Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19201 til 19220 af 40954
-
vici i imperfektum
ForumindlægHvis jeg nu vil oversætte: Jeg kom, jeg så, du sejrede, hedder det så veni, vidi, viciebas? Eller vicisti? -
Kortsigtede udbudskurve
ForumindlægEfterspørgslen på et marked i fuldkommen konkurrence er givet ved Qi = 8100−½(P) Udbuddet stammer fra 110 identiske virksomheder med følgende omkostningsfunktionen: Ci = 4000+(2½)Qi^2 a) Bestem kortsigtsudbudskurven for en af markedets virksomheder Jeg ved at den kort... -
Konkurrenceevne
ForumindlægHej, Jeg skal lave en model med 5 faktorer og faglige begrundelser, der påvirker en virksomheds konkurrenceevne Indtil videre har jeg Løn og Kapital Jeg kan ikke komme i tanke om flere, og har brug for lidt hjælp. På forhånd tak :-) -
Giver sætningen mening
ForumindlægHej. Jeg er ikke helt sikker på om denne sætning giver mening, håber i kan hjælpe. "Her perspective shows how the relationship between her and her husband is with a lot of doubtfulness in the air" -
Ungdomsoprøret
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig, med at komme i gang med.: Problemformulering, undersøg hvordan forskellige tekster fra perioden omkring ungdomsoprøret afspejler de unge kamp. -
kredsløb
ForumindlægHej. Vil gerne hjælp til denne opgave. Tak på forhånd. Hvilket diagrammer viser korrekt det elektriske kredsløb og hvorfor? Se vedhæftet -
Hvad er Kasus?
ForumindlægHej allesammen:-) Min veninde, og jeg skal lave en film, om kasus. Vi har ledt overalt på nettet, men har ikke rigtig fundet, noget rigtigt svar. (Alle spørgamålene er omkring 'Kasus') Hvad er Kasus? Hvad bruger man det til? Hvad er en sætningsanalyse? Hvordan laver man en sætning... -
Snitkrav til PhD.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg overvejer kraftigt at søge en PhD, specielt efter et par professorer har opfordret mig til det. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt mit snit er højt nok. Er der nogen herinde som har viden omkring hvornår det typisk bliver urealistisk at søge? Mit kandidatsnit ender højst sa... -
AP prøve
ForumindlægNu er grundforløbet på mit gym snart slut, så vi skal have Ap prøve på fredag. vil bare lige hør' af dem der haft ap prøve : hvordan læser man til den prøve? jeg fatter virkelig ikke latin og er ikke god til det der direkte objekt osv (dansk.delen) -
Oversættelse - please hjælp :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en tysk stil, og har en sætning, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Hvordan vil i sige denne sætning på tysk?: "Hun ved, at hvis hun siger fra, vil det medføre store konsekvenser" På forhånd mange mange tak - Håber i kan hjælpe en pige i nød! -
Kan nogen af jer rette min account...
ForumindlægClothes – Account The short story evolves around the Indian girl Sumita, who is going to marry Somesh. The story starts off with an in media res, where Sumita’s family is preparing Sumita for Somesh and his parents because they pay them a visit. The events in the story is very sim... -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
Obligationer
ForumindlægHej nogle der kan forklare mig noget meget præcist :-)Hvorfor er renten på statsobligationer ofte lavere end obligationer fra realkreditobligationer?er det fordi der både er ind- og udlån når man taler om realkreditobligationer, således der er en rentemarginal til at give højere rente. hvorimod s... -
Årsbog
ForumindlægHej til jer derude. Jeg går i 3.g nu og er med til at stå for alt det praktiske mht. årsbog. Jeg har søgt lidt på nettet m.m. men har ikke kunnet finde nogle som laver årsbøger. Har dog ikke prøvet at ringe til nogen endnu. Jeg ville derfor høre om der var nogen af jer som kendte et firma som lav... -
Pizzaskære, eller pizzaskærer??
ForumindlægHjææælp.. Hedder det pizzaskære eller pizzaskærer? Sidder til en familiefest og diskuterer dette. -
Tysk aflevering
ForumindlægEr der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so... -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
Har nogen læst i England?
ForumindlægHej!Er der nogen på studi som har læst i England? Jeg vil gerne afsted i et år, men har svært ved at finde ud af hvad der lige passer til mit niveau? Skal jeg tage et engelsk kursus tilrettelagt for udlænding eller tilmelde mig et ganske almindeligt fag og læse sammen med engelske elever? Min ide... -
Essay
ForumindlægHej der ude!Skal skrive en stil og det skal være en essay! Det er første gang vi har fået sådan en, og jeg er bare helt lost for ideer!! Nogel der har nogle gode emner!?Hvis, må I også meget gerne svare på min mail! :-)Håber nogen lige vil hjælpe!Silje -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre?
