Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19181 til 19200 af 42474
-
Stefan Frello
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mht. info om Stefan Frello, både som person og forfatter ? -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
Rettelse, please!!
ForumindlægHeej :) Nogle søde mennesker, som vil hjælpe mig med at rette den her.? har spurgt/skrevet så mange gange, men der var ikke rigtig nogle som svarede mig? Auf diesem Bild sehen wir Harry, der gegenüber befindet sich im westlichen Teil der Mauer in Deutschland. Wir können Harry als Stand sehen und ... -
Terrorisme - "In both sorrow and anger
ForumindlægHej jeg har 24 timers forberedelse i engelsk og har trukket "In both sorrow and anger" Jeg har lidt svært ved at forstå den. Er du ikke sød at hjælpe mig :) http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1083867,00.html -
besættelsen af DK
Forumindlægbesættelsen af DK d. 9 april 1940 hvorfor var tyskerne interesseret i DK? og hvilke konsekvenser havde det for tyskerne? -
Hvor skal der sættes kommaer?
ForumindlægJeg øver mig i denne tid i at sætte kommaer og vil gerne have hjælp til at sætte komma i denne sætning ud fra reglerne om det grammatiske komma: "Tror I ikke at mange der ikke er medlem af folkekirken sammen med slægtninge dukker op til julegudstjenesten?" Er det ikke sådan her? Tr... -
søger bøger til finansøkonom
Forumindlægskriv hvad I har... -
Hvornår hedder det overfor/over for?
ForumindlægJeg vil gerne have forklaret reglerne om hvornår det hedder overfor og overfor. Det første er når det er en præposition og det andet når der er tale om et adverbium. Men hvornår kan man aflæse hvad det er? Giv gerne eksempler. -
"det verdslige og det kirkelige"
ForumindlægHvad er forskellen mellem disse? :) -
politiken vs. gyldendal?
ForumindlægHeej! Jeg skal til at købe "cd-ordbøger", men er ikke sikker på hvilken mærke der er bedst. Ville spørger hvilke ordbøger i bruger - hvilken af de to synes i der er "bedst", mest brugbar? -
3 sætninger ?
ForumindlægHejsa , jeg har en kort ovesættelse , er der nogn der kan hjælpe mig med at oversætte det ? Manuela har været i La Coruña og vender nu hjem. Hun er i fortvivlet og beslutter sig til at opsøge den del, der manglede i Estebans liv. Monica siger, hun skal være fornuftig, men det er umuligt fo... -
Tekst til hjemmeside (engelsk)
ForumindlægKender jeg en, som har lidt tid, til at oversætte noget dansk>engelsk tekst, blot nogle linjer? Det skal bruges til en IT portfolio, som jeg udarbejder i skolen, og skal super korrekt grammatisk og sprogmæssigt. -
Må man anvende google oversæt til tysk eksamen
ForumindlægMå man anvende google oversæt til tysk fortsætter net eksamen?? I behøver ikke at sige, at man ikke skal bruge det.. Vil bare gerne vide om det er tilladt eller ikke :) -
Oversættelse
ForumindlægSkal have hjælp til at oversætte de her sætninger: Jeg har kun været i Berlin én ganng Hvor har du været? Jeg har været hjemme. Havde de været ved stranden ? De var alle glade. Tidligere (früher) havde huset været rødt. = Früher war das Haus rot gewesen. Ved ikke om det er rigtigt? -
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
Engelsk
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at oversætte. An experiment was carried out the university of Maryland USA. Students were asked to stay away from social media for 24 hours. Agter the 24 hours had passed the students were asked how it had been. Most of the students said... They felt worried that they ... -
Få gloser :)
ForumindlægHej franskmænd. Har svært ved at oversætte disse få ord til fransk og håbede på, at nogle ville være friske på at hjælpe mig :) Kostskoleelever Koncentrationslejr Januar morgen (I sætningen: en dejlig januar morgen) Tak på forhånd :) -
Globalisering og velfærdsstaten
ForumindlægHejsa! Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Hvilke konsekvenser får/har globalisering for velfærsstaten? På forhånd tak! -
Unverhofftes Wiedersehen
ForumindlægJeg har fået teksten "Unverhofftes Wiedersehen" som jeg så skal analysere og vurdere i min SRO opgave. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal svare på mine to spørgsmål: 1. Analyser teksten ”Unverhofftes Wiedersehen” med særlig vægt på beskrivelsen af personerne 2. Vurd... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer?
