Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 19201 til 19220 af 176853
-
Sidste studenter eksamen dumper faget = ingen hue?
ForumindlægHey mit spørgsmål lyder at jeg skal snart op til min sidste eksamen i mundtlig erhvervsret. Mit spørgsmål lyder at hvis jeg dumper til den mundtlig eksamen hvordan ved jeg så om jeg stadig kan tage huen på eller ej? Fordi det kan godt have påvirket min karakter. -
Bevis for for formlerne for a og b, når man kender to punkter
ForumindlægHey piger og drenge, jeg har fået et virkeligt svært spørgsmål. Spørgsmål 6: Giv et bevis for formlerne for a og b, når man kender to punkter (x1 y1) og (x2 y2) på grafen. Ville være super fedt hvis der kom et svar hurtigt -
Vis at a(1−a)+b(1−b)+c(1−c)≤ 3 /4
ForumindlægVis at a(1−a)+b(1−b)+c(1−c)≤ 3 /4 hvor a,b,c er reelle tal Hvordan starter jeg? -
STAMFUNKTION (matematik A august 2009 opgave 14)
ForumindlægOpgaven lyder: Om en funktion F gælder, at F(x) er stamfunktion til f (x)=−x3 +3x . Linjen t med ligningen y =−2x+8 er tangent til grafen for F, og det oplyses, at røringspunktet for t har negativ førstekoordinat. a) Bestem en forskrift for F. - Jeg tænker at jeg skal finde et punk... -
Mundtlig eksamen - Los tres trajes
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i morgen i spansk og her til morgen trukket mit/min spørgsmål/tekst og jeg har trukket eventyret Los tres trajes. Er der nogen der sådan kan fortælle lidt over hvad de vigtgste pointer i historien er? Jeg har læst den og tror jeg har forstået det meste af d... -
Er det dumt at tage matematik A niveau
ForumindlægHej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge og stude... -
Her ses grafen for 3 forskellige eksponentialfunktioner b•a^x. Bestem værdien af b, samt fortegnet af a, for hver af funktionerne.
ForumindlægHer ses grafen for 3 forskellige eksponentialfunktioner b•a^x. Bestem værdien af b, samt fortegnet af a, for hver af funktionerne. -
Den kolde krig - og murens fald. Historie eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige trukket mit historie eksamens bilag. Det omhandler den kolde krig, murens fald og Breznjev-doktrinen. Nogle ideer til problemstilling? Eller emner der kan tages fat i? -
MAT A, Lektiehjælp Online/privat søges.
ForumindlægHej allesammen. ! Jeg har i øjeblikket matematik på A-niveau, dvs. jeg er lige startet. Det er en del år siden at jeg havde det på B-niveau nu, og finder det til tider en lille smule svært. Jeg tænkte derfor, at det fornuftige ville være at lede efter noget hjælp. Hvis nogen er interessede... -
Tysk mundtlig eksamen 10. klasse obligatorisk?
ForumindlægHej. Jeg ville bare lige høre, om den tysk mundtlige eksamen i 10. klasse er obligatorisk og om den kan meldes fra, hvis den ikke er. Mvh Simon :-) -
Jeg har brug for Vejledende løsninger til VØ A Trojka :((
ForumindlægHar I Vejledende løsninger til VØ A Trojka??? Hjælp mig.... -
Udregn a via 2 punkter (lineær)
ForumindlægJeg skal lave en lineær graf der går igennem de 2 punkter (-3,5) og (6,2). Jeg ved at man skal gøre brug af a= y2 - y1 / x2 - x1, men når jeg indsætter værdierne 2-5/6--3 får jeg -3/9 = 0,333... hvilket ikke stemmer overens i forhold til at grafen skulle gå igennem de givne punkter. Skal man &... -
Mat A - Integral. 2 små opgaver.
ForumindlægF(x)=0,25x^2+3x+k har tangenten y=-2 Hvordan kan k beregnes? f=integraltegnet f(2x+3)dx+2 Jeg kan godt beregne f(2x+3)dx, men hvilken forskel gør det at der står dx+2? PÅ forhånd mange tak! -
Bestem ligning for tagent for f i punkt A
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved 1/4 x^3-x^2-x+4 Det skæringspunkt mellem grafen for f og førsteaksen, der har den mindste første koordinat kaldes A Hvordan bestemmer jeg en ligning har tangenten til grafen for f i punktet A? -
HJÆLP REAKTIONSHASTIGHED
ForumindlægHej jeg skal op i kemi her i næste uge, så jeg ville spørge om der er nogen der kunne forklare mig præcis hvad reaktionshastighed er og hvad det går ud på og kan i give mig nogle eksempler ? :) -
Opgaver
ForumindlægHej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :) -
Retningsafledte af f(x,y,z) i punkt a?
ForumindlægHvordan finder jeg den retningsafledte af funktionen f(x,y,z) = x^2*y*z i punktet a = (1, -1, 1), i retningen r = (1, 2, 3)? Min bog bruger en underlig og langhåret metode, som ikke involverer gradienten af f, men den virker ret uoverskuelig. Jeg ved at grad(f(a)) = (-2, 1, -1) Så hvis man gang... -
individuel eksamen - Idræt C - oen (det hele eller i kun forløbspakke?)
ForumindlægHej Jeg skal til individuel idræt c eksamen, hvor jeg skal op mundtligt i de 25 minutter pga. en sygdom. Jeg har talt med min idrætslærer, der siger, at jeg skal kunne alt i pensummet, da x kan finde på at stille spg til hist og her/der? Jeg kan dog læse mig frem til at man kun er op i "d... -
Fysik C - eksamen - Energi, varmelære og nyttevirkning
ForumindlægJeg skal op i eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp. Jeg arbejder på det, men kan godt bruge en hjælpende hånd. Nogle som kan skrive noget ind, som jeg kan bruge til at sige i morgen? :-) Stikord (ikke udtømmende, blot inspiration): Energiforhold ved temperatur og faseændring. E... -
Matematikhjælp søges til A niveau/3G i Odense eller omegn
ForumindlægPige i 3G har brug for hjælp til matematik Giver god betaling/timeløn
