Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19161 til 19180 af 158493
-
hjælp til sinus!
ForumindlægHej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.! -
Barycentre - hjælp!!
ForumindlægHvad er definitionen på et barycentre?? HVordan regnes det hvis der er flere ubekendte?? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak:) -
Definér Rumfang
ForumindlægEr gået en smule i stå omkring min matematik rapport omkring et spørgsmål der hedder: Definér rumfang! Mangler nogle gode ord, nogle der kan hjælpe? -
haster......
ForumindlægHej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak. -
Hjælp
ForumindlægI morgen skal jeg optil problemløsning i matematik, nogle som har nogle gode hjemmesider hvor jeg muligvis kan få noget viden? Please svar :) -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
Trigonometri - 2 sider og en vinkel
ForumindlægHejsa Jeg har fået en opgave, der lyder på at vinkel A er 27 grader og side a=8 og side b=10 Jeg skal så finde c når: 1) Vinkel B er spids 2) Vinkel B er stump Min fremgangsmåde er så at bruge sinus relationerne, hvor jeg løser den i forhold til min manglende vinkel. Dette gør jeg på min ti89... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
SU i pausen mellem militæret og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har netop afsluttet 3. år på HHX i Nykøbing Falster og planen er, at jeg herefter vil læse Erhversøkonomi-Psykologi (ha.psyk) på Copenhagen Business School. Men først skal jeg ind og aftjene min værnepligt og her opstår to problemer: 1. Jeg er nødsaget til at opsige mit nuværende kollegievære... -
kemisk ligevægt...hjælp
ForumindlægHej :-)Jeg har et problem med en ligevægt-opgave. Jeg har følgende ligevægt:3H2 + N2 ->Altså ammoniaksyntesen. Der er i starten 0,7 mol NH3, 3,0 mol N2 og 2,0 mol H2. Volumen er 10 L. T = 400 grader C.Jeg har beregnes K til at være 2,04.Desuden har jeg beregnet de 3 gassers partialtryk:pH2 = ... -
Andengradsligninger og polynomier
Forumindlæghej jeg skal bruge 1-2 sider notater om andengradsligninger og polynomier. gerne med formler og eksempler -
Opgave
ForumindlægHvordan kan man forholde sig etisk til ebola-epidemien? Hvad menes der med etisk? -
SPANSK STIL
ForumindlægHej er der en som har lyst til at kigge min spanske stil igennem (1 side) og promært koncentrere sig om præteritum og imperfektum??? Vh Julie -
rettelse af tysk stil
Forumindlæger der nogle der gider at rette min stil på 1 ½ side ?? -
Hjælp ! :o
Forumindlæghar nogle matematil opgaver der skal rettes? Nogle der gider kigge det igennem? -
Find længden af AB
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en matematik opgave som jeg er lidt usikker på hvordan jeg løser. Er der nogle der kan hjælpe? Det er spørgsmål A som jeg har problemer med :) -
85 ord om ens hverdag
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med at skrive 85 ord om en af mine hverdage, nogen der vil hjælpe med at rette? Den skal være skrevet i præteritum. Dansk: Jeg stod op klokken 6 om morgenen og gik på toilettet og spiste en bolle. Klokken 7 tog jeg i skole som ligger i Ringkøbing. klokken 7.30... -
Finans - Finansøkonom.
ForumindlægHej folkens. Jeg bliver student her til summer og er stadig lidt usikker på, hvad jeg skal være. Mit drømmestudie er Jura, men har brug for andre muligheder, hvis det ikke er muligt. Ville lige høre jer som studere/har studeret "Finans/Finansøkonom" - hvordan er jeres erfaringer... -
Brug for hjælp til forståelse og udregnelse af forskrifts bestemmelse med graf
ForumindlægMan har registreret verdensrekorder for skihop siden 1808, hvor en nordmand hoppede 9,5 meter. Siden er rekorden blevet slået mange gange. Filen Hoplængde viser verdensrekorder i perioden 1879 - 2017. f) Indtegn data i et koordinatsystem. Hoplængden L måles i meter, og tiden t måles i år ef... -
V = r² * p * h
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og der skal jeg snakke om formlen for rumfang. Nu er det store spørgsmål: Hvorfor er det r². Jeg har søgt på internettet og i forskellige bøger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, r skal være i ². Jeg håber der er nogle som kan hj...
