget på det rene med logistisk vækst.Man får ofte spørgsmålet, at man skal finde antallet af individer, når væksthastigheden er størst. Dette plejer jeg at løse på lommeregner, men det er tit så bøvlet. Der er dog noget med, at en logistisk væk... -
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig matematik på Mandag.. Men har meget lidt styr på det, og er specielt nervøs ang. den uden hjælpemidler ( den med hjælpemidler kan man vel altid finde noget i bogen eller nogle noter til hvordan man løser det (?)) Jeg vil derfor gerne vide hvilke opgaver der som regel... -
Spørgsmål omkring nulreglen
ForumindlægJeg er kommet noget i tvivl, jg sidder her og repeterer opgaver uden hjælpemidler, så de er i frisk erindring til skriftlig eksamen på mandag kl. 9 Det er matematik B på HF-niveau - og det er uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Redegør for at ligningen 0 = x(x2 + 2x + 4) har netop én lø... -
GeoGebra?
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til skriftlig matematik på mandag, og der vil sikkert poppe et spørgsmål, som man nemt kan besvare ved hjælp af GeoGebra. Mit problem er, at jeg har downloadet programmet, men den kan ikke bruges uden netværk (hvilket vil være slukket under prøven) Jeg ville så spørge om d... -
Grænseoverskridende underholdning
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig dansk eksamen igår. Her valgte jeg at skrive kronikken, som handler om grænseoverskridende underholdning. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, ... -
tangent til cirkel
ForumindlægJeg skal til MAs skriftlig i morgen, og er igang med at løse et par opgavesæt.. Men der er lige et par ting jeg er i tvivl om..En cirkel er bestemt ved ligningen x^2- 8x + y^2+ 4y - 30=0centrum har jeg så fået til (4;2) og r=7,34så skal jeg så bestemme en ligning for en tangent i punktet (11, -3)... -
Eksamen engelsk grammatik
ForumindlægJeg skal til skriftlig eksamen i engelsk på tirsdag - ligesom så mange andre går jeg ud fra. Jeg har engelsk på A niveau, og mangler hjælp til A-delen - grammatik-delen. Jeg aner absolut ikke hvordan jeg skal læse op til det. Det eneste jeg har styr på er stilistiske virkemidler. Er der nogen de... -
Dansk studentereksamen 2009
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig dansk eksamen i torsdags. Her valgte jeg at skrive kronikken, som omhandler grænseoverskridende underholdning. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igen... -
At redegøre for differentialligning
ForumindlægHej Alle sammen.. Skal som en del andre til skriftlig matematik eksamen her på mandag.. Jeg sidder og kigger listen igennem hvad vi skal kunne da jeg når til punktet redegøre for om en given funktion er en løsning til en differentialligning Bliver jeg helt i tvivl - jeg kan simpelthen ikke huske ... -
Reducering, er der en huskeregel?
ForumindlægHej.. Jeg skal til skriftlig matematik B-niveau på mandag. Og jeg vil gerne lærer at reducer, for det kan jeg ikke finde ud af. Er der en der vil hjælpe mig med det? Er der noget bestemt man skal tænke på osv? j jeg var til terminsprøve for en mdr. siden og fik disset to opgaver. 2x(x+y) - (x... -
Bevise stamfunktion
ForumindlægSkal op i matematik skriftligt mandag. Nu har jeg siddet et par dage og læst og der bliver ved med at være et spørgsmål der driller mig. Det er nok indlysende, men ved ikke hvordan det skal forklares. Håber i kan hjælpe? Sara En funktion f er bestemt ved f(x)=x-4 Gør rede for at funktionen F´gi...
