Søgning på: idræt c. Resultater: 19221 til 19240 af 60600
-
Andengradspolynomium
ForumindlægHej..jeg har brug for lidt hjælp Bestem b så ligningen x^2+bx+3 har netop en løsning her skal vi vel sætte udtrykket lig med 0, men hvad så derfra? x^2+bx+3=0 x^2 + bx = 3 og??? -
Strålingstype i rummet
ForumindlægNogen der kan hjælpe?? Hvilken type stråling er der i rummet?? -
pH beregning
ForumindlægHej Jeg har en pH-opgave som skulle være simpel at løse, men jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert. Jeg skal beregne pH i flg opls. 0,05 M CO_2 Da det er en syre tager jeg -log til konc. pH=-log(0,05)=1,3. Men det stemmer ikke overens med min facit. Hvordan gør jeg? Tak på forhånd -
Differentialregning - Hjælp
Forumindlæga) Vis, vha. brøkregneregler, at (1/x-1/x_0 )/(x-x_0 )=-1/(x•x_0 ) b) Vis også, ved at reducere, at (x^2+x•x_0+x_0^2 )•(x-x_0 )=x^3-x_0^3 -
parablens toppunkt
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen f(x)=-2x^2+6x+1. a) Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. -
haster!!! om pufferopløsning - bare en enkelt opgave!
ForumindlægMan har 500mL pufferopløsning, der indeholder NH3 i koncentrationen 0,100 M og NH4Cl i koncenrationen 0,200M. a. Beregn pufferópløsnings pH-værdi. Denne opgave har jeg løst og her får jeg: Ph = 9, 25 + log ( 0,100/0,200) = 8,95 b. Der tilsættes 20mL 0,100 M HCL. Beregn PH ændringen.. Den vil jeg... -
hjælp - varmekapacitet ....
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig om specifik varmekapacitet og specifik varmefylde er det samme.. og hvis de ikke er hvad er forskellen så? TAK -
2 vektorer og 1 punkt
ForumindlægHej jeg ville lige høre om der er nogen der kan give mig et hint til hvordan man laver en plan ud fra 2 vetorer som planen spænder udover og et kendt punkt på planen. På forhånd tak -
Niveaukurve og gradient
ForumindlægPå nedenstående billede er niveaukurven for en funktion f(x,y). I punktet A er gradienten lig 0 - hvorfor er den det? Desværre er det meget sparsomt med sammenhængen mellem gradient og niveaukurve i min bog. http://peecee.dk/?id=73135 -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1 -
Andengradslignigner
ForumindlægHej Jeg har haft forskellige 2.grads ligninger som jeg har løst vha. af diskriminat formelen men har hørt at der findes to andre metoder. Min lære forklarede den ene med at man satte i parenteser men var ikke helt med på den. vis nogle evt. kender denne/andre måder så bare skriv en kortforklar... -
Blanding af varm vand og ethanol
ForumindlægJeg sidder her med opgaven 'isolering af DNA fra løg' et af disskusionsspørgsmåelene hedder: 'Hvrfor afkøles løg-blaningen etter, efter at den har været opvarmet til 60 grader? (tænk på DNA's hydrogenbindinger og enzymers temperaturafhængighed, SAMT TEMPERATURFORHOLENDE SENE... -
Kemisk formel for fedtforbrænding i kroppen?
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle, der kender den kemisk formel for fedtforbrænding? Jeg vil skyde på noget i stil med: C15H13COOH + ?O2 → 16CO2 + 7H2O + energi Dog kan jeg ikke få den til at stemme -
Italiensk
ForumindlægSiden der ikke var en kategori for italiensk smed jeg mit spørgsmål herind. Jeg sidder og skal oversætte en sætning, og kan ikke oversætte ordet SELVOM, korrekt til italiensk.. Sætningen lyder: Bilen er gammel, selvom den er fransk fungerer den godt. Jeg har TO forslag til denne... Forslag ... -
betydning?
Forumindlæg"The chirality of tartaric acid was discovered in 1832 by Jean Baptiste Biot, who observed its ability to rotate polarized light." Kan nogen oversætte dette til jordnært dansk? det er fra http://en.wikipedia.org/wiki/Tartaric_acid På forhånd tak -
andengradspolynomium
ForumindlægHej! En som vil hjælpe mig med at løse denne opgave? (vedhæftet) -
Skæringspunkt - lineære sammenhænge
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med en opgave. Jeg skal finde skæringspunktet for en lineær sammenhæng, men jeg ved bare ikke, hvordan jeg gør. :-/ Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) Formlen: y = ax+b y =-1x+b -
Ethere HJÆLP!
ForumindlægHvordan opskriver jeg hvordan methylpropylether kan dannes ud fra to alkoholer? -
Hvordan beregner man "produktet" af en reaktion?
ForumindlægHey kemi-gutter. Jeg er en mat-fys på gym men har sjovt nok lidt problemer med kemien. Har to stoffer phenylacetone og methylamin som skal reagere med hinanden og danne kondens men har problemer med at finde ud af at lave noget så simpelt som at opstille reaktionsligningen - ja jeg ved ikke en... -
benzosyre
Forumindlæghvor meget svare 0,1 benzosyre til i mol?
