Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19141 til 19160 af 135324
-
Eksamen
ForumindlægHvordan er et typisk eksamensspg. i mundtlig mat udformet ? Hvis der er nogle der kan huske spørgsmål fra tidligere eksamener eller mener de kender en generel model udfra hvilken eks. spg. er udformet vil jeg gerne høre om det.mvh. Mads Andersen -
Matenatik Opgave..?
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/?id=1405Hvordan skal man skære den? :]På forhånd tak -
Integralet som grænseværdi for summer
ForumindlægHej jeg har fået et srp spørgsmål som jeg ikke helt forstår. "Med udgangspunkt i en matematisk beskivelse af integralet som grænseværdi for summer skal begrebet inertimoment indføres" Skal jeg forklarer integral regning, ligesom jeg har haft? eller hvad.. -
monotoniforhold - hvad ? !
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af det ! :D please hjælp søges :D monotoniforhold i f(x)=x^4-4*x-2 - hvad menes der med monotoniforhold ? :S på forhånd tak. -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk39;s sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
Terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg Skal op i Matmatik terminsprøve ( Færdighed og problemregning ) Er der nogle der kan give mig gode råd til hvad jeg skal vær mest opmærksom på? Og hvad der er vigtigt at vide? -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
fra bakterier til mennesket
ForumindlægDet hele startede jo med at der blev "skabt" af de opløste stoffer i havet, først RNA, Aminosyre, proteiner og derefter DNA. Der blev så "skabt" bakterier(prokaryoter) og blågrønalger(eucaryoter). De havde ingen cellekerne med kun en stiv cellevæg - deres DNA ligger frit i cel... -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g39;ere og 139;gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg skal lave en aflevering, men er gået i stå ved en af opgaverne. Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gøre. Håber der nogen som kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: To vektorer er givet ved a? = [4 ; -2] og b? = [t ; 6] , hvor t er et tal. a) Bestem t, så de to vektorer er ortogona... -
IT på uni hvor
ForumindlægHej.. Hvor kan jeg læse noget om IT ?? Jeg har en fuld hf og jeg søger en uddannelse der er it relateret. Det skal helst være ved Odense eller Kolding, Horsens, Vejle... eller SDU... mvh.. Rixer -
TI 89
Forumindlægje g har anskaffet mig en TI 89. købt på ebay. et råd herinde fra, og det var godt!! jeg er nogenlunde bekendt med den, men jeg kunne godt bruge lidt ekspert-bistand :-) kan man lægge begrænsninger ind i ligninger (og som følge deraf også i grafer??) eks.: f(x)= x mindre end, eller = 10 + f(x)=1,... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d...
