Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19201 til 19220 af 158493
-
Logistisk forskrift
ForumindlægHej. Jeg skal forklar hvordan man ud fra et datasæt kan bestemme en logistisk forskrift ved hjælp af eksponentiel regression. Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på forhånd. -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogen som kan hjælpe med opgave 10 i dette link: http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx På forhånd tak Mie -
eksponentielle funktioner
ForumindlægHeyhey, jeg er lidt i problemer med min opgave, så ville høre og der var nogen som ved noget til de 4 spørgsmål jeg har vedlagt i et dokument:)) -
2. gradsfunktion
Forumindlægjeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende. -
eksponentielle udvikling
Forumindlæghejsa.. Jeg har lidt problemer med at løse en opgave i matematik som jeg har siddet fast i rimelig længe. Opgaven lyder:Størrelsen af et lands befolkning som funktion af tiden antages i det følgende at være givet ved en eksponentielle udvikling.I et bestemt land var indbyggertallet 31.8 mill. Ved... -
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Vektorfunktion opgave (Afstand)
ForumindlægHej SP. Jeg er blevet bedt om at fremlægge at par opgaver i matematik, men der er dog en af dem jeg ikke helt kan forstå. (Vedhæftet billede) jeg får derudover at vide af r(t)=(2+6*t,5+3*t) (altså koordinatfunktionerne: x(t)=2+6*t, og y(t)=5+3*t) samt punktet P=<7,4> a) ?? b) Jeg har... -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
Få gennemsnittet til at stige
ForumindlægHej jeg går på HTX og starter nu i 2.g. Da jeg fik min første standpunktskarakter i 1.g lå mit gennemsnit på 7,2 men det faldt så efter jeg sluttede 1.g til 6,5. hvilket gør mig ret frustreret da jeg mange gange spekulere over hvordan jeg kan nå at få et højt gennemsnit hvis jeg skal læse medi... -
reducere udtryk?! hjælp :)
ForumindlægSidder med et matematik stykke jeg har stiret mig ret blind på og håber der måske er en der har et skarpt øje for det... Er gået død i dette her: (x+y)^2 - 2xy som skal isolere r i formlen 1•r^2+p=q Hjæææælp!?!? Har løst denne her men er ikke sikker i min sag på den er rigtig: Reduc... -
Integralregning
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg har lidt svær ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe an. Opgave lyder følgende: En linje f(x)=ax+b indlægges i et koordinatsysytem. Hvis linjen drejes omkring x- eller y-aksen opnås volumen af en keglestub a) Vis, vha. af oven... -
HASTER SERIØST!!! EMNE TIL SRP!?
ForumindlægHej alle. Jeg vil skrive i his og matematik eller his og kemi.. hvad kan emnet væré!!!? -
Hjælp
ForumindlægEr der en matematik/fysik ekspert som jeg kan spørge om hjælp? Det handler om parameterfremstilling for eliipse -
Vektorfunktion og linje
ForumindlægHej, jeg har fået denne matematik opgave for, men kan ikke finde ud af den, er der nogen der kan hjælp? -
Probs i stk...
ForumindlægJeg har nogle stykker jeg ikke kan finde ud af.. Hvis I kunne hjælpe mig med løsningsforslag el lign. så vil jeg sige mange tak!!...Benyt kvadratsætninger til disse:1)a^2 + 6a + 92)(2a)^2 - (3b)^2Gang paranteserne ud:1)(3x - 5b)^22)(x-½)(x+½)på forhånd tak!!!!! -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
tværvektor og beregning af determinant
ForumindlægHej. Skal til eksamen i morgen, og min lærer har lige pludselig lagt en ny spørsmål ind på teams. Kan i hjælpe mig? Du skal komme ind på definition af tværvektor og beregning af determinant regnet ud fra a) koordinater til de to indgående vektorer b) anvendelse af tværvektor og c) vekt... -
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
