Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19181 til 19200 af 119569
-
Opg. 2006 Trekant vinkler mm.
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2006 fra følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan man skal finde vinklerne ud fra de få oplysninger der er givet. Det eneste jeg sådan kan komme frem til er, at man tegner trekan... -
At omskrive formler... Hvilke skridt?
ForumindlægGod eftermiddag til jer alle. Jeg har lige lagt sidste hånd på eksamensnoterne til matematik, men jeg tænker nu; Hvordan er det man opskriver formler? Hvilke skridt er det, der skal til i et eksempel som dette? y1=b*x1a Den kommer til at hedde: b=y1/x1a Men hvorfor? Hvad gør du for at isolere b, ... -
"hjælp "kemi eksam sæt 2008
ForumindlægHej :) Er der nogen af jer har løsningerne på disse to eksam sæt: Kemi A, stx - den 14. august 2008, STX082-KEA Kemi A, stx - den 27. maj 2008, STX081-KEA plZ. svar hurtigt så muligt -
Lineær differentialligning
ForumindlægJeg har brug for henvisninger til hjemmesider, der redegører for differentialligningen af kategori: y' = g(x) * y + h(x) (hvilket jeg går ud fra må være af den samme art som y' = b - a * y, hvor h(x) er b, a er g(x). Det er ikke meget jeg har fra lærerbøger, så jeg kunne godt brug... -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg håber I gider at hjælpe da jeg er helt blank. Opgaven: I en model for en sø med konstant tilførsel af phosphor antages det, at koncentrationen y (målt i mg/m3) af phosphor i søen som funktion af tiden t (målt i år) tilfre... -
Er der nogen der vil se min engelsk stil fra studentereksamen igennem og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX)i skriftlig engelsk B niveau i går.Jeg valgte at skrive om opgave A, som handlede om "the smoking ban" i England Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan Her er min... -
differentialligninger
ForumindlægJeg benytter min lommeregner, TI-89, til at løse den her opgave. Se vedhæftede fil a) Den er jeg rimelig sikker på er rigtig. Jeg får den til at give r (t) = 0,017(0,97531)t b) Her er jeg i tvivl. Mit facit bliver lidt mærkeligt. Jeg får N(t) = 2,22637E297 * (4,78357E-296)(0,97531) Det sidste led... -
Beregn funktionens definitionsmængde og skriv værdimængden for g(x)=ln(x+4)
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der lige vil kigge på denne opgave? En funktion er givet ved g(x)=ln(x+4) a) Beregn funktionens definitionsmængde og skriv funktionens værdimængde: Eftersom ln til et negativt tal ikke kan lade sig gøre, så må der ikke i parentesen give et negativt tal. b) Argu... -
sso
ForumindlægHvad skal man skrive i en indledning i sin sso når man skriver i matematik? -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
Opgaver
ForumindlægHejsa Nu har jeg siddet med denne opgave rigtig længe og kan desværre ikke ifnde ud af, hvordan den skal løses. Er der nogle der til at starte med kan hjælpe mig med opgave a? -
løsning til differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig svært ved opgaver der ligner nedenstående opgave? Nogen der kan vise mig fremgangsmåden og eventuelt hjælpe med at løse den? - Hviad er løsningen til differentialligningen: y'+(1+x)y=2xe^-x og y(0)=1 Takker på forhånd -
Biologi og ???
ForumindlægHeej Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvad man kan kombinere biologi med og hvilke emner man kan tage fat på med biologi som det ene fag, her til AT-synopsen..?? Jeg har kigget i ressourcerummet, men synes det ligger utroligt meget op til noget miljø og klima, hvilket jeg ikke rigtig ... -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
Kombinatorik
ForumindlægEr der en, der venligst kan forklare mig, hvordan denne formel er skruet sammen? Hvorfor bruger man først formlen for kombinatorik og dernæst ganger det med det andet? Jeg skal bruge det i en sammenhæng med 20 terninger, hvor jeg skal bestemme chanchen for at få netop x antal seksere. Se vedhæft... -
hjælp til skema
Forumindlæghejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver? -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
Binomialfordeling
Forumindlæghalløj, er der mon nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg argumentér for binomialfordelingen ud fra et eksempel med 4 succes i 7 forsøg -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk...
