Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19161 til 19180 af 33890
-
Einstein..... (teori)
Forumindlæger der nogen der kan henvise mig til Einstein's relativitetsteori?og evt. hvordan man bruger(regner) den...?tak -
kontinuert?
Forumindlægse dok f er funktion hvad er k? hvor på min graf er x0? og så står der, at funktion er et element i definitionsmængden, hvis... hvad menes der med det? -
differentiering af (x³ + 40)/x
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere: (x³ + 40)/x Og er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at blive bedre til det selv? Har noget med nogle regneregler og simple funktioner, men jeg kan stadig ikke finde rundt i det.. Er der nogle øvelser en video på en side eller s... -
Hyperbler og linjer
ForumindlægHej please please please tjek denne ene opgave. Jeg kan simpelthen ikke få den til at passe så please tjek den og skriv hvor det går galt. Jeg vil blive sååå glad eftersom jeg har stirret mig blind på den nu. -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
Eksam
ForumindlægEr der nogen herinde der kender en opgave fra folkeskolens eksams opgave fra flere år tilbage der omhandler om en idrætsplads hvor komunnen måtte tag et styk af en idærtsplads da de skulle lægge en vej. Så derfor skulle de så også ligge et andet nyt stykke areal tilbage som er 28 kvadratmeter. Ma... -
Trigonometriske afstandsbestemmelser
ForumindlægJeg har en del problemer med denne opgave og håber med dette indlæg, at der vil være noget hjælp at hente. JS = afstanden fra jord til sol. Hypotenusen i trekanten jord, måne, sol. JM = afstanden fra jord til måne. Den korteste katete i trekanten jord, måne sol. Trekanten jord, måne, sol er retvi... -
chi2 test
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med nr. 1 i denne opgave? Tak på forhånd :) -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Dollarkurser
ForumindlægI lufthavnen køber Aka en T-shirt til 24 dollar. Dollarkursen er 500 Hvad koster Aka's t-shirt i dk kr? Hvordan er det man regner det ud? -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
håber der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæger der nogen der orienterer sig i korte træk om, hvad der skal til/hvilken uddannelse - retning man skal vælge for at blive ejendomsmægler?er nemlig lidt i tvivl? jeg har lige afsluttet sproglig gym. og har tænkt på et årig hhx til næste år (efter ferien). er der nogen der ved hvad det mest fornu... -
Chi i anden - Forventede værdier
ForumindlægI dag blev jeg irreteret på min lærer, men især også mig selv... Jeg har altid forestillet mig, at når man laver sine forventede værdier for en observation, hvor man vil tjekke om der er uafhængighed, så var det binomialfordelingen man gik ud fra... Krav til binomial: n uafhængige forsøg, hvor n... -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag...
