Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19201 til 19220 af 23684
-
Dansk - skriftlig årsprøve eksamen
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål ang. den skriftlige årsprøve / eksamen i dansk. Må man gerne have opgaver med, fx hentet her på studi, og bruge dem til inspiration ?Fx hvis jeg har hentet en eksamensstil fra sidste år, og jeg skal skrive den samme til årsprøven, må jeg så gerne bruge den til insp... -
3. årsopgaven
ForumindlægHej alle sammen!Jeg går i 2.g og skal til at overveje hvad jeg skal skrive om i 3. årsopgaven. Jeg overvejer kraftigt at skrive i dansk, derfor tænkte jeg om der er nogle af jer, som har skrevet en sådan opgave... Hvordan adskiller denne sig fra fx danskopgaven i 1.g ...?På forhånd takHilsen Sasha -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
skriftligt engelsk
ForumindlægHej har i nogle gode råd til den skriftlig engelsk, jeg skal snart op til skriftligt terminsprøve -
MoLlY NeEd HeLp:(
ForumindlægHejsaJeg skal til at skrive en dansk essay...Nogen der kan fortælle mig en gode måde at skrive essay på..hvordan skriver man et essay? samt hvad der skal indgår i et essay?Også li en ting til: må essay gerne fylde meget?MoLlY SaYs ThAnKs...:0) -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
intransitive verber
ForumindlægHej Er der ikke direkte objekt i sætninger med intransitive verber? -
Matematik hjææælp:((
ForumindlægHejsa herinde. Jeg har en matematik rapport for, hvor jeg bla. skal beskrive de tre funktionstyper: Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner. Jeg skal også Forklare hvad forskellene er samt hvordan man bestemmer a og b. Har lidt svært ved at forstå det, ved ikke helt hvo... -
et ord/begreb
ForumindlægEr der en der kan være sød, og fortælle mig, hvad ordet, stereotyper betyder, og hvorfor det spiller en vigtig rolle på min skole (handelskolen) med det mener jeg, at vi arbejder med det i en bog som hedder kultur, men nu skal vi til at læse en tekst og fortælle de gode og dårlige sider ved det... -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
fysik: det eller vi eller jeg?
ForumindlægI alle de år jeg har skrevet opgaver og rapporter i fysik/kemi/mat har der været en ting jeg har været tvivl om. Når man skriver en sætning, skal man benytte "det", "vi" eller "jeg". F.eks. i en fysik opgave:Vi antager, at gassen af ioner er en idealgas...eller Det a... -
kokain
Forumindlæghej. er der nogen her ind, som kender noget til stoffet kokain. jeg kunne godt brug lidt hjælp om kokains struktur. lidt om hvad er det for nogen bindinger man kan se på den har, og hvilket grupper, sådan nogen som aminer, og ester. -
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
chloridionkoncentrationen i havvand
Forumindlæghej... ville hører om der var nogle der kan hjælpe mig.. det er fordi, vi skal skrive rapport om chloridionkoncentrationen i havvand, og her er jeg så ret meget på røven, fordi jeg var syg den dag vi lav dette forsøg.. så hvis jeg kunne få lov til at ser hvad det gør ud på ville jeg blive meget g... -
Hjælp til religionseksamen
ForumindlægJeg skal op i religion og er begyndt at læse, men er blevet i tvivl om, hvad jeg egentlig skal læse.Jeg er gået i gang med at læse baggrundsstoffet i vores grundbog. Og her meldte første spørgsmål sig: Skal jeg læse alle de sider vi har læst i bogen, eller kan jeg nøjes med notaterne?Så blev jeg ... -
Coltan
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om spørgsmål a og c. Skal man i a tage højde for koefficienterne? Og hvad skal man helt præcist gøre i opgave c? Jeg ved det er noget omkring at finde stomængden af NaOH, som også er lig stofmængden af flussyren, så finder jeg vel bare massen af flussyren. Men hvad gør jeg så?... -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
Mere matematik
ForumindlægEr der ikke nogen der vil gennemgå beviset for sammensatte funktioner for mig? Forstår ikke min mat-bogskonklusion...(delta f)/(delta x)= (f(x+deltax)-f(x))/deltax = (h(g(x+deltax))-h(g(x)))/deltax = (h(g(x+deltax))-h(g(x)))/(g(x+deltax)-g(x) x(=gange) (g(x+deltax)-g(x))/deltax Man forlænger brø...
